Jerringpriset

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Ringde precis för sista slantarna på mobilen :)
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
:mad: kräcks på alla dessa präktiga "idrottare"...
 

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
SM 570 RR skrev:
Hehe ja kör du en Novemberkåsa du så får du garanterat en annan syn på sporten... :rolleyes:
har inte alls något mot Anders Eriksson eller det han har gjort :Bugar , men tror iofs att det är fler som klarar av att köra en novemberkåsa än att hoppa 17,80 i tresteg...
 

MT

Hojlös:(
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Lkpg
Hoj
Saknar min KTM
WASP skrev:
har inte alls något mot Anders Eriksson eller det han har gjort :Bugar , men tror iofs att det är fler som klarar av att köra en novemberkåsa än att hoppa 17,80 i tresteg...


Lite dum jämförelse!
Då tror jag det är ännu flera som klarar av att hoppa 3 steg!

Det är inte många som kan hänga med i Anders tempo under en hel Novemberkåsa!
 
Last edited:

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
MT skrev:
Lite dum jämförelse!
Då tror jag det är ännu flera som klarar av att hoppa 3 steg!

Det är inte många som kan hänga med i Andreas tempo under en hel Novemberkåsa!
Ja ok, bevisligen ingen i år (för han vann väl?), jag menar att det är väl fler i världen som har chans att åka lika fort som han... olsson t ex har ju var i särklass, ingen som har vunnit över honom på 15 tävlingar eller nåt...
 

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Båstad
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
WASP skrev:
Ja ok, bevisligen ingen i år (för han vann väl?), jag menar att det är väl fler i världen som har chans att åka lika fort som han... olsson t ex har ju var i särklass, ingen som har vunnit över honom på 15 tävlingar eller nåt...

Av 127 startande så tog sig 12 i mål!
 

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
Chris Ash skrev:
Snacka inte skit...

Alla idrottsmän och -kvinnor i yppersta världsklass offrar otroligt mycket. Christian Olsson är garanterat precis så vältränad som en mänsklig kropp tål att vara utan att gå sönder. Sen att Anders Eriksson och Per Elofsson behöver uthållighet mer än explosivitet,snabbhet och spänst har inte med saken att göra.

Instämmer!! Men nu är det så att Annika skrapade hem skiten... Vad ska man säga om den "prestationen" då... Håller med "Rickardsson"!! :banana

"Först blir man väckt klockan tio, sen en snabb brunch... lammullströjan kittlas, peggarna går av.. sen en snabb trerätters, och så ska man knöla in sig i en privatjet för tolv personer, man känner sig väldigt liten då..." :rofl
 

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Ort
Västerås
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
WASP skrev:
Ja ok, bevisligen ingen i år (för han vann väl?), jag menar att det är väl fler i världen som har chans att åka lika fort som han... olsson t ex har ju var i särklass, ingen som har vunnit över honom på 15 tävlingar eller nåt...

Anders blev ju bara världsmästare i enduro om det undgått dig. Tror att han var snabbast om han vann. :rolleyes:
Att ingen vunnit över Olsson kan tolkas på fler sätt. Dålig konkurrens?
Hur många i Sverige satsar på 3-steg?
Försöker ej förringa Olsson men knappast värt ett Jerringpris.

Annikas vinst... Bah! säger jag.
 

ChaosX

Våga vägra väg!!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Oxie
Hoj
Husqvarna 250 CR 03
Det roliga är att om AE hade fått samma uppmärksamhet som nåt löjligt fotbollslag eller nån skum, skäggig bandyspelare hade han vunnit.
Saken är ju den att det verkas som fotboll och liknande är viktigare än allt annat.
Ibland när man råkat kolla sporten har dessa manliga, uppspelta sportkommentatorer (som säkert skulle hoppat i säng med Beckham om dom fått chansen) vara helt extatiska över nåt mål som ingen annan normal människa fattar vad som det är fantastiskt med.

Skulle sedan en motorsport, t.ex enduro, få en sjufaldig världsmästare så nämner dom det snabbare än någon kan nysa.
Vad hände med resultatlistan från Paris/Dakar? Den ersattes säkert av nåt reportage om Tibro fotbollsklubb som lyckats värva en vaktmästare med dolda talanger.

Nej, fram för mer konkurser och skandaler med huliganer och doping inom fotbollsvärlden!

Föresten, huliganer... :huvet Har någon någonsin sett formel 1 huliganer? Crosshuliganer? Eller andra motorsportshuliganer som slår sönder halva staden? :6surkart :6surkart
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
LasseR6 skrev:
Anders blev ju bara världsmästare i enduro om det undgått dig. Tror att han var snabbast om han vann. :rolleyes:
Att ingen vunnit över Olsson kan tolkas på fler sätt. Dålig konkurrens?
Hur många i Sverige satsar på 3-steg?
Försöker ej förringa Olsson men knappast värt ett Jerringpris.

Annikas vinst... Bah! säger jag.

Tror både Anders och Christian är i särklass i det de håller på med´. Varför skulle det vara dålig konkurrens i tresteg? Friidrott är något som "alla" provar på och få talanger missas. I Sverige är det inte stort men i Syd-mellanamerika och i gamla öst är hopp riktigt stort.
 

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Ort
.
Hoj
Husqvarna 600
WASP skrev:
Ja ok, bevisligen ingen i år (för han vann väl?), jag menar att det är väl fler i världen som har chans att åka lika fort som han... olsson t ex har ju var i särklass, ingen som har vunnit över honom på 15 tävlingar eller nåt...

1: Längdhopp är ingen prestation.
2: Olsson vann 15 tävlingar i somras :rolleyes:
3: Anders Eriksson har vunnit 7 VM guld
4: Vem är värd priset?
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
SM 570 RR skrev:
1: Längdhopp är ingen prestation.
2: Olsson vann 15 tävlingar i somras :rolleyes:
3: Anders Eriksson har vunnit 7 VM guld
4: Vem är värd priset?

1.Tur att du klargjorde det för de som tränar tolv pass i veckan utan att komma i närheten av 17 meter.Det är dessutom tresteg....

2.Ja, i rad, och tog dessutom ett av Sveriges 6 VM-guld NÅGONSIN i NÅGON friidrottsgren

3.Ja, det är jäkligt imponerande. Tror ingen här påstått något annat. Priset avser iofs vad man gjort det gångna året och då har han tagit 1 VM-guld.

4.Personligen tycker jag det är skitlöjligt att jämföra olika idrottsmän och -kvinnor från vitt skilda sporter. Blir bara irriterad på såna som nedvärderar folk som lägger all sin tid på en idrott och som verkligen har sån fysik och teknik som en "vanlig" människa inte ens kan förstå.
 

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
SM 570 RR skrev:
1: Längdhopp är ingen prestation.
2: Olsson vann 15 tävlingar i somras :rolleyes:
3: Anders Eriksson har vunnit 7 VM guld
4: Vem är värd priset?
1. :rolleyes: , är väl ungefär lika bra argument som att det inte skulle vara nån prestation att åka runt på en motorcykel i skogen, det kan ju inte heller vara så jobbigt, man behöver ju inte ens springa själv :rolleyes:
2. inte så många i andra friidrottsgrenar som lyckats med...
3. jepp grymt, men olsson har väl precis börjat? eriksson har ju hållt på lite längre
4. Den som svenska folket anser vara värd det
 

HanneZ

Guest
Ja stör mig så in i helvete på den där Klüft. Det är inte tufft att vara årets mes!
 

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Numera Linköpejng
Hoj
cbr600
juha01 skrev:
"Först blir man väckt klockan tio, sen en snabb brunch... lammullströjan kittlas, peggarna går av.. sen en snabb trerätters, och så ska man knöla in sig i en privatjet för tolv personer, man känner sig väldigt liten då..." :rofl

"ANNIKA APPLÅDERADE INTE", "ROBERTS PÅHOPP", "SÖRENSTAM HÅNAD"... Dagens scoop. Kvällstidningarna har ju blivit rena skvallertidningar...Usch!


BTW.Han som kom åtta i novemberkåsan brukar jag träna med. Vi kör jämnsnabbt. Han kör 4:a varv...och jag ett. :rolleyes:
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top