Jakten på mobiltelefon.

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Therudeboy skrev:
Vad gav du nu då? och var köpte du den?


Jag gav tre & åtta på webbhallens butik här i stan.

Den fungerar klockrent, men jag tycker verkligen inte om nokia pc-suite. Det är skitdåliga funktioner... Finns det något "enklare" program.

Helst skulle jag bara vilja att nallen fungerade som en "liten hårddisk" när man ansluter den till datan... Den är Nokia Phone Browser, vill inte fungera.. Ska ladda in på nytt i&försig.

Men finns det nåt simpelt program som ger åtkomst till nallens mappar och så vidare?
 

Therudeboy

Guest
Zana skrev:
Jag gav tre & åtta på webbhallens butik här i stan.

Den fungerar klockrent, men jag tycker verkligen inte om nokia pc-suite. Det är skitdåliga funktioner... Finns det något "enklare" program.

Helst skulle jag bara vilja att nallen fungerade som en "liten hårddisk" när man ansluter den till datan... Den är Nokia Phone Browser, vill inte fungera.. Ska ladda in på nytt i&försig.

Men finns det nåt simpelt program som ger åtkomst till nallens mappar och så vidare?



Jag skulle kunna rabbla i evighet nu men det ska jag inte. Gå in på www.flashback.se och läs på forumet "mobiltelefoner" där finns hur mycket hjälp som helst alltså. Det finns ju mass andra funktioner som gör den mycket bättre som tex en där du kan spela in 40sek istället för 10sek, du kan få inbyggd telesvarare på mobilen istället för telias skit osv men som sagt läs där så jag slipper tjata ihjäl mig här :D
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Therudeboy skrev:

Står att pc-suite 6.0 funkar bättre än 5.xx som följer med.. men när jag försöker installera 6´an blir det bara knas...

Fan, jag vill ju bara lägga över lite mp3´or.... =(
 

Therudeboy

Guest
Läste något om det här omdagen med. Ska hjälpa dig till helgen då jag fått hem min 6600 :) om du klarar vänta tills dess :D
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Therudeboy skrev:
Läste något om det här omdagen med. Ska hjälpa dig till helgen då jag fått hem min 6600 :) om du klarar vänta tills dess :D


Tills dess har jag nog fixat det... lite småtrist att programmet inte fungerar men telefonen gör det...

Det går att sända filer manuellt genom "ir-kopplingen" till telefonen, så jag antar att kopplingen fungerar som den ska...

:huvet

edit: fick igång 6´an nu.. Ska se om det funkar bättre med den versionen...
 
Last edited:

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Halland
Hoj
en liter Honda
xtreme skrev:
En fackhandlare som har helt andra lager, lokal samt personalkostnader än vad en nätbutik har måste självklart hålla lite högre pris oxå. Somjag ser det är det värt 700 att få hjälp när detväl behövs...

I princip håller jag med dig.
Men med mobiltelefoner - och kanske i synnerhet Nokia - resonerar jag annorlunda. Eftersom få detaljister har möjlighet att göra någonting som helst i hjälpväg, utan skickar nallen till tillverkaren vid nästan alla fel (utbytestelefoner finns ju som regel inte annat än till volymkunder) så köper jag där det är billigast. Mobiltelefoner är ju mer eller mindre förbrukningsvara idag. Skicka nallen till tillverkaren kan jag göra själv direkt, och kapa några dagars hantering.
 

xtreme

Småhojsmissbrukare
Gick med
9 Oct 2003
Ort
Öland
Hoj
Såld
69:an skrev:
I princip håller jag med dig.
Men med mobiltelefoner - och kanske i synnerhet Nokia - resonerar jag annorlunda. Eftersom få detaljister har möjlighet att göra någonting som helst i hjälpväg, utan skickar nallen till tillverkaren vid nästan alla fel (utbytestelefoner finns ju som regel inte annat än till volymkunder) så köper jag där det är billigast. Mobiltelefoner är ju mer eller mindre förbrukningsvara idag. Skicka nallen till tillverkaren kan jag göra själv direkt, och kapa några dagars hantering.

Jo, men det finns ju andra saker man kan få hjälp med. Ett exempel i detta fallet är att en nätbutik inte talar om att ALLA 6230 som släptes i första sändningen har ett mjukvarufel som gör att telefonen startar om när man ska lägga in GPRS!
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
xtreme skrev:
Jo, men det finns ju andra saker man kan få hjälp med. Ett exempel i detta fallet är att en nätbutik inte talar om att ALLA 6230 som släptes i första sändningen har ett mjukvarufel som gör att telefonen startar om när man ska lägga in GPRS!


UTVECKLA GENAST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :7peta
 

xtreme

Småhojsmissbrukare
Gick med
9 Oct 2003
Ort
Öland
Hoj
Såld
Zana skrev:
UTVECKLA GENAST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :7peta

Ja - om du går in i menyn för Wap/GPRS inställning och ska ändra någon inställning startar telefonen om sig! (om du har fått en från första sändningen). Det innebär att man inte kan wappa! MMS fungerar tydligen! Vissa av de första hade även problem med tagna bilder. Om man sparade bilden och sen ville gå in och radera den var man tvungen att starta om telefonen först!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top