jeans o skinnjacka?

RSV_Ante

Fort är kul...
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
Varadero -99, Tengai -91, Pegaso -05
Halsduk är bra.....

Gärna väldigt lång så du kan vira den minst två varv... Så är det snyggt om den sveper i luften 1-2 meter bakom...

hur kan folk tro att denna tråden är på skoj????:va

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
två ben och inga hjul kvar
Då kan man ju nästan lika gärna fortsätta på tejp-idéen och göra en mer motorcykelvärdig version av detta här.

mummy.jpg

Eller är jag ute och cyklar ígen?

Sådär ska jag tejpa tjejen ikväll! :tuttar (fast med ett hål i)

Dark_Messenger

Guest
läste att någon tipsade om MC-handskar ifall jag nu skulle gå i backen?!
Funkar det med mc-handskar som finns på biltema? dom hade ju carbon o allt!

sen kan jag tillägga att det inte gör så mycket ifall jag skulle gå i backen! ska ha hojen helförs. på morsan! :yoparty

men för att gå tillbaka till jeans frågan! så inte ens dubbla hjälper?
Det där med knäskydd från farbror classe verkar ju jävligt bra! o billigt! det ska jag ha, kan ju faktiskt sys fast på jeansen!

Du jag har ett par du kan få FÅ så sparar du in några spänn! Jag har kostat på mig ett par nya för -08. Det är inget karbon, titan o annat crap på de gamla (alla vet ju ändå att det bara är onödigt viktökande blingbling) utan handskarna är strictly business som vi säger i min hood. :yoparty De är vurpade två gånger men en och annan söm håller fortfarande ihop resterna! Tredje gången gillt?

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
Aha, du menar någoting i stil med detta?

booty.jpg

Eller?

Precis så! Och i kombination med med toflorna där så har man garanterat en överlägsen feeling när det gäller både växling och broms. (Alla vet ju att det är där bak som det bromsar bäst. )

Men det skall även förtydligas till de newbies som ser bilden och kanske blir förvirrade... Att tejpa som på bilden kommer inte hjälpa ditt knäskrap, däremot kommer du bli grym på hälskrap a la mx/supermuppo.
Go hard, or go home!!! :yoparty :yoparty :yoparty

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Jag brukar köra i jeans och skinnjacka. 2006 körde jag till och från jobbet i shorts och t-shirt. Det är sjukt najs så länge man inte vurpar. Då kan jag föreställa mig att det är jättesmärtsamt. Men alla får göra precis som dom vill. För extra spänning måste du såklart köra mellan bilarna i jättemycket högre fart och gärna på bakhjulet. Hur konstigt det än låter så är det jävligt schysst och man känner sig levande. It's like flying!

Jag har provat att köra omkull i manchesterbyxor, t-shirt och asfalten slipade fint på underarmarna:gnissla . Aj aj aj...

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Vad är det för fel på tangakallingar o nätbrynja:va Ännu ledigare skönare klädsel, vid kullkörning minimal skada på kläderna:tummenupp

Tommy.exe

Guest
Jag tycker det låter helsjukt att bara ha jeans på sig när man kör mc. Tänk om man skulle råka köra omkull just då?
Det kan ju springa ut en hare eller rådjur precis framför snett från vänster framför mc:n, och då kanske man inte hinner väja ordentligt och då finns det risk för rullgrus, om man kommer ”ur spår” om in fattar vad jag menar?
Ja, och sen är det faktiskt fetkört, även om man tror man är världsmästare.

Det måste ju göra jätteont då. eller?
Jag tror trådskaparen skojar?

:rofl :smasha :rofl :fyllisar

Pitbuell

+ 2 deciliter
Gick med
31 Jan 2007
Hoj
XB12S
MEN...om jag satt på en EU moppe, eller en 125 cc scooter, & kör samma hastighet, då höjer ingen på ögonbrynen ens när gubbarna far fram i KOSTYM i samma farter..

Det är för att de har slips till kostymen. Klotar man med slips så gör man sig inte illa. En blommig är bäst om man kör mycket på asfalt, kör man på grus bör man använda en randig.

istockphoto_136907_ugly_tie_blue_flowery.jpg

För pendling till jobbet

31DK8cuMDVL._AA280_.jpg

När man ska sprätta grus omkring sig

Last edited:

dny

Guest
tycker det är dåligt att ingen har rekommenderat blåkläder! Deras reklamfilmer visar ju tester på olika sorts underlag och att byxorna verkligen klarade allt och försökspersonernatycks ha klarat sig utan några skador :D

Juh@

Fanatisk GDS
Gick med
17 Feb 2004
Hoj
ZX10R-2011
Kör på det, fungerar jättebra. Har testat det själv i låg fart (60-70 km/h) för många år sedan. Landade på axeln/sidan blev knappt synliga märken på skinnstället. Tumlade runt lite med resultat att det försvann mycket hus på höfter, knän och och fotleder. Det sved då man badade men jag överlevde.

Ett bra sätt att spara pengar och man behöver inte bada samma dag som man vurpar.

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Banlonpolo och gabbardinbyxor ljusbrunt :hihi

:zpy

Jeans fungerar kanon att kasa på asfalt upp till ca 50 km/h med men se till att plånkan sitter i bakfickan som du kasar på. Testade det redan när jag var 17. Skinnjackan skyddar en del av ryggen dock inte i midjehöjd.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Äh. Jag kör med kardborreband på sadeln och bak på kallingarna. Då trillar man inte av vid eventuell krock. Lätt som en plätt :tummenupp

Har man mycket hår i baken kan man skippa kallingarna och bara köra med kardborreband (krokarna) på sadeln.

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
två ben och inga hjul kvar
du bör nog hålla dig till mopeder...

ja...jag har ju kvar min trimmade mt5:a! Den går ju som fan! man behöver bara peta på gasen så går den på slangen!
Den har jag dragit många snutar med! Vanligen brukade åka förbi dom o veva lite för att få uppmärksamhet, sen vänta jag bara in dom och gjorde en GR därifrån! hur schysst som helst! siste med 5,5 cylllen så gjorde den 150km/h...jo det gjorde den visst det! jag mätte med bil! :mad:

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA