Förlåt.Marytwice skrev:Tackar som ödmjukast för den benämningen på mig,
Själv anser jag mig vara flicka och inte tant
Kram Maria
Förlåt.Marytwice skrev:Tackar som ödmjukast för den benämningen på mig,
Själv anser jag mig vara flicka och inte tant
Kram Maria
Aha, det kanske var därför de var tre stycken och hade automatvapen med kikarsikten när de stoppade mig häromsistens. Fast det var ju ganska onödigt när det gäller mig...Jezqio skrev:Jo han snackade om att en del väljer att dra istället för att stanna, bla någon som hade dragit mot rött på Tycho i 150knyck.. var väl lite orolig för att jag skulle göra detsamma
MackeNo1 skrev:Hahaha, undrar om dom har börjat med provisionssystem på polisen? Isf lär gubben på BMW:n ha jobbat ihop en skaplig julbonus nu för han tog körkortet för en jobbarkompis i veckan. 3 månader utan kort blev resultatet...
Trist med ditt körkort, hoppas det löser sig med övningskörandet
Försökte väl lite grann... men eftersom han hade sett mig susa förbi på 72:an i vad som rent teoretiskt skulle kunna vara 200knyck så var jag ganska glad iaf, + att han hade väl låtit bli att ta med några tveksamma omkörningar han tyckte jag hade gjort..blub skrev:Du försökte inte pruta ner det till 99 km/h då?
Kan skylla på att min högra backspegel satt lite löst (såg min vänstra arm i den), men man har ju faktiskt tvåTomK skrev:Det gäller att ha stabila backspeglar och rå-koll på allt som verkar misstänkt (däribland andra hojar och i synnerhet en viss bumse). En snabb maskin med kåpor är trevligt - kanske dags att kika på 06:ans R1 SP i stock-bike utförande
jo.. tvåfiligt, fint och torrt väglag och knappt någon trafik.TomK skrev:Tarvligt att behöva åka dit på en sån skitsak som 101 knyck på 70-väg.
Jo, det enda han sade om det var väl att jag inte borde ha en sån snabb hoj, och han hade full förståelse för att det inte var så lätt att hålla sig under hastighetsbegränsningarnaTomK skrev:...Trevligt med poliser som ändå är professionella nog att inte ställa till med ett jäkla rabalder och komma med föreläsningar..
Jag är faktiskt beroende av kortet i jobbet tämligen ofta, så jag har fått tips av en juridikstuderande kompis att man kan begära partiellt indraget körkort så att jag får behålla B-KK't (Körkortslagen Kapitel 5 $4 tror jag det var)URRJocke skrev:Trist Tur att det var så sent på sesången i all fall och att du inte är beroende av körkortet
Ha de' gott
Tack å tack, rock 'n roll klubbenRR_Jonas skrev:Jaha, välkommen till klubben! (som ingen vill vara med i) Jaja, du kan iaf vara lite lycklig åt din tajming. Det kunde ha varit värre. Men pissigt med övningskörningen hoppas att det löser sig iaf.
/Jonas
TomK skrev:1 ..Tarvligt att behöva åka dit på en sån skitsak som 101 knyck på 70-väg. Med tanke på att många 70-vägar är fortfarande säkra att köra på vad avser utfarter, djur och trafik även i dubbla hastigheten (och kanske mer därtill på valda ställen). Hastighetsgränserna är inte nyanserade och anpassade efter fordon, förare och väderlek etc, utan drar ett hårt streck för de behov som de sämsta trafikanterna har under de värsta betingelserna (folk som egentligen lika gärna kunde ta bussen för sitt eget och mottrafikanternas bästa).
2. Trevligt med poliser som ändå är professionella nog att inte ställa till med ett jäkla rabalder och komma med föreläsningar - de flesta gasar ju lika friskt själva ändå även utanför tjänsten (vad de än säger).
Jezqio skrev:tack för i år, slut för i år!
Farbrorn skrev:Sitter i samma sits, blev av med mitt kort förra veckan. 107km/h på 50-väg.
~4 månader, 2500 i böter. Preliminära uppgifter. Väntar på besked från åklagare angående dagsbötern och slutgiltigt besked från länsstyrelsen angående spärrtiden.
Nej han var inget roligt sällskap, först så hängde han inte med, och när han väl kom ikapp så ville han inte att jag skulle åka meraKamikaze Kid skrev:Åkte förbi när du stog och dividerade med konstapeln.
Tyckte väl att det inte riktigt såg ut som en åkkompis du hade med dig!
Jag bjuder en öl för hojen!Kreuger skrev:Eftersom jag försöker sälja den kan jag också meddela att den blivit betydligt mer svårsåld nu utan nycklar
Jezqio skrev:
Även om det är civilare så måste dem väll ha korrekta kläder eller åtminstånde deras vita kruka på!TomK skrev:Föraren var svartklädd och med svart hjälm.
Men det kan ju finnas fler sådana hojar i trakten...
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |