Jeansbrallor= gorotex?

Mr.Asp

Avstängd
Gick med
21 Mar 2008
Hoj
Geggmoppe KTM 250exc
Om du vägrar köpa skinn så lägg en extra slant på schyssta goretexbrallor som andas och tål regn. Jag snålar hellre på hoj och lägger pengarna på bra skyddskläder...Har ett par goretexbyxor som komplement till helstället, de har endast på mig då jag skall ta det lugnt...:tummenupp

Efter denna tråden har jag helt och hållet ändrat uppfattning om de olika skydden iaf :rolleyes:
Har en jacka som är av dyrare goretex modell. Den är jag väldigt nöjd med.
Men funderar på att kompletera den med ett par skinnbrallor. Går ju att köra lite mera baggy om man bara köper byxor. Till skillnad mot helställ, ser nog väldigt mysko ut om man kör baggy på det :gnissla

Jag läste på någon sida att skillnaden mellan skinn- och textilställs "Skraptid" mot asfalt är rätt stor. Om jag minns rätt så var "skraptiden" för textil innan man var igenom max 6 sek. Medans skinn var upp mot 12 sek. Testade detta i helgen. :(
Skinnstället är helt, ser fan oanvänt ut. Men det är värre med hojen. Fick iaf en tankeställare. Jag kommer aldrig mer åka i jeans. Köp skinn!

Åfan såpass stor skillnad?! shit. de var inte lite :näsblod
Skönt att du slipper köpa nytt ställ iaf:tummenupp tråkigare med hojjen dock. Fast å andra sidan klarade du dig bra så kan de väl vara värt att offra en hoj. Kunde ju slutat mkt värre. Tråkigt dock såhär i början på säsongen.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy