Jerez eftersnack

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Inledningen var som vanligt kul. Speciellt med all blårök efter Ducatins bakdäck. Men därefter var det bara spännande att se om min satsning på Unibet skulle ge resultat. Och det gjorde den! Kammade hem 680 spänn på 200 satsade: Ukawa före Checa, Rossi före Biaggi och Aoki före Haga.

Bayliss ser helt klart ut som Rossis huvudmotståndare. Tror att Biaggi kommer bli mer ojämn över hela säsongen än Bayliss och därmed falla ner.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Fick tata rapporter per sms av en kompis. Rossi ar verkligen i en klass for sig.
Varfor skulle Biaggi tappa och bli ojamn? Finns val inget som tyder pa det?
Vad hande med Capirossi - enligt kompisen var det en underlig vurpa.
Hopkins fore Roberts - som utlovat. Kul att Tamada korde sapass bra. Haga som enligt alla skulle vara kass kor ifran fantomen Edwards. Yamaha far ta sig i kragen och komma igen aven om Barros var femma. Nakano ar mycket battre an vad folk vill ge honom kredit for.

Jakligt synd om Stiggy.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Goodstuff skrev:
Fick tata rapporter per sms av en kompis. Rossi ar verkligen i en klass for sig.
Varfor skulle Biaggi tappa och bli ojamn? Finns val inget som tyder pa det?
Vad hande med Capirossi - enligt kompisen var det en underlig vurpa.
Hopkins fore Roberts - som utlovat. Kul att Tamada korde sapass bra. Haga som enligt alla skulle vara kass kor ifran fantomen Edwards. Yamaha far ta sig i kragen och komma igen aven om Barros var femma. Nakano ar mycket battre an vad folk vill ge honom kredit for.

Jakligt synd om Stiggy.

Jo, Rossi är helt ohotad. Doohan upp i dagen. Imponerande men trist.

Alla andra är tvugna att balansera på gränsen och över sin förmåga för att försöka hålla Rossi inom synhåll. Marginalerna blir för små och det går som för Capirossi och Gibernau. Bang, bom, krasch! Jag tror att Biaggi kommer bli mer och mer frustrerad över att inte kunna utmana Rossi trots att de maskinella fördelarna nu är utraderade och hans dröm var på väg att uppfyllas. Han lär inte vara nöjd med att vara tvåa och frustrationen kommer resultera i samma typ av misstag som vi såg Capirossi och Gibernau göra idag: för mycket nedlägg, för mycket broms. Bayliss verkar ha en bättre förmåga att balansera på gränsen och därför tror jag att han kommer bli den som över säsongen kommer plocka näst flest poäng.

Jag håller med Peter Dahlbom: Rossi måste vara den bäste någonsin. Trots att konkurrensen är så hård och så många sitter på fabriksmaterial är han helt överlägsen. Han ser inte ens ansträngd ut. Mitt tips är att han vinner en relativt överlägsen titel i år och börjar med något annat nästa år: Rally, F1, krogbranschen, rekreation...

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nyteknik skrev:
Jo, Rossi är helt ohotad. Doohan upp i dagen. Imponerande men trist.

Alla andra är tvugna att balansera på gränsen och över sin förmåga för att försöka hålla Rossi inom synhåll. Marginalerna blir för små och det går som för Capirossi och Gibernau. Bang, bom, krasch! Jag tror att Biaggi kommer bli mer och mer frustrerad över att inte kunna utmana Rossi trots att de maskinella fördelarna nu är utraderade och hans dröm var på väg att uppfyllas. Han lär inte vara nöjd med att vara tvåa och frustrationen kommer resultera i samma typ av misstag som vi såg Capirossi och Gibernau göra idag: för mycket nedlägg, för mycket broms. Bayliss verkar ha en bättre förmåga att balansera på gränsen och därför tror jag att han kommer bli den som över säsongen kommer plocka näst flest poäng.

Jag håller med Peter Dahlbom: Rossi måste vara den bäste någonsin. Trots att konkurrensen är så hård och så många sitter på fabriksmaterial är han helt överlägsen. Han ser inte ens ansträngd ut. Mitt tips är att han vinner en relativt överlägsen titel i år och börjar med något annat nästa år: Rally, F1, krogbranschen, rekreation...

Rossi ar nog den baste som har kort hoj och han gor det sa smart och enkelt. Ligger ofta och kor langa stints pa traning for att fp till en bra race set-up. Inte pole men alltid bland de atta forsta. Sedan verkar killen helt sakna nerver. Klart imponerande och det ar bara att lyfta pa hatten.
Nar det galler Bayliss / Biaggi sa haller jag inte riktigt med dig i din analys. Bayliss ar vass och spektakular och de har helt skilda korstilar men Biaggi skulle varit flerfaldig varldsmastare i kungaklassen ocksa om det inte varit for en viss spensklig snorunge. Tror att Biaggi kommer att fortsatta vara framste utmanaren.

absutrus --> Aven om jag hade haft en media-wok sa hade jag inte kunnat titta eftersom jag ar i Holland.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Tycker både Biaggi och Rossi verkar vara stabiliteten själva, inget rubbar dem, synd att Biaggi inte är upp i pace med Rossi.
Att Biaggi skulle bli ojämn tror jag inte det minsta på, killen som precis tagit poängrekord i VM..
Rossi, får som vanligt en rätt dålig start, riktigt kaosartad, hamnar ner på 8-12'e plats i första kurvan, sen går det som en dans och de andra ser ut att stå still när han glider in på andra plats på andra varvet för att plocka capirossi nästan direkt efter det.
Impad av hopkins, han körde bra och fort, och höll bättre meriterade förare bakom sig ett bra tag.
Mindre impad av roberts, vill han inte köra kan han ju säga upp sig..
Säger det fortfarande, Capirossi är en galenpanna, men han är sjukt snabb, synd att cykeln är riktigt lika snabb ännu :)
Bayliss imponerar också och ser ut att ha kul på hojen.

Sete, ja, det liknar tidigare säsonger, bra placering, fantomkörning i ena racet och sedan vurpa bort sig de följande racen. Men hoppas han håller sig på hjulen bättre än idag.

Tamada körde riktigt bra, Barros visar att han kan igen.

250-racet ägde idag, mycket snygg och vansinnig körning från flertalet, hoppades på vinst för rolfo, men elias uppkörning måste ju få priset ändå.
Extremt tråkigt med Stiggy, men han visade iaf vad han kan plocka fram om han får fortsätta köra.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Än mer när det gäller Biaggi, jag har märkt en skillnad hos biaggi, innan var han märkbart irriterad med Rossi och hans framgångar, sur över material och orättvisor. Men, sen någon gång i mitten på förra säsongen slutade han mer eller mindre prata om det, utan pratade mest bara om vilka problem han själv hade, hur han skulle lösa dem och vilka framsteg han och teamet gjort. Så även i år, han är nöjd med det han gör, han vill nå Rossi och har upptäckt att han inte gör det genom att tjura, för det slutar med vurpor.. Eller så har han helt enkelt blivit gammal :)
Men :tummenupp för biaggi helt enkelt.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Stiggy gick tydligen omkull pa eget bevag och inte ras. Fran TT.

Stigefelt i våldsam vurpa
Johan Stigefelt hade en niondeplats inom räckhåll i Spaniens GP i roadracingens 250 cc-klass när han vurpade våldsamt.
- Det gör ont, mest skälen till vurpan. Det var mitt fel, sade Johan Stigefelt efter kraschen.
Det var bara tre varv kvar av tävlingen när Stigefelt var på väg mot sin första tio-i-topp-placering i årets GP-serie. Han har tidigare två 14:e platser som gett VM-poäng.
Stigefelt startade från tolfte position på Jerezbanan och körde upp sig till tionde plats innan olyckan var framme.
- Det kändes så bra, och så händer sånt här, en missad inbromsning av mig, jag touchar till Bataille och så ligger man där på backen i stället. Ingenting är brutet, men jag är rejält blåslagen i höften och armbågen och har fått en massa skrubbsår.
En besviken Stigefelt var ändå nöjd över att han har visat att han utvecklas i rätt riktning efter comebacken i roadracing-VM.
- Jag åker på jämna varvtider, har fått upp farten på hojen, börjar hitta racetempot och blir mer och mer vän med motorcykeln. Det känns kul.
Loppet vanns av hemmaföraren Toni Elias.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Synd för stiggy i vilket fall som helst. Men efter det här tror jag nog han kommer fightas hårdare, för han körde riktigt bra idag, fram till missödet då förståss.. :)

Marcus

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 2020
Av det man såg på bilderna var det en rejäl miss/överladdning av Stiggy. Det såg ut som han hamnade helt i obalans med kroppen under den för hårda(?) inbromsningen, högerfoten var ute och dansade och han hade gått av även om han inte träffat på Bataille.
Mycket synd, han var värd en topp-10 efter den körningen.
Men han måste definitivt träna starter! Han sprang ju nästan igång hojen och tappade två startled de första 50 metrarna.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
oFFkeFF skrev:
Tycker både Biaggi och Rossi verkar vara stabiliteten själva, inget rubbar dem, synd att Biaggi inte är upp i pace med Rossi.
Att Biaggi skulle bli ojämn tror jag inte det minsta på, killen som precis tagit poängrekord i VM.

Du kan ha rätt. Och det stämmer att Biaggi inte verkar lika illa berörd av att vara nummer två nu som tidigare. Han kanske har träffat en bra psykoanalytiker/mentaltränare? Men eftersom han varit så van vid att vara nummer ett och menat att han egentligen är en bättre förare än Rossi är jag överraskad att han verkar ha förlikat sig med att vara näst bäst. Kanske är det just därför han inte kan utmana - han tror helt enkelt inte att han kan slå Rossi. Precis som Criville/Doohan.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Marcus skrev:
Av det man såg på bilderna var det en rejäl miss/överladdning av Stiggy. Det såg ut som han hamnade helt i obalans med kroppen under den för hårda(?) inbromsningen, högerfoten var ute och dansade och han hade gått av även om han inte träffat på Bataille.
Mycket synd, han var värd en topp-10 efter den körningen.
Men han måste definitivt träna starter! Han sprang ju nästan igång hojen och tappade två startled de första 50 metrarna.

Jerez är rätt ojämn, träffar man fel, så blir det en flygtur, tycker capirossis bromsning liknade stiggys, med skillnaden att stiggy verkligen såg ut att ha ett låst bakhjul, trots att foten inte var på bromsen..

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nyteknik skrev:
Du kan ha rätt. Och det stämmer att Biaggi inte verkar lika illa berörd av att vara nummer två nu som tidigare. Han kanske har träffat en bra psykoanalytiker/mentaltränare? Men eftersom han varit så van vid att vara nummer ett och menat att han egentligen är en bättre förare än Rossi är jag överraskad att han verkar ha förlikat sig med att vara näst bäst. Kanske är det just därför han inte kan utmana - han tror helt enkelt inte att han kan slå Rossi. Precis som Criville/Doohan.

Tror mer han riktar in sig på at köra så fort han kan, vid rätt tillfällen kan han vara snabbare än Rossi, och det vet han.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
oFFkeFF skrev:
Tror mer han riktar in sig på at köra så fort han kan, vid rätt tillfällen kan han vara snabbare än Rossi, och det vet han.

Max Biaggi:

"...second position is the best I can do in these circumstances with this bike and the team."

Man undrar vad han menar. Vad skiljer hans hoj/team från Rossis som är så avgörande?

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nyteknik skrev:
Max Biaggi:

"...second position is the best I can do in these circumstances with this bike and the team."

Man undrar vad han menar. Vad skiljer hans hoj/team från Rossis som är så avgörande?

Han har inte samma delar som Rossi i hojen, även om det är väldigt lite som skiljer hojarna, man ska också tänka på att Rossis team kört sin rcv längre än biaggis team. Sen tror jag ändå inte att biaggi skulle ta rossi om han hade samma data och samma spec på hojen, men han skulle vara närmre.

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Väldigt spännande race, 250 alltså. MotoGP:t va inte lika spännande. Förutom i "Kawasaki Cup" då rå. :D

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
oFFkeFF skrev:
Han har inte samma delar som Rossi i hojen, även om det är väldigt lite som skiljer hojarna, man ska också tänka på att Rossis team kört sin rcv längre än biaggis team. Sen tror jag ändå inte att biaggi skulle ta rossi om han hade samma data och samma spec på hojen, men han skulle vara närmre.

Biaggis teamkompis Ukawa ska köra exakt samma typ av RCV som Rossi och han verkar inte ha någon fördel av detta. Det är nog inte där (materialet) skon klämmer för Biaggi. Det handlar om talang.

Chupacabra

Kubik fixerad
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
GSX1400, Akra helsystem, Power Commander, lätt förare
Hur mycket kraschade Rossi när han kom till 500 klassen?
Han var väldigt ojämn då.
Sen har han nog haft en hel del hjälp av Doohan, vad gäller den mentala biten, och att lägga upp strategin i ett race.

Bara en tidsfråga innan det lossnar för Biaggi. :tummenupp
Så fort han får förtroende för hojen, och kan köra den som han vill, då jävlar.
Ser hellre att han bevakar en andra plats, än gör nåt dumt och kraschar som han så ofta gjorde med Yamaha.

Att Rossi har nån gudabenådad talang, ger jag inte mycket för

VM är inte över på långa vägar.....som vissa verkar tro

Grymt imponerad över Ducati iaf

Last edited:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Chupacabra skrev:
Att Rossi har nån gudabenådad talang, ger jag inte mycket för

Nej, det är nog tur och tillfälligheter. Grabben har flyt. Och han fuskar när ingen tittar. ;)

Chupacabra skrev:
Bara en tidsfråga innan det lossnar för Biaggi. :tummenupp
Så fort han får förtroende för hojen, och kan köra den som han vill, då jävlar.

Vem säger att Biaggi inte har förtroende för sin hoj? Hade det inte varit för Rossi hade Biaggi varit helnöjd. Face it: Han är inte lika snabb som Rossi. Varför är det så svårt att förstå? :eek:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nyteknik skrev:
Biaggis teamkompis Ukawa ska köra exakt samma typ av RCV som Rossi och han verkar inte ha någon fördel av detta. Det är nog inte där (materialet) skon klämmer för Biaggi. Det handlar om talang.

Biaggi är betydligt bättre förare än ukawa.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept