Conrad
Troligen sporthoj.com medlem
Jag tycker dom här rockar lite för snabbt!
hbg_speedster skrev:2-takt rulez
Conrad skrev:Jag tycker dom här rockar lite för snabbt!
Mikael Cagiva skrev:Man klarar sig säkert med bara fyra...
Helt appropå, varför verkar 4t ha bättre ork på lägre varv?
Hammet skrev:det har dom inte, däremot har en 4taktare mjukare motorgång men att den skulle vara starkare i botten är bullshit
Jävla vrid...?MaXiZZ skrev:Varför är 4takt en nackdel? jag ser det mer som en fördel, jävla vrid i den motorn och det går säkert att få ut mer vid byte av avgasystem och förgasare..
Mycket ballare ljud än era YZ: or
Hammet skrev:knappast ballare ljud än en extremt ettrig 2taktare på 40-45hk som ylar ur sig 13000rpm
Nisse Järnet skrev:Nån som har hört en lagom trimmad 2cyl 2-takt på 700cc?
Scootermotor?Hammet skrev:en 3cyl 700cc 2takt med aaen pipor, portade cylindrar+öppna luftfilter och 170hk DET är oslagbart ljud!
fy fan vilket ljud det måste va!!!Hammet skrev:en 3cyl 700cc 2takt med aaen pipor, portade cylindrar+öppna luftfilter och 170hk DET är oslagbart ljud!
inget låter lika skönt som en trimmad SRX motor, mullrar gött som fan och sen på toppvarven runt 9000rpm känns det som om trumhinnorna ska gå sönderNisse Järnet skrev:Måste fixa andra pipor till Polaris vattenskotern! Den är ju också 3-cyl 2-takt 780cc. Fast yamman låter förjävla skönt! Ljudet i den är mycket kraftigare och mustigare än 3rna.
Busgrabb skrev:Jag måste bara ställa frågan här angående crossar som det snackades förut !
Dessa nya 4-takts cross, framförallt 450 klassen, varför ska man ha en sådan 4 taktare ?
Dom ska ju ändå skruvas som fan med, kolvar ska bytas var 20:e timmer på tex CRF450 och ventiler ska ställas hur offta som helst och oljorna ska bytas så fort man startat den typ....he he
Det är ju så jävla mycket jobbigare att skruva med 4 takt....om man tänker på cylinder, topp och så.
Visst går dessa 450 jävligt fint men det gör fan en vässad 250 2 takt med !
Om man då tillåter 300 cc 2 takt i samma klass i stället så hade dom ju åkt ifrån 450 4 taktarna lätt som en plätt
Alltså när man ändå har så extrema maskiner så kan man lika gärna åka 2 takt i stället, för det är billigare och enklare.
Ljudet är ju också mycket goare än i en 4 takts stånka....
Jag vet ju att på vissa ställen så har det ju med avgaser och utsläpp och göra, men så jävla rena är inte en 4 taktare på 13 000 rpm heller.....
Busgrabb skrev:Jag måste bara ställa frågan här angående crossar som det snackades förut !
Dessa nya 4-takts cross, framförallt 450 klassen, varför ska man ha en sådan 4 taktare ?
Dom ska ju ändå skruvas som fan med, kolvar ska bytas var 20:e timmer på tex CRF450 och ventiler ska ställas hur offta som helst och oljorna ska bytas så fort man startat den typ....he he
Det är ju så jävla mycket jobbigare att skruva med 4 takt....om man tänker på cylinder, topp och så.
Visst går dessa 450 jävligt fint men det gör fan en vässad 250 2 takt med !
Om man då tillåter 300 cc 2 takt i samma klass i stället så hade dom ju åkt ifrån 450 4 taktarna lätt som en plätt
Alltså när man ändå har så extrema maskiner så kan man lika gärna åka 2 takt i stället, för det är billigare och enklare.
Ljudet är ju också mycket goare än i en 4 takts stånka....
Jag vet ju att på vissa ställen så har det ju med avgaser och utsläpp och göra, men så jävla rena är inte en 4 taktare på 13 000 rpm heller.....
SkorvKalle skrev:Har väl antagligen med miljökraven och göra.. 2-takt är inte särskilt miljövänliga.. 4-takt är däremot aningen miljövänligare.. såg på motocross VM förra sommaren där dom körde 500cc.. längst fram låg typ yamaha 426, ktm 525 och nånstans vääääldigt långt bak låg en Honda CR 500... så ja tror inte 2-takt är så bra när man går upp i kubik..
SkorvKalle skrev:Har väl antagligen med miljökraven och göra.. 2-takt är inte särskilt miljövänliga.. 4-takt är däremot aningen miljövänligare.. såg på motocross VM förra sommaren där dom körde 500cc.. längst fram låg typ yamaha 426, ktm 525 och nånstans vääääldigt långt bak låg en Honda CR 500... så ja tror inte 2-takt är så bra när man går upp i kubik..
Joker skrev:Hm, skulle inte tro att dom blandar 4-takt med 2-takt i Motocross VM ...
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |