DrT
Drömmande tänkare....
- Gick med
- 22 Oct 2004
- Hoj
- SF 750 -72,900 Darmah -82, skurhink blåfemtio -92, TRX 850 -97, TT600-94, Ett par Mzór...och numera Desmoquattro Touring Millenie-edition. XL 1000 Varadero 2004 brukis
Ah! "The one that got away."
En hemsk känsla som lätt kan utvecklas till bitterhet.
...eller besatthet.
Eftersom jag är allätare vad gäller MC så har jag följaktligen någon gång också velat ha alla motorcyklar.
Typ alla i vart fall. Å det går ju inte.
Men, man kan plocka upp de mest intressanta av dem när dom är nere i sin priskurva och vänder!
Det är en kul grej bara det - att bevaka Blocket och försöka lista ut när det är rätt läge för att slå till.
Behåll hojen några år, kör och var glad - och sälj igen utan att ha tappat speciellt mycket i värde.
Jag vet - detta MO har svagheter, men det är ändå ett sätt att lindra smärtan över att inte kunna köpa varje ny hoj som kommer ut.
SRXen blev osäljbar som ny eftersom den låg över dåtidens kubikgräns för att kunna försäkras som 600.
En ny 86a 1990 var inget orimligt då, och billig måste den varit. Andrahandsvärdet var tyvärr stukat på dem, och utvecklingen sprang ifrån den då futuristiska stånkan.
Det gick att köpa en billig, lågmilad SRX länge, men dom som finns kvar nu har börjat klättra.
Dags att hoppa på tåget...?
Jag är också allätare och känner igen mig i vad du skriver......
Vill minnas att den kvarvarande 86án kostade runt 24kkr då 1990.
eller kan det ha varit runt 22kkr..
Jag har kollat på dem på blocket i flera år men inte hittat rätt hoj eller hunnit dit ( igen...) i rätt tid och numera lutar jag alltmer åt att leva med drömmen i behåll - man får ju anta att den inte är så fantastisk vare sig att titta på eller köra att det svarar upp mot ungdomens drömmar och alla årens snuddanden vid tankar om....