Jalle vs GSXR1100R

Vem vinner

• Antal röstningar
    0

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87
Gamlot kan inte vinna nåt på två hjul då han alltid kör som en gammal kärring.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Martinus skrev:
2201339 Gamlot kan inte vinna nåt på två hjul då han alltid kör som en gammal kärring.
Nä nu jävlar, du som inte ens kan hålla dig på hjulen under tidsträningen.

RRacer

Medlem
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
PW50
Jag röstade på Annat Nämligen, har inte sett honom köra, men han borde vinna ändå...

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87
GSXR1100R skrev:
2201517 Nä nu jävlar, du som inte ens kan hålla dig på hjulen under tidsträningen.

Den där oljebananen kan man ju inte köra på. :gnissla

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
RRacer skrev:
2201547 Jag röstade på Annat Nämligen, har inte sett honom köra, men han borde vinna ändå...
Jalle borde vinna eftersom han är från Värmland och är uppväxt på dunkdrecka, troligtvis så blir det Bajaräcern som vapen.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Duellen inställd pga banan är stängd denna Söndag :4skrika

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10
GSXR1100R skrev:
2218000 Duellen inställd pga banan är stängd denna Söndag :4skrika

Allvar?? När jag för en gångs skull lyckas komma med i en bokning så är banan stängd? Har inte kört en meter i år........

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Jalle skrev:
2218130 Allvar?? När jag för en gångs skull lyckas komma med i en bokning så är banan stängd? Har inte kört en meter i år........
Japp det är tydligen så enligt deras hemsida, vi får göra upp i Häckeberga med transponder.

Jag har inte heller kört på SRW i år, fullbokat varje gång :4skrika

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Hoj
R1 -08
GSXR1100R skrev:
2198435 Bad Cop vs Outlaw gör upp på SRW den 11 Juni i nådens år 2006, hur ska det gå, kommer Konstapel Jalle att blinka med blåljusen och tvinga GSXR1100R ut i sandfållan eller har Jalle legat av sig på munkskolan.

Micke kan inte vinna... Om han får fulameka jalles hoj innan så finns en teoretisk möjlighet:)

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10
GSXR1100R skrev:
2218148 Japp det är tydligen så enligt deras hemsida, vi får göra upp i Häckeberga med transponder.

Jag har inte heller kört på SRW i år, fullbokat varje gång :4skrika

Nä, inte på SRW men 96785943456 km på andra banor nationellt och internationellt. Jag har inte ens kört runt kvarteret. :mad:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det bästa är ju att Farbror Jalle köpt sig en rediger hoj igen. Självklart får gamlot stryk!

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Jalle skrev:
2218191 Nä, inte på SRW men 96785943456 km på andra banor nationellt och internationellt. Jag har inte ens kört runt kvarteret. :mad:
Jävla gnäll. Ska du vara kvar i EMR Exclusive Members Club eller inte? Vi är ju faktiskt bara tre medlemmar som kan komma ifråga, bit ihop nu för fan. :mad:

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gustav O skrev:
2221865 Det bästa är ju att Farbror Jalle köpt sig en rediger hoj igen. Självklart får gamlot stryk!
Om farbror tar på sig läsglasögonen så ser han kanske se att duellen uteblev pga banan är stängd på Söndag :huvet

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
GSXR1100R skrev:
2222861 Om farbror tar på sig läsglasögonen så ser han kanske se att duellen uteblev pga banan är stängd på Söndag :huvet
Jag förutsätter att det ges fler tillfällen under sommaren. :mad:

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gustav O skrev:
2222980 Jag förutsätter att det ges fler tillfällen under sommaren. :mad:
Den 9/7 är det dags för den stora utmaningen, kommer Konstapel Jalle att slå på blåljusen och tvinga mig av banan eller får jag p-böter i hårnålen.

Jalle har givetvis tjuvtränat på SRW hela våren och jag har inte kört en meter där ännu, dessutom har jag gamla fulslicks från -93.

Jalle gillar att fisa runt och spegla curbsen i posörvisiret, men vi vet att skräcken döljer sig bakom denna fasad.

Bifogat

• IMG_3216_c.jpg
    IMG_3216_c.jpg
    49.6 KB · Visningar: 52

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10
GSXR1100R skrev:
2290366 Den 9/7 är det dags för den stora utmaningen, kommer Konstapel Jalle att slå på blåljusen och tvinga mig av banan eller får jag p-böter i hårnålen.

Jalle har givetvis tjuvtränat på SRW hela våren och jag har inte kört en meter där ännu, dessutom har jag gamla fulslicks från -93.

Jalle gillar att fisa runt och spegla curbsen i posörvisiret, men vi vet att skräcken döljer sig bakom denna fasad.

Jag ska till och med ha kvar mitt slaktade framdäck, utdömt av självaste Pålle
(internationell supermek extraordinär, sjukt meriterad).

Kör man så sakta så att man till och med riskerar P-bot ska man f*nimej ha en också!

Skulle det mot all förmodan gå åt helvete ska jag se till så att några 55+ gubbar i keps från trafikavdelningen river isär dina fordon på vägen hem och
t.o.m. ger dig böter för glappande handskfack. De herrarna vet inte vad ordet rapporteftergift innebär!

Race on! :arsele

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Jalle skrev:
2290895 Jag ska till och med ha kvar mitt slaktade framdäck, utdömt av självaste Pålle
(internationell supermek extraordinär, sjukt meriterad).

Kör man så sakta så att man till och med riskerar P-bot ska man f*nimej ha en också!

Skulle det mot all förmodan gå åt helvete ska jag se till så att några 55+ gubbar i keps från trafikavdelningen river isär dina fordon på vägen hem och
t.o.m. ger dig böter för glappande handskfack. De herrarna vet inte vad ordet rapporteftergift innebär!

Race on! :arsele
Det ser ut att bli regn i kväll, jag tar med bägge hojarna, det sitter gamla regnostar på Missilen, om du är snäller så kan du få prova hur en klassisk SBK utan mellanregister känns på våt bana.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Hur gick det då, jo jag visade Jalle spårval i första passet och han lärde sig mycket 1-0 till mig.

I andra passet så smet Jalle imellan några bromsklossar men jag plockade snart in och körde om, sen gör Jalle en riktigt ful omkörning precis innan målflagg 1-1

Tredje passet innehöll intressanta vurpor och rödflagg så det fick avbrytas, när vi rullade ut igen så fulsmiter Jalle förbi och 1-2 är ett faktum.

Fjärde passet och Jalle smiter förbi ännu en gång, men sen kroknar han och jag knappar in 1 sekund varje varv, precis när jag ska till och köra om så vurpar en gul hoj efter nedförsbacken, det blir en hög stoppie istället för en omkörning, dock lurar jag Jalle precis innan depåavfarten och det blir 2-2.

Jalles version är inte trovärdig men enligt honom så gick det inte alls till så.

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10
GSXR1100R skrev:
2293627 Hur gick det då, jo jag visade Jalle spårval i första passet och han lärde sig mycket 1-0 till mig.

I andra passet så smet Jalle imellan några bromsklossar men jag plockade snart in och körde om, sen gör Jalle en riktigt ful omkörning precis innan målflagg 1-1

Tredje passet innehöll intressanta vurpor och rödflagg så det fick avbrytas, när vi rullade ut igen så fulsmiter Jalle förbi och 1-2 är ett faktum.

Fjärde passet och Jalle smiter förbi ännu en gång, men sen kroknar han och jag knappar in 1 sekund varje varv, precis när jag ska till och köra om så vurpar en gul hoj efter nedförsbacken, det blir en hög stoppie istället för en omkörning, dock lurar jag Jalle precis innan depåavfarten och det blir 2-2.

Jalles version är inte trovärdig men enligt honom så gick det inte alls till så.

Superbike Rogers fru, som hade fösta parkett i depån vid start/mål rakan, beskrev det hela väldigt bra:

"Jag satte precis en kanelsnäcka till munnen och var på väg att ta ett bett, då kom Roger förbi på rakan. När tänderna sjänk igenom det tunna, tunna lagret bröd INNAN man når det där kletiga i kanelsnäckan, kom Jalle förbifarandes. 4 kanelsnäckor och en kaffe med påtår senare kom han Sundgren eller vad han heter".

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln