Jens of Sweden mp-110

Halvdan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kba
Hoj
Suzuki GSX-R750
Jag är iaf nöjd med min JoS 110!
Har inte provat några andra men när jag köpte den (för ca 2mån. sen) så fick den tillräckligt bra betyg i de tester jag läste,+ att den var bland de snyggare i den prisklassen!

:tummenupp

Ett snittbetyg på 4,7 av 5 i 58 recensioner kan väl inte vara såå jä-a kass som en del här verkar tycka?
Det enda de gemensamt verkar anmärka på är ljudet i originallurarna,men det löste sig med Koss the Plug.
Kolla Pricerunner här
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Gix skrev:
Helvete vad svårt det ska va :huvet

Har nu googlat för att hitta uteffekter till olika spelare jag kunde tänka mig...

JoS mp-110 har ju bara 7mw + 7mw vilka många klagat på att är för lite
Creative Muvo V200 har även den typ 5-7mW *2
osv osv...

JoS 120:an har 18mW +18mW men ingen jävla radio...SATAN!

Jobbar i rätt bullrig miljö, så jag vill ju höra nått oxå... :gråta

Samsung å LG har även de låga uteffekter + ingen USB stickkontakt... :huvet

Skanticen har en "Stark förstärkardel med en effekt på 2x15 mW"

Med "The plug" för 159 kronor till så hör man bra i alla miljöer...

//jaG
 

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Piteå
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Eureka skrev:
Klart du ska ha iPod.. de äger :tummenupp

Radio.. behövs inte om man har flera tusen låtar istället.
QUOTE]Men om man vill lyssna på P4 som är den bästa radiokanalen, då är det en fördel att har radio, inte så roligt att ha en hel dag inspelade P4 program att lyssna på i flera dagar
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
R1 Uffe skrev:
Eureka skrev:
Klart du ska ha iPod.. de äger :tummenupp

Radio.. behövs inte om man har flera tusen låtar istället.
QUOTE]Men om man vill lyssna på P4 som är den bästa radiokanalen, då är det en fördel att har radio, inte så roligt att ha en hel dag inspelade P4 program att lyssna på i flera dagar

P4 rockar fint om man är över 40. P3 är ungdomskanalen i sveriges radios tablå... Salva rockar hårt.... Jörgen Mörnbäck!

"Oppositionen har tystnat" Klicka på mig, jag är en länk!

//jaG
 

Mech

www.apan.se
Gick med
24 May 2004
Ort
Umeå
Hoj
R
Jag köpte en iRiver h10. Då är jag ju prylbög som det offer man är.
Den är dyr men det är det värt om man ska vara cool.
5 Gigs utrymme och färgskärm. Den läser bilder och skit också. Radio...
Sen fungerar den som en hårddisk vilket är bra eftersom jag förflyttar stora filer mellan hemmet och studion... Det är king...

Länk Väj Sverige...
 

Bifogat

  • 319x358_h10_5GB_slategrey.jpg
    319x358_h10_5GB_slategrey.jpg
    14.1 KB · Visningar: 39

Gix

Produktionsutvecklare
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Finland, Jakobstad
Hoj
Prövar båtlivet för tillfället...
En sista fråga nu då... :tungan

Om vi återgår till JoS mp-110:an... räcker maxvolymen till? :confused:
(Har tänkt köpa Koss the plug till...)

I like it loud nämligen :yoparty

Så ni som har en, eller har provlyssnat... när man har på maxvolym... e de så man vill vrida ner lite, eller är det åtm tillräckligt för att man ska kunna rocka med??? :confused:

OBS! Detta är en avgörande fråga som bör besvaras inom ett dygn eftersom tjejen åker till Stockholm imorgon (torsdag) å får då försöka hämta hem en åt mig om jag beslutat mig för det... :gnissla

Over and out... :brinnerup
 

John_Doe

Also known as Hool
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen :´(
Var det inte en massa halliballå på buggy och prisjakt och andra ställen om bristande kvalitet och support på de dära JOS spelarna..?


Värt att kika på innnan man betalar valuta för dem.
 

Gix

Produktionsutvecklare
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Finland, Jakobstad
Hoj
Prövar båtlivet för tillfället...
John_Doe skrev:
Var det inte en massa halliballå på buggy och prisjakt och andra ställen om bristande kvalitet och support på de dära JOS spelarna..?


Värt att kika på innnan man betalar valuta för dem.

Säkert... men det skiter jag i nu... har övervägt alla andra aspekter redan... vilken elektronikpryl strular inte? :confused: nu vill jag bara veta om fanskapet producerar tillräckligt med volym :va
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Gix skrev:
Säkert... men det skiter jag i nu... har övervägt alla andra aspekter redan... vilken elektronikpryl strular inte? :confused: nu vill jag bara veta om fanskapet producerar tillräckligt med volym :va

Varför köper du inte en modell som ex. är billigare, uppfyller alla krav samt du vet rockar röven ur trumhinnorna? :confused:

//jaG
 

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Ort
Ute i skogen..
Hoj
Ingen...
Gix skrev:
En sista fråga nu då... :tungan

Om vi återgår till JoS mp-110:an... räcker maxvolymen till? :confused:
(Har tänkt köpa Koss the plug till...)

I like it loud nämligen :yoparty

Så ni som har en, eller har provlyssnat... när man har på maxvolym... e de så man vill vrida ner lite, eller är det åtm tillräckligt för att man ska kunna rocka med??? :confused:

OBS! Detta är en avgörande fråga som bör besvaras inom ett dygn eftersom tjejen åker till Stockholm imorgon (torsdag) å får då försöka hämta hem en åt mig om jag beslutat mig för det... :gnissla

Over and out... :brinnerup



Jag har en MP-110 och Koss The Plugg, jag må säga att min smärtgräns för vad som är högt, är otroligt hög (högtalar fanatiker) och jag anser mig själv kunna lyssna på musik högre än alla mina bekanta! Så den saken är klar..
Med nyare (inte senaste, det vet jag) firmwiren som man laddar ner på deras hemsida, så brukar jag spela mina koss lurar med 20 i volym, på skalan mellan 0-25, ibland höjs det även till 21 när det inte skränar tillräckligt!

Jag tycker absolut det räcker till..jag tror du kommer göra det också!
Förövrigt så låter det högre i koss lurarna än org. (ganska självklart när dom sitter som en vaxpropp också)
:banana
 

Gix

Produktionsutvecklare
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Finland, Jakobstad
Hoj
Prövar båtlivet för tillfället...
Zeb_Macahan skrev:
Varför köper du inte en modell som ex. är billigare, uppfyller alla krav samt du vet rockar röven ur trumhinnorna? :confused:

//jaG

Kollade på skanticen... inte alls dum... men skitsvår för mig att få tag på... :rolleyes:
Dessutom verkar dom inte ha den mera på netonnet ens (som altså inte levererar till Finland...)

Ska se nu, får tjejen hem en JoS så e de bra så... annars får jag väl leta vidare... :tungan
 

Gix

Produktionsutvecklare
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Finland, Jakobstad
Hoj
Prövar båtlivet för tillfället...
tycon1 skrev:
Jag har en MP-110 och Koss The Plugg, jag må säga att min smärtgräns för vad som är högt, är otroligt hög (högtalar fanatiker) och jag anser mig själv kunna lyssna på musik högre än alla mina bekanta! Så den saken är klar..
Med nyare (inte senaste, det vet jag) firmwiren som man laddar ner på deras hemsida, så brukar jag spela mina koss lurar med 20 i volym, på skalan mellan 0-25, ibland höjs det även till 21 när det inte skränar tillräckligt!

Jag tycker absolut det räcker till..jag tror du kommer göra det också!
Förövrigt så låter det högre i koss lurarna än org. (ganska självklart när dom sitter som en vaxpropp också)
:banana

BRA! :tummenupp Jag tar ditt ord på det där...

... ska som sagt se om jag får tag på en 110:a nu då... Koss the plug säljs iaf i Finland... :)

Är jag inte nöjd går den väl alltid å sälja (eller duger åtm. som usb-minne)... :va :tungan
 

Gix

Produktionsutvecklare
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Finland, Jakobstad
Hoj
Prövar båtlivet för tillfället...
Oblic skrev:
Kom förbi webhallen och köp en mp-120 av mig : )

Än en gång... 120:an saknar radio å jag MÅSTE ha radio!!! :4skrika

E inte webhallen föresten en butik på nätet bara? Har du en 110:a å levererar till Finland kanske jag är intresserad... :)
 

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös! :(
Köp det bästa, köp en iRiver iFP-799 1GB. Där har du FM radio, grym batteritid, fantastiskt ljud och gedigen kvalité!

iRiver

Fin fina grejor! :tummenupp
 

SirCastic

- Act as if it were impossible to fail -
Gick med
11 Jul 2003
Ort
HALMSTAD
Hoj
Ducati
Gluttan skrev:
Den är snygg, men jag såg ett reportage om honom en gång och där säger han såhär:
-Det handlar om design, jag köper in dom billigt och sen lägger jag bara till min design och säljer dom dyrt.

Av den enkla anledning hade jag aldrig köpt den. Han verkar ju vara helt pantad. Visst man vet om att det ligger till så med design-grejer men så säger man väl ändå inte. :kocko


All respekt till driftiga Jens, att skapa varumärket Jens of Sweden på så kort tid är verkligen beundransvärt.

I dag är det så att flertalet produkter tillverkas av samma leverantör för att sedan förses med respektive företags design samt logotype, inget konstigt med det. Men som du säger, en del blir tydligen överraskade av sanningen och det är kanske inte så lyckat att, rent marknadsföringstekniskt, basunera ut det budskapet.
 

Gix

Produktionsutvecklare
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Finland, Jakobstad
Hoj
Prövar båtlivet för tillfället...
McFille skrev:
Köp det bästa, köp en iRiver iFP-799 1GB. Där har du FM radio, grym batteritid, fantastiskt ljud och gedigen kvalité!

iRiver

Fin fina grejor! :tummenupp

Nä, ursäkta nu, men nu tröttnar jag på folk som svarar utan å kolla resten av tråden... :mad:

Har den USB-stickkontakt kanske??? :fatta!

*inget personligt*
 
Nyheter
Ta med dig solen

Det är bara att inse. Oavse...

Vi är ute och plåtar hojbyggen

Under sensommaren och höste...

Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

Top