Rolle Rotax
Ny medlem
- Gick med
- 8 Dec 2004
- Ort
- Sthlm
Å appropå jeepdunkar... Jag bar en dunk till garaget ikväll och insåg att det luktade mycket bensin på vägen, skruvkorkseländet hade spruckit så det skvimpade ut soppa. Nåja, jag tog locket från en annan dunk i garaget, å det sprack ocksåSå nu är jag på jakt efter nya dunkar, och klurar på att köpa jeepdunkar, måhända tyngre och man kan inte bara kasta in tomma såna när man lastar söndag kväll, men å andra sidan spricker dom inte när dom känner för det, går att sitta på, bättre att binda fast tältet i mm.
Men, så hittade jag den här tråden. Går det att köpa icke ok jeepdunkar? Hur ser man skillnad på dom som är ok och inte? Det där med sprint har jag inga som helst konkreta minnen av att jag har sett nån gång?Fast teflonminnet är inget att lita på å andra sidan
![]()
När en jeepdunk använts i ungefär 15 säsonger, lyfts ner på asfalt kanske 10 ggr varje rejshelg 10 ggr om året och vid något tillfälle skrapats lite mot asfalten etc så kan de bli väldigt tunna i botten och börja läcka
