Jippii färdigrenoverad, på med batteriet bara.... Neeeeeej!!!!

P@itor

Speed Addic
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
Honda VFR750f RC24
Dr4 skrev:
Du har inte kollat vad det är för kretsar i dosan då?
Kanske är några enkla delar som kostar 100:- hos elfa.

NatoN skrev:
Japp, kanske tom. sitter en säkring i den som har gått.

Jo det hade ju varit underbart om man bara kom in i den. Den är fylld med någon slags plast. Ser ut som det är ihällt och sedan stelnat/härdat.
Några idéer på hur man får bort det. Smälta lösningsmedel eller liknande som inte skadar kretsen.

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
P@itor skrev:
Jo det hade ju varit underbart om man bara kom in i den. Den är fylld med någon slags plast. Ser ut som det är ihällt och sedan stelnat/härdat.
Några idéer på hur man får bort det. Smälta lösningsmedel eller liknande som inte skadar kretsen.

Kanske samma som dom gjort med cdi boxen i Aprilia RS. När man ska klippa strpyningen i den får man också gräva sig förbi massa gummi (silicon). Så det är väl bara dra fram nifen och gräva. Så har dom flesta jag snackat med gjort.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Padde skrev:
Kanske samma som dom gjort med cdi boxen i Aprilia RS. När man ska klippa strpyningen i den får man också gräva sig förbi massa gummi (silicon). Så det är väl bara dra fram nifen och gräva. Så har dom flesta jag snackat med gjort.

Är det för inte få fukt i komponenterna eller vad är det?

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Anton_Ljunghusen skrev:
Är det för inte få fukt i komponenterna eller vad är det?

Ja nått sånt är det väl. Det är ju elektronik i lådan och så är det väl meningen att inte öppna den igen men det fins det ju folk som är duktiga på ändå så det är väl helt riktigt, fukt och el funkar är inte stabilt.

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
50x12
Padde skrev:

Du ta fram nifen och komma hälsa på??

jag fiKcsa schyssta brydar!!!

P@itor

Speed Addic
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
Honda VFR750f RC24
Padde skrev:

Rätt så mycket skärande och skrapande blir det i så fall. Man vill ju inte skada nått heller.

Speedsoda

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
Nattsvart Racing Devil, förklädd cross.
Äh. Jag tror inte det är nån ide att börja gräva i sakerna, om den är inlagd i en massa krafs så finns det nästan garanterat ingen säkring eftersom det inte är meningen att man ska in där och pilla... Och du kan säkert inte reparera det själv heller =/... Onödigt jobb om du frågar mig :)!

P@itor

Speed Addic
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
Honda VFR750f RC24
Speedsoda skrev:
Äh. Jag tror inte det är nån ide att börja gräva i sakerna, om den är inlagd i en massa krafs så finns det nästan garanterat ingen säkring eftersom det inte är meningen att man ska in där och pilla... Och du kan säkert inte reparera det själv heller =/... Onödigt jobb om du frågar mig :)!

Om inte annat så är det ju kul å kolla hur det ser ut. Mäta upp komponenterna och se om man kan köpa nya på elfa

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy