Jimmy vs Cralle

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Vi behöver någon ny pajkastning när den mellan rossi och biaggi börjar avta annars finns det ju risk att debatten om racen blir mer intressant än den om depån.
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Stämmer det att Jimmy har vägrat att öppna motorn och fått behålla sin poäng så är det inte annat än ren j-a skandal.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Chrille skrev:
Stämmer det att Jimmy har vägrat att öppna motorn och fått behålla sin poäng så är det inte annat än ren j-a skandal.

Enligt Jimmys sida har ju deras hojar kollats och godkänts.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Goodstuff skrev:
Enligt Jimmys sida har ju deras hojar kollats och godkänts.

Jimmys motor skruvade man ner och kollade cylindervolymen på efter att inte ha vetat om man fick öppna motorn pga ett avtal som Jimmys team åberopade på att dom inte fick öppna motorn för Ten Kate(?).

Besiktningspersonalen visste inte heller om dom hade kvalifikationer att riva en motor då dom inte gjort det tidigare!(?) Man plomberade därför först motorn för att isf kunnas skickas till Ten Kate för kontroll(?) eller för att kollas på nästföljande tävling där kunnig besiktningspersonal kunde kolla den..

Cralles motor kollades det också cylindervolymen på. Men frågan är om det är sånt som det skulle tjuvtrimmas på? Snarare ventiler mm..

Hondorna kollades det dessutom framaxlarna på och dom vägde också 13 gram för lite (eller vad vikten var?) mot vad som var homologiserat. Man brydde sig inte om nått utan väntar på FIM:s besked på den frågan.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Axxexs skrev:
Jimmys motor skruvade
massa bra info --

Hondorna kollades det dessutom framaxlarna på och dom vägde också 13 gram för lite (eller vad vikten var?) mot vad som var homologiserat. Man brydde sig inte om nått utan väntar på FIM:s besked på den frågan.

OK. Då vet jag mer.
Det där med Hondornas axlar blev de ju diskade för på senaste SS-VM racet. Dock har Honda överklagat. Tråkigt om det är fusktrimmat.
 

Jimmy Lindström

The champ!
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Södertälje
Hoj
mfl.
Hej Chrille och alla andra.

Det stämmer inte för fem öre att jag eller mina mekaniker ska ha vägrat att öppna motor eller någonting annat. Vi fick däremot en möjlighet som gavs utav tävlingsledningen och vi valde att tacka ja till den möjligheten, men eftersom Lindholm förde ett sånt JÄ::la liv så valde vi till slut att ändå öppna motorn på plats. Efter sin protest som han la på samtliga Honda för att försöka få dit mig för en för lätt bakaxel så kan jag mycket väl förstå hans frustration när inget blev av den....

Tolka det som ni vill, jag brukar sällan lägga mig i såna här saker men har svårt att bara sitta och se på när man försöker paj kasta mig och mitt team genom att komma med falska påståenden. Jag tycker som de flesta att det ska avgöras på banan men när man blir avhängd som cralle blev senast så blev det väl bara för mycket vad vet jag... Hoppas att allt skitprat med detta upphör!

/Jimmy
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Var det bara bakaxlarna som det protesterades mot eller att motorn inte skulle vara korrekt?
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Jimmy Lindström skrev:
Hej Chrille och alla andra.

....... Hoppas att allt skitprat med detta upphör!

/Jimmy

Det var inte menat som skitsnack. Det var bara ett OM. Det var ju lite märkliga regeltolkningar förra året.

Gött att det blev igenomgånget på plats och då låter det som att Cralle borde revidera sin hemsida.
 

Jimmy Lindström

The champ!
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Södertälje
Hoj
mfl.
Mig veterligen så var det gällande bakaxlel, jag hörde om detta i VM på Söndagen och när jag fick reda på det så blyade vi mina bakaxlar så dom vägde 20gram + istället för de 18gram - som dom var för lätta. Det kan inte jag få till att vara osjysst, vi pratar alltså om en standard axel som honda har producerat för lätt gentemot den man typat in (homologiserat). Vikten att tala om är ett litet smörpaket man får på resturangen och lär knappast bidra till nån seger såtillvida...

Hoppas att alla är belåtna med dessa utallanden.

/Jimmy :tuttar
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ursäkta att jag är tjatig, är nyfiken av mig och försöker inte beskylla dig för något, men varför behövde ni öppna motorn om protesten gällde hjulaxlarna? :va
 

The Pilot

Radical Riders
Gick med
6 Mar 2003
Ort
1
Hoj
1
Goodstuff skrev:
Ursäkta att jag är tjatig, är nyfiken av mig och försöker inte beskylla dig för något, men varför behövde ni öppna motorn om protesten gällde hjulaxlarna? :va

Jimmy skulle öppna motorn! sedan alla hondor som kom i mål skulle väga axlarna! både fram och bak..

Sedan kan man ju alltid tolka jimmys grej med att vikta upp axlarna...
enl. reglementet så får man inte röra axlarna.. Det jimmy nu gjorde var just det.. man ändrade vikten. visseligen bara några gram.. men man har ju ändrat den med vilje.. Då är det ju bättre att låta allt vara.. Allt är som sagt en tolkningsfråga.

Att sedan inte vilja öppna motorn pga avtal med tenkate tycker jag bara låter konstigt.. Ska domarna/svemo anpassa sig efter trimmarna? då hade ju allt urartat..

OM nu domarna inte kunde nått om motorerna hur kunde man då kolla cralles?? varför vägrade inte cralle.Varför kollade man motorerna överhuvudtaget? visste man inte det innan man bestämde att man skulle riva??.. och som någon sa.. inte trimmar man cylinder volymen... ja ja circus Veidec är igång... får jag be om tysssssssssssssnad!!!
 

Jimmy Lindström

The champ!
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Södertälje
Hoj
mfl.
Behöver inte vara tjatig för att man undrar, tävlingsledningen tog beslut att riva min och cralles motor inget annat vad jag vet!

//Jimmy :tomten
 

Jimmy Lindström

The champ!
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Södertälje
Hoj
mfl.
Jag tog beslutet att vikta min bakaxel för att det mest sportsliga att göra då jag ej kan med vetskap beskyllas för att använda en axel som är med för låg vikt! Innan det uppdagades i VM om dessa 18gram så har man kört ovetandes med detta, men när man nu visste/fick reda på det så ansåg jag att det ända rätta är att tillföra den vikt + lite till för att kompensera detta. Sen står det ingenting i reglementet om att tillföra endast att man inte får modifiera, byta material eller ta bort material.... Dags att göra hemläxan tror jag....

Jimmy hit cralle dit, 18gram ovetandes vikt försökte man få mig och de andra hondaförarna diskade för det kallar inte jag sportsligt, sen när man nu får veta att jag varit steget före och tillfört vikt istället för att fuska med en helt standard orörd axel så ska jag få skit för det med hmm...

Jag ville säga ett par ord men men, nu vet ni kanske varför man försöker hålla sig undan från sånt här prat men men...

/JImmy :fyllisar
 

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Peking
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Vem som är gnällspik å allmänt tjatig av Cralle å Jimmy framgår efter en snabb glutt på deras respektive hemsidor.. Att skriva mer om andras eventuella fel å brister än omsig själv och varför det gick som det gick talar sitt tydliga språk

Jag har min uppfattning klar å än så länge oreviderad.... Dessutom har den ena hojen jävligt fula dekaler.. :hihi

/B
 

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Peking
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Mattias skrev:
Jag får erbjuda Jimmy mina tjänster då, så blir hans lika snygga som Cralles. Eller vad menade du?

Hehe, mjaaaa, inte riktigt kanske... :dummer

Blir jag bannad nu? :va

/B
 

Steelbeek

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Vespa 150 Sprint -68
Jimmy Lindström skrev:
Hej Chrille och alla andra.

Det stämmer inte för fem öre att jag eller mina mekaniker ska ha vägrat att öppna motor eller någonting annat. Vi fick däremot en möjlighet som gavs utav tävlingsledningen och vi valde att tacka ja till den möjligheten, men eftersom Lindholm förde ett sånt JÄ::la liv så valde vi till slut att ändå öppna motorn på plats. Efter sin protest som han la på samtliga Honda för att försöka få dit mig för en för lätt bakaxel så kan jag mycket väl förstå hans frustration när inget blev av den....

Tolka det som ni vill, jag brukar sällan lägga mig i såna här saker men har svårt att bara sitta och se på när man försöker paj kasta mig och mitt team genom att komma med falska påståenden. Jag tycker som de flesta att det ska avgöras på banan men när man blir avhängd som cralle blev senast så blev det väl bara för mycket vad vet jag... Hoppas att allt skitprat med detta upphör!

/Jimmy

Tjena Jimmy
Det är inte bara du som tycker att det är tråkigt med paj-kastning i Veidec, Men rätt skall vara rätt... När vi (Danne och Magnus, team Cralle) stod och rev en stekhet motor så frågade vi Tekniska Chefen varför ni slapp, då fick vi svaret att ditt team hade sagt att ni inte hade någon med dom tekniska kunskaperna att ta isär motorn!!!! Detta sa även Pontus till mig, kolla med han själv. Om det var på grund av detta eller av ert kontrakt med Ten-Kate som Domaren sa att det var ok att plombera motorn för att rivas senare vet jag ej, men inget av det är rätt. Kan ni inte öppna motorn för efterkontroll efter racet så blir ni diskade, så är det, den enda anledningen man kan ha att plombera motorn är när tekniska kontrollen inte har kunskap/verktyg att mäta det dom önskar. Och våran motor kunde dom ju mäta? Och att påstå att enligt kontrakt med Ten-Kate man inte får öppna motorn låter absurt, då kan man ju inte köra i en klass där man enligt reglementet ålägger sig att öppna motor för att kolla ev. fusk. Jag vet precis som du och alla andra att ingen är så dum att man ändrar kubiken. Men regler är regler, att en hjulaxel är 13 gram för lätt spelar inte den minsta roll, om det är Honda eller FIM som har gjort en groda vet jag inte, men en sak är säker. Du får inte lätta, tynga, korta, förlänga eller ändra yttre eller inre mått på axlarna så har du gjort det så lär du åka dit för det. Det här gör jag inte för att på nått sätt kasta skit på dig, du är en jävel på att köra hoj och jag tycker precis som du att det skall avgöras på banan och inte i depån, och på Karlskoga var du överlägsen och vi satt på läktaren. Men återigen, det finns ett reglemente att följa och det är både du och Cralle skyldiga att följa. Ta gulflaggen förra året, oavsett om han såg eller inte såg flaggen så gjorde han ett regelbrott, och fick till slut sitt straff. Samma sak gäller för dig, har du ändrat måtten eller vikten på hjulaxeln så är det ett regelbrott. Och vad får dig att tro att Cralle la protest på samtliga Hondor, efter vad som hände i VM dagen innan så var det väl rätt självklart att axlarna skulle kollas, eller? Det är väl bara att kolla med Svemo om det är någon protest inlagd och vem som har lagt den, eller om det var en kontroll av ett misstänkt fel? Hoppas vi slipper mer pajkastning nu och låter det avgöras på banan. Lycka till och låt bäste man vinna. MVH/Stålis
 

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Peking
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Angående den jämrans hjulaxel fanns det alltså två alternativ..

Man skiter i att göra något å riskerar diskning pga hondas misstag a'laWSS
Man gör något åt det å riskerar att diskas för det...

Läs Joseph Heller, boken heter Moment 22

/B
 
Last edited:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Förhoppningsvis kommer inte Jimmy åka på hjulaxeln, det är en lose-lose situation där Jimmy gjorde det rätta, vad skulle han gjort? Åkt med en för lätt axel? Åker han på det är klassen lika genomrutten som ett engelskt nikasiljobb.....

Cralle borde kamma till sig och sluta böla, han drar bara ett löjets skimmer över sig själv.
 
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Top