Jeansen flög ur!

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Saken är den att jag var påväg ner till Trollhättan för att köpa en skåpbil... Hade pengarna i jeansfickan.. MEN, jag plockade ur dom och la dom i jackfickan av någon anledning :D

Men märkliga var att jag åkta samma väg hem med bilen sen, fanns inte ett spår av nåt, hade ju ändå massa röda vita spännband som borde synts till :va
Man hittar fan aldrig saker man tappar :mad:
Jag tappade passagerarsadeln på motorvägen, hittade den men trasig.

Som sagt, tappade den med en gång, spårlöst försvunnen på en landsväg med åkrar på sidorna och några hus bara.

Helt puts väck .. Ganska irriterande :mad:
 

Ingolf

3% invalid
Gick med
25 Oct 2007
Ort
Peking !
Hoj
GSX250 -80 Bobber, XS400 -82 Bobber.
jag har alltid undrat varför man konstant hittar enstaka skor utmed vägar o diken, verkar som man fått ett svar på detta nu.
 

geesgbg

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki zxr 750,Dnepr mt solo, Dnepr mt sida.
klassiker, hände mig förra sommaren, då kom jag på att jag skulle dra dragkedjan längst ner på ena sidan, istället för att mötas på mitten..

men! det hade jag glömt i år.. som tur va har jag inte hunnit tappa ngt.
 

MrTombola

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600RR
tja det brukar leta upp mig ungefär samtidigt som hojjen rullar upp på uppfarten där hemma. :)

Hehe... kunde inte låta bli.:)

Dock glömde jag dra upp dragkedjan på regnjackan efter att jag tankat. (det regnade den dagen) Som följd på detta blåste skiten upp som en ballong precis när jag accelerera upp på motorvägen för att sedan slita upp hela dragkedjan och stå rätt ut som en mantel... såg säkert skittufft ut :huvet
Jag saktade ner och fick typ köra i väggrenen tills nästa avfart.
Tack vare det körde jag typiskt nog på en hjulmutter från en lastbil eller liknande. Slet upp en reva i bakdäcket. Surt som satan.
 

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
klassiker, hände mig förra sommaren, då kom jag på att jag skulle dra dragkedjan längst ner på ena sidan, istället för att mötas på mitten..

Exakt! Det är ryggsäckarnas akilleshäl. Drar man bara ner bägge dragkedjorna längst ner, istället för till mitten, så funkar det utan ståltråd och skit. :tummenupp
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Exakt! Det är ryggsäckarnas akilleshäl. Drar man bara ner bägge dragkedjorna längst ner, istället för till mitten, så funkar det utan ståltråd och skit. :tummenupp

Jajamen, båda dragskorna längst ner på samma sida istället för båda i toppen funkar perfa. Been there , done that !
 

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Hus
Hoj
tramp
Jag tappade bort 800 eller om det var 1300 spänn när plånboken behagade flyga ur ryggan. Min lösning på det hela efter tips här på SH. köp en rygga med rullöppning. Den blåser aldrig upp, inga dragkedjor.
 

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Ort
Nästan i Danmark
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Tappade nästan mina solbrillor en gång. Hade riktigt tur då endast "tygfodralet" glidit av och farit ur ryggsäcken. Förstår fortfarande inte hur det gick till men jag har iaf min oakleys kvar! (låg i ett "sidofack").
 

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
08
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Exakt! Det är ryggsäckarnas akilleshäl. Drar man bara ner bägge dragkedjorna längst ner, istället för till mitten, så funkar det utan ståltråd och skit. :tummenupp

Ledsen kompis, jag gjorde just så, och det hjälpte INTE :huvet
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Men då, den fina armaniparfynen vi tog tid för att köpa... illa!

Ducatijeans... var dom så fina? :) Dom är ju inte så vanliga så om någon går med likadana så kan du ju bara rycka dom... och säga att det troligen är dina.. jepp
 

Mortis

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Lite här och där
Hoj
Husqvarna 118cc-43, S1000R -15
Hänt mig med men var alla mina fotbollsgrejer.
Fick leta upp allt på en sträcka som var 5 km, benskydd här å en fotbollsko där:huvet
 

Mr.R

Test rider
Gick med
31 Oct 2007
Ort
under ett tak
Hoj
Brio - Double Wave
Man hittar fan aldrig saker man tappar :mad:


Som sagt, tappade den med en gång, spårlöst försvunnen på en landsväg med åkrar på sidorna och några hus bara.

Helt puts väck .. Ganska irriterande :mad:

Jodå, jag hittade min jacka.
Den låg prydligt inlindad runt bakdrevet.
Tog mig 20 minuter med en morakniv att får loss skiten:gnissla

Efter det, alltid blixtlåset på ena sidan, aldrig på mitten, som några till här förespråkar.

/R
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top