Jimmy Lindström skrev:
Hej Chrille och alla andra.
Det stämmer inte för fem öre att jag eller mina mekaniker ska ha vägrat att öppna motor eller någonting annat. Vi fick däremot en möjlighet som gavs utav tävlingsledningen och vi valde att tacka ja till den möjligheten, men eftersom Lindholm förde ett sånt JÄ::la liv så valde vi till slut att ändå öppna motorn på plats. Efter sin protest som han la på samtliga Honda för att försöka få dit mig för en för lätt bakaxel så kan jag mycket väl förstå hans frustration när inget blev av den....
Tolka det som ni vill, jag brukar sällan lägga mig i såna här saker men har svårt att bara sitta och se på när man försöker paj kasta mig och mitt team genom att komma med falska påståenden. Jag tycker som de flesta att det ska avgöras på banan men när man blir avhängd som cralle blev senast så blev det väl bara för mycket vad vet jag... Hoppas att allt skitprat med detta upphör!
/Jimmy
Tjena Jimmy
Det är inte bara du som tycker att det är tråkigt med paj-kastning i Veidec, Men rätt skall vara rätt... När vi (Danne och Magnus, team Cralle) stod och rev en stekhet motor så frågade vi Tekniska Chefen varför ni slapp, då fick vi svaret att ditt team hade sagt att ni inte hade någon med dom tekniska kunskaperna att ta isär motorn!!!! Detta sa även Pontus till mig, kolla med han själv. Om det var på grund av detta eller av ert kontrakt med Ten-Kate som Domaren sa att det var ok att plombera motorn för att rivas senare vet jag ej, men inget av det är rätt. Kan ni inte öppna motorn för efterkontroll efter racet så blir ni diskade, så är det, den enda anledningen man kan ha att plombera motorn är när tekniska kontrollen inte har kunskap/verktyg att mäta det dom önskar. Och våran motor kunde dom ju mäta? Och att påstå att enligt kontrakt med Ten-Kate man inte får öppna motorn låter absurt, då kan man ju inte köra i en klass där man enligt reglementet ålägger sig att öppna motor för att kolla ev. fusk. Jag vet precis som du och alla andra att ingen är så dum att man ändrar kubiken. Men regler är regler, att en hjulaxel är 13 gram för lätt spelar inte den minsta roll, om det är Honda eller FIM som har gjort en groda vet jag inte, men en sak är säker. Du får inte lätta, tynga, korta, förlänga eller ändra yttre eller inre mått på axlarna så har du gjort det så lär du åka dit för det. Det här gör jag inte för att på nått sätt kasta skit på dig, du är en jävel på att köra hoj och jag tycker precis som du att det skall avgöras på banan och inte i depån, och på Karlskoga var du överlägsen och vi satt på läktaren. Men återigen, det finns ett reglemente att följa och det är både du och Cralle skyldiga att följa. Ta gulflaggen förra året, oavsett om han såg eller inte såg flaggen så gjorde han ett regelbrott, och fick till slut sitt straff. Samma sak gäller för dig, har du ändrat måtten eller vikten på hjulaxeln så är det ett regelbrott. Och vad får dig att tro att Cralle la protest på samtliga Hondor, efter vad som hände i VM dagen innan så var det väl rätt självklart att axlarna skulle kollas, eller? Det är väl bara att kolla med Svemo om det är någon protest inlagd och vem som har lagt den, eller om det var en kontroll av ett misstänkt fel? Hoppas vi slipper mer pajkastning nu och låter det avgöras på banan. Lycka till och låt bäste man vinna. MVH/Stålis