Jippiiiii äntligen får jag va med och leka också

twinner skrev:
Ursäkta,men är det inte tråkigt att inte kunna säga att man själv byggt den?
Samma sak med folk som köper custombyggen i övrigt.Iofs.... äger man en Monet eller Rembrant så är det ju samma sak.
skillnaden är att custom hoj kollar man på och turbo hoj kör man... ;)

Välkommen i Turbo träsket :yoparty
 
twinner skrev:
Ursäkta,men är det inte tråkigt att inte kunna säga att man själv byggt den?
Samma sak med folk som köper custombyggen i övrigt.Iofs.... äger man en Monet eller Rembrant så är det ju samma sak.

Och du tillverkar givetvis dina kameror själv ???
 
Ronny på NCRacing fixade grenrör - insprut - plenum - turbon - toppackningen dvs en komplett sats bultat å klart på hojjen..

Allt annat har jag gjort själv sving - polering m.m..

Hehe fråga får man men om man får nå svar är ju en helt annat sak *S*


Mr Helmut skrev:
antar du lät honom göra allt, får man fråga vad det kostade? (vore ju kul till framtiden)
 
Crille skrev:
Varför skulle det va tråkigt?? Kan man inte bygga turbo själv på hojjen så lär man ju låta andra bygga grejerna som kan och är proffs eller hur!!!......
Välkommen till riktiga ligan. Det är väl märkligt att en del människor alltid ska komma med synpunkter som att det inte räknas om man inte gör hela jobbet själv. Min knarr gjorde Marklund i ordning, och den är djävligt driftsäker.
 
Tackar och bockar :yoparty

Tyvärr så är det ju så men jag bryr mig inte, jag kan ju villigt erkänna att jag inte kan skruva motor på hojjen och då lämnar jag bort sakerna till dom duktiga och kunniga killarna som redan kan detta och har gjort det i massor förut....

Funderade på ett Marklund paket från början men det var ju så högt pris på allt med montering...

Peter lots skrev:
Välkommen till riktiga ligan. Det är väl märkligt att en del människor alltid ska komma med synpunkter som att det inte räknas om man inte gör hela jobbet själv. Min knarr gjorde Marklund i ordning, och den är djävligt driftsäker.
 
Gratulerar. Kommer säkert få en hel del skoj på hojen nu :tummenupp

Sen om man gjort det själv eller ej kommer alla ha olika åsikter om, tycker man inte att man kan så givetvis lämnar mna bort grejorna istället för att testa och kanske slänga bort många tusenlappar om det inte fungerar.


Ta det lugnt med högerhanden i början bara :hihi
 
Lovar att köra på max 0,4Bar i typ 10minuter innan det blir fullt :D

Det lär väl räcka eller? :yoparty

Jonathan skrev:
Gratulerar. Kommer säkert få en hel del skoj på hojen nu :tummenupp

Sen om man gjort det själv eller ej kommer alla ha olika åsikter om, tycker man inte att man kan så givetvis lämnar mna bort grejorna istället för att testa och kanske slänga bort många tusenlappar om det inte fungerar.


Ta det lugnt med högerhanden i början bara :hihi

Lagom i typ 10minuter *IRONI*

Fräd skrev:
Lagom vårdslöst :fakta :mattias
 
twinner skrev:
Ursäkta,men är det inte tråkigt att inte kunna säga att man själv byggt den?
Samma sak med folk som köper custombyggen i övrigt.Iofs.... äger man en Monet eller Rembrant så är det ju samma sak.

Skit i vem som byggt den så länge den rör på sig! ja e avis!
 
Crille skrev:
Ronny på NCRacing fixade grenrör - insprut - plenum - turbon - toppackningen dvs en komplett sats bultat å klart på hojjen..

Allt annat har jag gjort själv sving - polering m.m..

Hehe fråga får man men om man får nå svar är ju en helt annat sak *S*

okey

Fint såg de ju ut i alla fall:tummenupp
 
Är ju bara tvungen och lägga upp bromspappret här, detta är på bakhjulet som syns i diagrammet.

Var har sommaren tagit vägen :gnissla :gnissla :gnissla

EDIT: Glömde ju lägga till 0,4Bars stapeln också :kocko
 

Bifogat

  • 0,6Bar.JPG
    0,6Bar.JPG
    86.6 KB · Visningar: 613
  • 0,4Bar.jpg
    0,4Bar.jpg
    108 KB · Visningar: 447
Last edited:
Crille skrev:
Är ju bara tvungen och lägga upp bromspappret här, detta är på bakhjulet som syns i diagrammet.

Var har sommaren tagit vägen :gnissla :gnissla :gnissla


Imponerande att få ut så mycket effekt vid endast 0,6 bar.
Hur mycket är hojen byggd för ?
 
Jonathan skrev:
Imponerande att få ut så mycket effekt vid endast 0,6 bar.
Hur mycket är hojen byggd för ?
Håller med. Gissar på att det är duktigt positiv tryckbalans eftersom att det är 180 - 190 Nm vrid över ett stort spann.
 
När jag beställde allt av Ronny sa jag att jag ville ha en maskin som ska hålla och inte rasa så lätt och enligt Marklund och andra så fixxar just dessa ca:0,7bars tryck men däröver är det riskkabelt, så jag kan väl ställa på till 0,7 men jag tror 0,6 räcker till mig....

Jonathan skrev:
Imponerande att få ut så mycket effekt vid endast 0,6 bar.
Hur mycket är hojen byggd för ?
 
Crille skrev:
När jag beställde allt av Ronny sa jag att jag ville ha en maskin som ska hålla och inte rasa så lätt och enligt Marklund och andra så fixxar just dessa ca:0,7bars tryck men däröver är det riskkabelt, så jag kan väl ställa på till 0,7 men jag tror 0,6 räcker till mig....



Aha. Okey. Men 257 hk räcker nog :hihi
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top