KGK
1200
En retarder arbetar med skovelhjul och olja och är kyld via fordonets kylsystem vilket gör att den kan användas under långa utförslöpor utan att den överhettas.
http://www.voithturbo.com/vt_en_paa_road_retarder_hydrprin.htm
thanks!
En retarder arbetar med skovelhjul och olja och är kyld via fordonets kylsystem vilket gör att den kan användas under långa utförslöpor utan att den överhettas.
http://www.voithturbo.com/vt_en_paa_road_retarder_hydrprin.htm
Avgasbromsen/retardern är da shit på lastbilar. När man suttit och kört ett helt skift sen hoppar man över till personbilen och så lägger man bara foten precis lite på bromsen, när man kommer till första rondellen inser man att fan... jag har ju automatlåda och ingen avgasbroms.
Går typ 110km/h in i första rondellen innan man har ställt om sig...
Avgasbromsen/retardern är da shit på lastbilar. När man suttit och kört ett helt skift sen hoppar man över till personbilen och så lägger man bara foten precis lite på bromsen, när man kommer till första rondellen inser man att fan... jag har ju automatlåda och ingen avgasbroms.
Går typ 110km/h in i första rondellen innan man har ställt om sig...
Eller när man glömmer att stänga av VEB:en efter det att man ställt av trailern och går iväg med tom dragbil. Första inbromsningen efter smäller det bara till och man faceplantar vindrutan
Hahahahha dagens!Eller när man är van vid att retarder spaken sitter där blinkerspaken sitter i vanliga bilar!
Jag bröt av spaken i min Volvo 745 när jag skulle bromsa på en avfart, tydligen är det bara ett läge neråt på blinkerspakar och retardern hade fem...
Bara att bita ihop och köpa ny spak...
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |