Jahapp de ryktas om en ny kung på bulten.

Status
Ej öppen för fler svar.

lameriders.se

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2008
Hoj
Ngt snabbt
Att köra fort på slingerbulten kräver precis det som krävs för att köra fort på Nürburgring - jämn körning för att forcera sektionerna som har svepande kurvor som annars stjäl tid, faktiskt mer tid än vad en lägre toppfart på rakorna gör!! :pannkyss

Med det vill jag ha sagt att en effektstark moppe utan väghållning är klart sämre än en 600'a med välinställ fjädring!! :tummenupp

Håller helt med.:tummenupp

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Ja jävlar..

Killarna har skramlat ihop en massa vakter, druckit red bull, filat ekrarna på mopparna och kllivit upp i svinottan (06:30 när halva stockholm är på väg till jobbet) ska ta rekord på bulten å va fränast på stan.

Men.. 99% av befolkningen ser dem som moppefuckon, ingen på siten är imponerad och de är äntagligen bara fränast i stan när alla andra åkt hem..

Då skapas det skenanvändare på forumet och flickvänner skickas fram för att försvara.

Vilken djävla tillställning.. :hihi

Det här kan vara en av de roligaste trådarna någonsin.. :tummenupp

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Ja jävlar..

Killarna har skramlat ihop en massa vakter, druckit red bull, filat ekrarna på mopparna och kllivit upp i svinottan (06:30 när halva stockholm är på väg till jobbet) ska ta rekord på bulten å va fränast på stan.

Men.. 99% av befolkningen ser dem som moppefuckon, ingen på siten är imponerad och de är äntagligen bara fränast i stan när alla andra åkt hem..

Efterssom jag är vaken och uttråkad får jag ordmärka lite.. :D

06:30 en lördag är knappast halva stockholm på väg till jobbet :7peta

raveper

Mc Förare
Gick med
17 Jan 2007
Hoj
Hojlös
spärrar man av vägen för all trafik och kan använda hela vägen utan att vara orolig för möten så visst.

Säkert ner mot 4.30-4.40 tider, el ta en banracing hoj med rubbet så säkert lägre..

Vem vet...

http://www.youtube.com/watch?v=w-ZBQzMq-3w&fmt=6

Kanske ? :tummenupp

Vill också tilllägga att vi la ner mycket tid på att " studera " bulten, lära oss minsta lilla bit av vägen.

Detta var som sagt inget infall vi fick på fredagskvällen.

Kör med insidan och vet om era begränsningar:tummenupp

Kan du inte testa ett par gånger till för att förbättra tiden:yoparty

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Kör du Biturbo så sitter jag bakpå med ett ridspö för att få fart på dig!! :D

Kedja om jag får be! (med eld)

Efterssom jag är vaken och uttråkad får jag ordmärka lite.. :D

06:30 en lördag är knappast halva stockholm på väg till jobbet :7peta

Ahh.. My bad.

Nästan lika korkat ändå.. Skulle varit intressant att se hur vakterna hade täckt upp för när "gubben Lundmark" körde upp traktorn från ängen.

Last edited:

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Ahh.. My bad.

Nästan lika korkat ändå.. Skulle varit intressant att se hur vakterna hade täckt upp för när "gubben Lundmark" körde upp traktorn från ängen.

Kör man en väg som bulten kan man knappast räkna med att den är tom.. "vakterna" var nog snarast en hjälp på vägen att hålla borta folk som körde på vägen i samma riktning som föraren..

raveper

Mc Förare
Gick med
17 Jan 2007
Hoj
Hojlös
Faan vad förbannad jag skulle bli om det stod nån snubbe och stoppade mig på väg till jobbet..

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
tramp
Kör man en väg som bulten kan man knappast räkna med att den är tom.. "vakterna" var nog snarast en hjälp på vägen att hålla borta folk som körde på vägen i samma riktning som föraren..
Dom som redan är på vägen är inte faran. Dom stoppade nog bara påfarts trafik om dom hörde gixxern komma ylandes på andra sidan böjen.

Det där med hastighetsmätaren vara bara för att kunna jämföra med sin egen fart i vissa kurvor. Då är det ju bra att veta om den är nerdrevad.

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Aldrig sett "Bulten" innan utan bara hört om den i trådarna och måste säga GUUUD vilken skön vägsträcka, kan utan omsvep förstå vad som attraherar MC folket..........oavsett vad man tycker om filmen (jag vet absolut vad jag tycker om sånt) så har han ju marginaler ordentligt om man ser till var han ligger på vägen, håller sig mest på sin sida och skär kurvor där det verkar vara sikt runt kurvan....

Jag tycker inte om grejen men finner ändå en viss fasination av filmerna, denna men främst GR teamets....jag skulle aldrig göra det själv men det är trots allt intressant att titta på som MC förare.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Tråden ligger i det här läget fel, får startas en ny tråd i rätt forum med filmen som första inlägg.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...