Jaha!! Undra var vi ska säga om detta??

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
En annan sak som tål att påpekas i sammanhanget är att de är så duktiga förare när de sitter i passagerarsätet. "Ligg inte så nära, lugna ner dig lite, kör inte så fort, kör om nu då, varför blinkar du här, osv" Trött bli man. :D
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Chrille skrev:


Hur många tjejer känner ni som kör med sladd så fort det kommer snö?

Min tjej är ruggig på att köra i snön med deras chippade skoda RS :rolleyes: ... Nä men hon kör fan riktigt bra alltså!....

Å andra sidan är hennes farsa gammal fallyförare....

Å andra sidan igen så är artikeln från norge va??? Å norrmän vet vi ju hur dom är.... :crash
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
berggren_martin skrev:

Att unga tjejer exempelvis ligger kilimeter efter kilometer strax precis bakom framförvarande bil/lastbil utan att våga köra om är ingen ovanlig syn... Synd egentligen och en direkt trafikfara. Bli lite tuffare!!

Min erfarenhet av folk som prompt ska ligga i arslet på framförvarande bil är att det till 90% (statistiskt säkerställd siffra) är män. Företrädesvis i en nyare bil med lite krut i motorn. Bilden kompletteras av ett par helljusblinkningar innan en vådlig, krängande omkörning påbörjas i minst +40 km/h över gällande hastighetsbegränsing.

Visst skulle en del kvinnor må bra av lite mer mod i trafiken men är det inte så att betydligt fler män skulle må ännu bättre av mindre tuffhet?
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Bingo skrev:
En annan sak som tål att påpekas i sammanhanget är att de är så duktiga förare när de sitter i passagerarsätet. "Ligg inte så nära, lugna ner dig lite, kör inte så fort, kör om nu då, varför blinkar du här, osv" Trött bli man. :D
hahahaha :tummenupp
 

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Masonit skrev:
Jag har aldrig åkt med en tjej som jag känner att hon har full kontrol. En 3-4 "oj!" varje gång de kör är ju inte ovanligt.

\Masonit

Å andra sidan har man ju åkt med snubbar som känt att de haft järnkoll och ändå gjort bort sig.

Den som överlever är den som vinner, inte den som kör tekniskt bäst...
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
:fakta
Det har jag alltid sagt.

Män kör oftare och mer än kvinnor, därför är vi överrepresenterade i statistiken. (Undantag finns ju naturligtvis)
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Goodstuff skrev:
...
Visst skulle en del kvinnor må bra av lite mer mod i trafiken men är det inte så att betydligt fler män skulle må ännu bättre av mindre tuffhet?

Give the man a 'hrumph'!!!
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
lee skrev:
Å andra sidan har man ju åkt med snubbar som känt att de haft järnkoll och ändå gjort bort sig.

Den som överlever är den som vinner, inte den som kör tekniskt bäst...

Give this man a 'hrumph'!!!
 

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
Is no more
berggren_martin skrev:
Hur ska man någonsin kunna lära sig att häva en verklig sladd om man inte får leka lite under kontrollerade omständigheter.

Det är nog precis det det handlar om tror jag, om en kille hamnar i en situation där det håller på att gå åt helvete så har han större chans att klara den på grund av att han troligtvis har större koll på vad som händer med bilen i sådana situationer.
Sen är det nog också så att killar har en viss tendens att sätta sig i sådana situationer på grund av att dom kör tuffare.
 

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Märsön
Hoj
929
Chrille skrev:
Att tjejer inte är lika intresserade av att träna upp sina körtekniska färdigheter har med intresse och uppväxtmiljö att göra.

Så sant. Hur pass duktig förare man är hänger till stor del ihop med hur intresserad man är och om man tycker det är kul att köra för körandets skull. Jag vet en del tjejer som kör hur bra som helst, och killar som kör som om de tagit körkort i förrgår.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
ahhh, det där har jag vetat om hela tiden!!!!!

Skällde på tjejen igår för att hon hadfe kört 180 på motorvägen till örebro men släppt av efter ett tag och lite längre fram stog snuten. Jag hade inte varit sen med att skratta om hon hade torskat :D
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
berggren_martin skrev:
Är det så ologiskt egentligen då? Kvinnor kör över lag mindre och får därför inte lika mycket erfarenhet och rutin som männen. Sen tror jag att många kvinnor har sämre självförtroende i trafiken, men det kan nog förklaras bättre utifrån könsroller än kön i sig...

Att unga tjejer exempelvis ligger kilimeter efter kilometer strax precis bakom framförvarande bil/lastbil utan att våga köra om är ingen ovanlig syn... Synd egentligen och en direkt trafikfara. Bli lite tuffare!!

obs. denna kritik brukar sällan gälla hojåkare :)

/Martin

Jag tror mer det beror på att tjejer är mycket försiktigare och sällan leker i trafiken (utan övning så blir man ju inte bättre)?.
 

Daniel-L

el capitan
Gick med
19 Mar 2003
Ort
gbg
Hoj
none
Hur fan kan man påstå att tjejer kör bättre än killar.Fast det är inte lätt o köra bra om man har ratten i magen o helspännd helatiden. kvinnor o gamla gubbar är livsfarliga i trafiken :skrämd men det finns undantag.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top