Nu har jag levt hela vintern i garaget för att renovera min Cagiva Freccia.
Vevlagers haveriet orsakade stor skada och blev tvungen att byta cylinder,
kolv, vevstake, vevlager, nållager samt alla packningar.
Inte billigt precis men fick tag på en mito cylinder till en billig peng av en
privatperson.
Vad är det då som e så hemskt. Får börja med att tillägga att farsan hjälpte
till ibland. Jo vi var inne i slutskedet och var ivriga för att testa om cykeln
startar. Ska koppla på batteriet för att sedan köra igån startmotorn. Humm
funkar inte. Ajdå vad dumt farsan satte batteriets poler åt fel håll.
Ja, ja, ändra och testa igen. WTF!!!. Den elektriska motorn för
avgasportsventilen gör inte sitt lilla ryck vid nyckelvridet. Faaaannn! Det visar
sig att den lilla kretskortsdosan som styr den har dött av felkopplingen på
batteriet. Man blir så jävla glad!!! Kollar senare upp att en ny kostar drygt
2000 spänn.
Måste ha en ny men renoveringen var dyr. Nån som har en liggandes
kanske. Snälla vill inte bli ruinerad.
Vevlagers haveriet orsakade stor skada och blev tvungen att byta cylinder,
kolv, vevstake, vevlager, nållager samt alla packningar.
Inte billigt precis men fick tag på en mito cylinder till en billig peng av en
privatperson.
Vad är det då som e så hemskt. Får börja med att tillägga att farsan hjälpte
till ibland. Jo vi var inne i slutskedet och var ivriga för att testa om cykeln
startar. Ska koppla på batteriet för att sedan köra igån startmotorn. Humm
funkar inte. Ajdå vad dumt farsan satte batteriets poler åt fel håll.
Ja, ja, ändra och testa igen. WTF!!!. Den elektriska motorn för
avgasportsventilen gör inte sitt lilla ryck vid nyckelvridet. Faaaannn! Det visar
sig att den lilla kretskortsdosan som styr den har dött av felkopplingen på
batteriet. Man blir så jävla glad!!! Kollar senare upp att en ny kostar drygt
2000 spänn.
Måste ha en ny men renoveringen var dyr. Nån som har en liggandes
kanske. Snälla vill inte bli ruinerad.