Jobb som budmupp

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Tyckte det sög faktiskt. Jobbade 10h om dan, om inte mer. Sen dör man ju av stolarna! Inte sköna för 5 öre! Fast ibland var det bra iof, men njaa....

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
KIRE skrev:
Hur mkt brukar man tjäna rent generellt?
Oftast kör man ju på Provision när man kör bud.. dom som kör bud på mitt jobb, ligger runt 18-21000 före skatt. Fast då är det ingen Lunch+magsår, så att säga:)

NISSE JÄRNET: 10tim om dan och 10k efter skatt!! Dags att :fatta! :kulspruta chefen

:)

Last edited:

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R K6. Rattar även Nikon D3
Efter nästan 16år så börjar man tröttna... Vi har även cauförer anstälda & det kan va ett elände i bland. Men kom upp Johny till STHLM & prova :tummenupp Vill du ha Comis nr så fixar jag det om du inte pmar han själv...

//Simon

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
BadToy! gött gött.. har hans nummer så ska slå han en pingla idag (fredag juh) ... skickade SMS igår (Torsdag)... men han svarade inte. Har haft problem tidigare med min tele att SMS inte når fram.. men hoppas han svarar iaf.

Smurfan

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2003
Hoj
Bläjd
Köra budbil verkar så skönt, bara cruise runt o lyssna på musik.
Jag sitter ganska mycket i reception o på ett ställe brukar det komma stressade mcbud o lämna paket... Nu ser dom mest blöta ut men dom jag har frågat tycker att det är ett roligt jobb.

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Jag skulle vilja bli mcbud, men blir dumförklarad så fort jag tänker tanken högt.. :3freak

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Anneli skrev:
Jag skulle vilja bli mcbud, men blir dumförklarad så fort jag tänker tanken högt.. :3freak

Det gör inget, de har nog såna där ekonomisändningar också som gärna får ta en vecka från Kungsholmen till Hötorget - det kan du greja storartat! ;)

Meissner

Skriver!
Gick med
10 Aug 2003
Hoj
Diverse
Tycker de är prima vara att köra budbil. Fast stället jag jobbade för sist var väl de värsta man kan jobba för. Skitdåliga bilar (sunkiga 745'or, VW Caddy, Skodor, osv) och allmänt jävligt sopigt ställe som egentligen inte riktigt brydde sig om varken de anställda eller de som de levererar till...

Men hade de bara funkat annars är de kul o få köra bil i jobbet o träffa folk.

Espen

Medlem
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Speed Triple R -15
Gammalt inlägg jag vet men jg kunde inte låta bli att svara :)

Swedie: Transport har ganska dålig lön, dom flesta brukar ha en lön på ca 90, 95kr/h, med dålig OB och övertid!
Det där jag läste om att ""det är skönt, man lyssnar bara på musik" kan inte vara mer feeeeeeel :huvet
Jag jobbade 13h men körde bara 460km, på en hel dag... resten är bara packa, lasta på/av, springa upp och ner från trappor, slåss med andra bilister, bråka med farbror batong som mer än gärna vill ta styrlappen bara för att "dom där jävla APP* tror att dom är nått"

*Adena Pickos Puckorna

I början är det lungt för man är ju rookie, då skickar dom iväg dig på långkörningar typ Gbg-Umeå med ETT paket, men när du börjar lära dig stan och städer i största almänhet så börjar helvetet; Hämta där lämna där, där där där där där där där där där och där! :confused: Man blir helt galen!
Sen så är det skit bilar, Iveco, Mercedes Vito, Ford Express, VW och en massa skit!

Så sitt du framför datorn, öppna en kall läsk, och ta det luuungt! :) Lovar att det är bättre!

Mvh
Ett f.d APP

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
starta eget istället :tummenupp

varför låta kapitalet lägga beslag på ens arbetsinsats? ;)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag har startat eget, och sen är det inte så att jag behöver jobb för pengar utan det är så att jag behöver nått vettigt att göra under dagarna och få tillbaka rätt dygnsrytm... den är inge vidare just nu. Iofs har jag jobbat typ konstant i 6 dagar nu.. suck

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Robban W skrev:
Att arbeta handlar om att lida.
Det sade min morfar också när han levde. Man fick absolut inte säga att man trivdes på ett jobb och att vara arbetslös var så lågt man nånsin kunde sjunka. Man skulle dra sitt strå till stacken under stor möda och dra in så mycket pengar som möjligt till familjen. Fascinerande hur stark arbetarrörelsen var bara ett par generationer tillbaka. Själv önskar jag att man iaf hade lite av den arbetsmoralen.

Espen

Medlem
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Speed Triple R -15
Swedie:
Intressant, vad sysslar företaget med? Det är alltid trevligt att vara egen...
Om du bara tänkt köra lite för skoj skull kan det rekomnderas! Det är kul som tusan att bråka med andra bilister :)

Mvh

Espen

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
jag har dock kommit på lite bättre tankar ;) Jag får inte ha för mycket .. öh. kriminell bakgrund, annars kan jag inte få åka till Californien igen (om jag väljer att göra det).

Företaget... sälja MC tillbehör, programmering, rr, m.m.. data och mc dvs.

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...