jetski

Gustafsson

Skrapar tungan...
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Huddinge
Hoj
no bike
nu har jag en fråga som ni kanske kommer tycka é lite underlig, jag funderar på att köpa en jetski MEN problemet är att jag inte vill köpa den i sverige utan från tyskland (dom é billiga på leksaker oxå) måste man på något sätt "regga" den lr liknande här i sverige ? lr é det bara glida ner mé släp & ta hem den ?
 

conno

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Malmö
Hoj
Såld
coolrider skrev:
nu har jag en fråga som ni kanske kommer tycka é lite underlig, jag funderar på att köpa en jetski MEN problemet är att jag inte vill köpa den i sverige utan från tyskland (dom é billiga på leksaker oxå) måste man på något sätt "regga" den lr liknande här i sverige ? lr é det bara glida ner mé släp & ta hem den ?

på vilken sida hittar man jetski i tyskland, är också jakt efter en jetski för en billig peng :rock
 

MikkE

Guest
coolrider skrev:
nu har jag en fråga som ni kanske kommer tycka é lite underlig, jag funderar på att köpa en jetski MEN problemet är att jag inte vill köpa den i sverige utan från tyskland (dom é billiga på leksaker oxå) måste man på något sätt "regga" den lr liknande här i sverige ? lr é det bara glida ner mé släp & ta hem den ?
snacka med NisseJärnet.. jag tror att han har kollat det där?
fast nu e han på en öde ö i skärgården
 

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
coolrider skrev:
nu har jag en fråga som ni kanske kommer tycka é lite underlig, jag funderar på att köpa en jetski MEN problemet är att jag inte vill köpa den i sverige utan från tyskland (dom é billiga på leksaker oxå) måste man på något sätt "regga" den lr liknande här i sverige ? lr é det bara glida ner mé släp & ta hem den ?

Behöver du ha en registrering på ekan med aktersnurra? :rolleyes:
 

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skutskär
Hoj
Ingen just nu.
Det går inte att försäkra en Jetski heller, så registrering behövs inte på något vis.
 

gixxer_chrille

Sugen på att köra hoj igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Ale kommun
Hoj
Vatten hoj...SEA-DOO RXT.
Jag känner han som importerar Jet-ski, Jet-boats o Aqua-bikes i Gbg Till Bra priser. Har även jag köpt av honom. En Kawasaki ZXI 1100.
 

Daniel-L

el capitan
Gick med
19 Mar 2003
Ort
gbg
Hoj
none
chrille-r1000 skrev:
Jag känner han som importerar Jet-ski, Jet-boats o Aqua-bikes i Gbg Till Bra priser. Har även jag köpt av honom. En Kawasaki ZXI 1100.
Att du känner honom hjälper inte oss så mycket. Vad gav du för din? Du kan väl fråga om han har några adresser som där man kan kolla läget?
 

gixxer_chrille

Sugen på att köra hoj igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Ale kommun
Hoj
Vatten hoj...SEA-DOO RXT.
Daniel-L skrev:
Att du känner honom hjälper inte oss så mycket. Vad gav du för din? Du kan väl fråga om han har några adresser som där man kan kolla läget?

Jag kan ju alltid fråga honom vilka maskiner han säljer numera och till vilka priser. Jag har för mig att det är mest Seadoo han säljer mest av. 4-takts maskiner är dom. Det var 1996 vi köpte den och jag kommer ej ihåg priset.
Här är en gammal bild på den första maskin vi hade. Bilden är tagen 1994 i Kroatien.
 

Bifogat

  • pro-tx2.jpg
    pro-tx2.jpg
    15.4 KB · Visningar: 1,016

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Ingen för tillfället
e inte dom där mojjängerna förbjudna att åka med ... utom inom speciellt utformade banor...
man blir ju liiiiite begränsad i så fall... :confused:
 

gixxer_chrille

Sugen på att köra hoj igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Ale kommun
Hoj
Vatten hoj...SEA-DOO RXT.
Svar: Nej! Det går att köra med dom precis som med en snabb motorbåt. Det har varit förbjudet och dom j***a nötterna är på gång att förbjuda igen. Fast det kommer bli en EU fråga. Dom är tillåtna i Spanien Bl.a och pga konkurransen så måste det vara lika vilkor för importörerna. Titta in på forumet på www.wild-stuff.se o kolla. Dom vet säkert bättre än jag.

Med tanke på alla mc olyckor, försäkringar o allt så är det inte omöjligt att jag sadlar om till
Aqua-bike helt o hållet. Dom gör över 100 kmh på vattnet och det är rätt fort ändå.
 
Last edited:

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Florida
Hoj
chrille-r1000 skrev:
Med tanke på alla mc olyckor, försäkringar o allt så är det inte omöjligt att jag sadlar om till
Aqua-bike helt o hållet. Dom gör över 100 kmh på vattnet och det är rätt fort ändå.

Har också dom tankarna. I vår blir det förhoppningsvis en yamma gp 1200 om jag får som jag vill. :crash
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top