jeep-dunkar förbjudna

Biltema såklart :rolleyes: dom har iaf en 18l variant med skruvkork.
39-255_s.jpg

Men va fan... Inte jeepdunkar? Suck...

Tack för infon :tummenupp

Jaha, blir till att köpa nya dunkar OCKSÅ då! Förutom miljömattan som tydligen ska vara 200x80 cm också, Biltemas ligger inte riktigt i den storleken. Men å andra sidan så var det tydligen bara nödvändigt när man inte var på asfalt, dumt tycker jag. Lika bra att kräva det jämt så blir det inget strul.

Dom som köper riktig race-soppa i 20-25 litersdunkar brukar få över dessa dunkar. Hör med dom om att "få" 1-2 st beg dunk.

Axxexs skrev:
Dom som köper riktig race-soppa i 20-25 litersdunkar brukar få över dessa dunkar. Hör med dom om att "få" 1-2 st beg dunk.

Jag har till salu, 400kr styck kostar de!

Nä, men såna kan man få av mig om man ber snällt.

stavgren skrev:
Läste i "Förtydligande av regler 2004" (pdf) hos Svemo:
"För förvaring av bensin får inte jeep-dunkar användas, det skall förvaras i dunkar med skruvkork på".
:va
Vart hittar man nåt lämpligt?
Företag som sysslar med gräsklippning och liknande brukar ibland köra på Aspens miljöbränsle. De säljs på 20 eller 25 liters dunkar så kolla med närmaste "trädgårdstomte" med motordrivet redskap och kolla vad de kör på.

Helt sjukt. :huvet

Fyll PET-flaskor o gamla hembrännsdunkar o förvara soppan så .
Då kanske dom ändrar sig. :kocko

*räcker upp en hand och utbrister:* "Anhåller om tillstånd att inte gilla läget"

Det här fattar jag inte riktigt... Att man vill förbjuda jeepdunkar utan låsanordning (vanligtvis en sprint) för locket kan jag förstå då sådana inte längre är godkända och sedan ett flertal år inte säljs. Försvaret har väl tiotusentals sådana "jeepdunkar" i nyskick som dom inte får sälja pga detta. Jag skulle bra gärna vilja se en motivering till detta förbud mot jeepdunkar i allmänhet..

/B

Last edited:
Skulle tippa på att det är något med att det skulle kunna slå gnistor om dem!? :va
...eller så kan de läcka, med det låter precis lika otroligt!

stavgren skrev:
Läste i "Förtydligande av regler 2004" (pdf) hos Svemo:
"För förvaring av bensin får inte jeep-dunkar användas, det skall förvaras i dunkar med skruvkork på".
:va
Vart hittar man nåt lämpligt?

Fan vad dumt... Ska de inte förbjuda mobiltelefoner oxå, det har ju Shell redan gjort. KRAFTIGA magnetfält bla bla... vad är det inte runt en generator?

Jag tänker behålla mina jeepdunkar! Förbjuda dem är lika dumt som att ta med cigarrer till Cuba..

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick