Japp då är man här också!

conno

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Malmö
Hoj
Såld
Nu är jag lite ställd :va dom som kör "street" hojar ska man avregistrera sig då?? eller är det en sporthoj? :va

:7peta
 

Rode_No1

Ny medlem
Gick med
13 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1 2007
Men du nu tycker jag att du ska vara tyst, förlåt för att jag älskar motorcyklar då! 600 är ju det enda jag får köra en så länge eftersom jag inte fyllt 20 än!! Men visst kallar du en 600 som gör 270 för moppe så visst valet är ditt, men jag tippar på att din yamaha inte går fortare än min så lägg ner:kocko





skyfarter skrev:
Suzuki Gsx R600 är inte det en moppe? :)


Nä nu var jag dum. Det är ju en tjej cykel! :)
 
Last edited:

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
TurboTorsk skrev:
Men du nu tycker jag att du ska vara tyst, förlåt för att jag älskar motorcyklar då! 600 är ju det enda jag får köra en så länge eftersom jag inte fyllt 20 än!! Men visst kallar du en 600 som gör 270 för moppe så visst valet är ditt, men jag tippar på att din yamaha inte går fortare än min så lägg ner:kocko


Förstår inte varför, men plötsligt så får jag en stark förnimmelse i bakhuvudet som ekar gång på gång: "moppefucko" Med sprucken målbrottsröst.


Och till Skyfarter: Låter rätt mycket som en flamebait. Om inte så välkommen! :tummenupp
 

foppa

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
ZX10R, tidigare haft cbr1000rr, zx9r och fireblade 929
TurboTorsk skrev:
Men du nu tycker jag att du ska vara tyst, förlåt för att jag älskar motorcyklar då! 600 är ju det enda jag får köra en så länge eftersom jag inte fyllt 20 än!! Men visst kallar du en 600 som gör 270 för moppe så visst valet är ditt, men jag tippar på att din yamaha inte går fortare än min så lägg ner:kocko


avslöja inte din ålder på ett så förnedrande sätt... :brinnerup
 

HanneZ

Guest
TurboTorsk skrev:
Men du nu tycker jag att du ska vara tyst, förlåt för att jag älskar motorcyklar då! 600 är ju det enda jag får köra en så länge eftersom jag inte fyllt 20 än!! Men visst kallar du en 600 som gör 270 för moppe så visst valet är ditt, men jag tippar på att din yamaha inte går fortare än min så lägg ner:kocko
Ofaan, vad har ålder med kubik att göra? Gör din gsxr600 med 25 kw 270? Grymt! Jag är tveksam till att den ens toppar 270 orginal. 97 hk lr vad den nu har?!
 

foppa

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
ZX10R, tidigare haft cbr1000rr, zx9r och fireblade 929
personligen ser jag heldre en medlem med custom, än en med pocketbike...
välkommen!
 

DaggeZ

Återfallsknutten
Gick med
6 Dec 2004
Ort
Kungsbacka
Hoj
Hojlös just nu...
F-n!

Skyfarter!. Du är jättevälkommen men risken är att du tröttnar på oss.

Du skall veta att SH är något av det bästa jag vet! Här kan man få sig ett gott skratt eller öka sina kunskaper genom alla kloka råd (och okloka också!). Här skäller man på varandra och berömmer varandra. Här är det en go stämning! Här känner man gemenskap! (Man skulle kunna tro att alla medlemmar är göteborgare och det säger allt!)

Ja, ja... Det här inlägget hör inte hit. Jag skall försöka behärska min spontanitet.
 
Last edited:

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
DreeTman skrev:
Förstår inte varför, men plötsligt så får jag en stark förnimmelse i bakhuvudet som ekar gång på gång: "moppefucko" Med sprucken målbrottsröst.

:fakta

Hellre ett gäng custom om jag fick välja...

//@
 

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
d1ce skrev:
:fakta

Hellre ett gäng custom om jag fick välja...

//@

Du är inte ensam.
Fattar inte attityden hos en del. Känner de sig som bättre människor för att de har mer "rätt" att vara här då de har en gammal harv reggad på pappa än åker tillbakalutat?
 

jonasb46

160 varv på ringen (2006)
Gick med
14 Jul 2004
Ort
Malmö
Hoj
RSV4 Factory, RS 250
Shit, jag läste igenom hela tråden, vintern suger!
 
Last edited:

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Ort
bästkusten
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
DaggeZ skrev:
F-n!

Skyfarter!. Du är jättevälkommen men risken är att du tröttnar på oss.

Du skall veta att SH är något av det bästa jag vet! Här kan man få sig ett gott skratt eller öka sina kunskaper genom alla kloka råd (och okloka också!). Här skäller man på varandra och berömmer varandra. Här är det en go stämning! Här känner man gemenskap! (Man skulle kunna tro att alla medlemmar är göteborgare och det säger allt!)

Ja, ja... Det här inlägget hör inte hit. Jag skall försöka behärska min spontanitet.
:hihi
 

DaggeZ

Återfallsknutten
Gick med
6 Dec 2004
Ort
Kungsbacka
Hoj
Hojlös just nu...
DreeTman skrev:
Förstår inte varför, men plötsligt så får jag en stark förnimmelse i bakhuvudet som ekar gång på gång: "moppefucko" Med sprucken målbrottsröst.

En fråga som inte hör till denna tråd men...

När upphör man vara "moppefucko"? När man fyllt 30? När man kör A-klassare (och inte 125a eller strypt 600)? När man flyttat hemifrån? När man kört på bakhjulet och gjort ett par stoppies? När man har hår på bröstet? När man snackar "moget" (vad det nu är?)?

Nej, stöt inte ut de unga knuttar som fyller på leden genom att tracka dem.
 

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
DaggeZ skrev:
En fråga som inte hör till denna tråd men...

När upphör man vara "moppefucko"? När man fyllt 30? När man kör A-klassare (och inte 125a eller strypt 600)? När man flyttat hemifrån? När man kört på bakhjulet och gjort ett par stoppies? När man har hår på bröstet? När man snackar "moget" (vad det nu är?)?

Nej, stöt inte ut de unga knuttar som fyller på leden genom att tracka dem.


Inte det minsta intresserad av att stöta ut unga knuttar... då jag själv är i den nedersta delen själv i princip...däremot stör jag mig på folk som i mina ögon har svåra attitydproblem....oavsett ålder.

Moppefucko finns förklarat...bara att söka. Annars går du in på www.susning.nu och gör en sökning där. Finns förklarat ganska bra av en av våra kära moderatorer.
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
DaggeZ skrev:
Nej, stöt inte ut de unga knuttar som fyller på leden genom att tracka dem.

Han stötte väl ut sig själv? Trevliga svar får vanligtvis trevliga gensvar...

//@
 

DaggeZ

Återfallsknutten
Gick med
6 Dec 2004
Ort
Kungsbacka
Hoj
Hojlös just nu...
DreeTman skrev:
Inte det minsta intresserad av att stöta ut unga knuttar... då jag själv är i den nedersta delen själv i princip...däremot stör jag mig på folk som i mina ögon har svåra attitydproblem....oavsett ålder.

Moppefucko finns förklarat...bara att söka. Annars går du in på www.susning.nu och gör en sökning där. Finns förklarat ganska bra av en av våra kära moderatorer.


Jag gick in på Susning. Och...

Aha!
Moppefucko är kortfattat en omogen person. Det betyder att även äldre personer kan vara moppefuckon...

Men... Det kanske finns bättre sätt att uppfostra/tillrättavisa? (Jag funderar...)
 

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
DaggeZ skrev:
Jag gick in på Susning. Och...

Aha!
Moppefucko är kortfattat en omogen person. Det betyder att även äldre personer kan vara moppefuckon...

Men... Det kanske finns bättre sätt att uppfostra/tillrättavisa? (Jag funderar...)

Är man arton år gammal så är det en rätt elementär sak att känna till, hur man beter sig. Tvivlar starkt på att det går att fostra någon såpass gammal. Fungerar bäst att bemöta dem med samma beteende som de själva använder och hoppas på att de stannar upp och reflekterar över sitt eget beteende.
Så ser jag på saken iallafall.

Åter till ämnet kanske?
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
DreeTman skrev:
Annars går du in på www.susning.nu och gör en sökning där. Finns förklarat ganska bra av en av våra kära moderatorer.

Nu vill jag inte vara någon besserwisser, men det är faktiskt Freppa som ska ha kredit för susning.nu-artikeln. Han skrev den och jag skickade in till susning.nu, inget annat.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top