jobba natt. överlevnadstips?

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
CayLe skrev:
Hur har du fördrivit tiden hittils då?

Vart jobbar du?

öhm. först jobba (ge mediciner till tanterna och gubbarna, byta blöjor och ge nattmackor till diabetiker). sen slappa (äta, dricka kaffe, titta på teve, måla tånaglarna, leka med bärbara datorn). och alldeles nyss jobba (hänga tvätt, fylla ny tvättmaskin, vika torr tvätt, försäka tvätta händerna men konstatera att spriten, tvålen OCH pappret i tvättstugan var slut, fylla på grejjer.)

nu är det nog dax att fortsätta vara duktig och göra grejjer som idioterna på dagen egentligen borde ha gjort. :mad: :5sure

jag HATAR när det inte finns tvål, sprit, papper eller handskar. jag ska gå runt och fylla på.

sen ska jag läsa bok. sen är det nog dax för kolla-att-alla-lever-rundan. dethär verkar ju gå bra. lönekontot njuter. :)

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
jipiiiiihhhhhhh! jag har klarat det! nu är det bara två timmar kvar. plättlätt!

fast det känns verkligen som om det skulle vara dax att sova nu. *gäspa*

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
anja skrev:
jipiiiiihhhhhhh! jag har klarat det! nu är det bara två timmar kvar. plättlätt!

fast det känns verkligen som om det skulle vara dax att sova nu. *gäspa*

yeah... nu har jag bara 3 kvart kvar.. sen är det dags..

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ambulans skrev:
jodå..de blir ett himla liv ¨på sökaren när det är dax att kliva upp... :skrämd

har ingen himla-liv-sökare. har gammaldags lampor på väggen som lyser. och piper lite svagt. med knappar på sladdar som man snubblar över precis överallt. och som folk missbrukar så att det piper hela tiden.

jag: du ringde.
nån: aaaa
jag: vad ville du då?
nån: ääää
jag: var det ingenting du ville?
jag: nähä. ring (inte) igen när du kom på vad det var du ville då...

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
anja skrev:
har ingen himla-liv-sökare. har gammaldags lampor på väggen som lyser. och piper lite svagt. med knappar på sladdar som man snubblar över precis överallt. och som folk missbrukar så att det piper hela tiden.

jo de där känner man ju igen, bara det att jag kan få åka 5 mil.. i 23 minusgrader.. kl 03.40 på natten, där hittar man nån som kunde har tagit en taxi lika gärna.. då har man liiiiiiiite svårt att vara vänlig... :mad:

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
anja skrev:

Hur faan står du ut?. När jag låg på Karolinska efter en krasch -00 så fick jag dela sal men några gamla gubbar, en smaskade hela tiden, en pissade och sket på sig ocg en ringde på larmknappen hela tiden för att någon skulle komma och lyssna på när han beklagad sig över sin brutna fot. Det var nog tur att jag var neddrogad med båda armarna och ett ben brutet annars hade jag nog krälat över golvet på natten och kvävt dom äckliga gubbjävlarna med en kudde!. :mad:

p.s. Var tacksamma och var inte till onödigt besvär när ni ligger på sjukan, för tänk om det var ni som var tvungna att springa fram och tillbaka för att passa upp folk?. Ett jobb som i alla fall inte mitt temprament skulle klara av!.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Hightuned skrev:
p.s. Var tacksamma och var inte till onödigt besvär när ni ligger på sjukan, för tänk om det var ni som var tvungna att springa fram och tillbaka för att passa upp folk?. Ett jobb som i alla fall inte mitt temprament skulle klara av!.
:fakta
Å så tjänar dom så satans dåligt! Det är fan hemskt...

Jag gör inte ett piss på mitt jobb, tjänar ju nästan dubbelt så mycket som vård-folk.....

OverTheTop

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CBR 900RR
Fyy för natt jobb

Jobbar natt på shell frölunda (Ghettot)
Hoj+försäkring+student=fattig=jobbajobbajobbajobba!!!!

Har tagit i hårdhandskarna nu i juli så att man kan softa i augusti, desvärre råkade det bli så att jag endast är ledig 4 dagar i månaden !! urrk och vartannan fredag jobbar jag 15 timmar totalt 8 timmar dag och 7 timmar natt!!!!
men men.! !; Kan man bli hög på redbull !!

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Hightuned skrev:
Hur faan står du ut?. När jag låg på Karolinska efter en krasch -00 så fick jag dela sal men några gamla gubbar, en smaskade hela tiden, en pissade och sket på sig ocg en ringde på larmknappen hela tiden för att någon skulle komma och lyssna på när han beklagad sig över sin brutna fot. Det var nog tur att jag var neddrogad med båda armarna och ett ben brutet annars hade jag nog krälat över golvet på natten och kvävt dom äckliga gubbjävlarna med en kudde!. :mad:

Känner igen känslan! Senast jag var på akuten så låg det ett fyllo i 35-45årsåldern som hade blivigt nerslagen brevid mig.
Lika säkert som amen i kyrkan skulle han snacka med mig som då hade sprickor i revbenen.

-ÖÖÖhhh tjennnna, jag har blivigt slagen ööööö.

Jobbig snubbe kort sagt.

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Jag jobbar NU! Hur kul är det???

23-07
Ledig 8 timmar
15-23
Ledig 24 timmar :zpy

Nästa vecka börjar jag jobba dagtid. Också!!! :skrämd

Just nu letar jag efter lämpliga krokar i taket att hänga mig i,,,, :3freak

Wibbe

Tidsoptimist!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 1100 '91 från början..., S.P.S.B. 1200 turbo '89-'95, FYM 107, GSX-R 1100 '91 orginal, visstja en Sachs Compact oxo!
Jobba natt RULAR!! Själv har jag jobbat ständig natt sedan '98...

Det brukar bli ca 1-2 veckor dagtid per år, USCH! lite kämpigt o ställa om sig när man ska på nån kurs DAGTID....

...men med detta intresse så krävs nog nattjobb om det ska gå ihop...

GrimReaper

Orgasmdonator
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZX9R -98 / Gixxer Fighter (Till Salu)
Äh, på SAS vet gubbarna hur man håller igång. När jag var där och praktisera sprang man stup i ett till kaffemaskinen och när det vart en längre paus vid 00.00 slaget så drog man bort till F piren och kolla på porr... Ha ha, sköna gubbar!

Och om det nu hände att planen inte kom in i tid så drog man till inrikesterminalen och kollade hur många vapen man kunde få igenom säkerhetskontrollen...

Jag kom igenom med en spårskurvmejsel, ett gäng nycklar, en stjärnskruvmejsel och lite annat skräp. Polaren lyckades få med sig en kniv. Bäst var ju när killen med handjagaren kollade en. Det pep lite överallt på mig men han kolla inte en grej, han bara vifta förbi mig... Sicken säkerhet va?

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800Fi
Jaha. klockan är 1830 ungefär och jag lagar mat. Frukost. Snart ska jag till jobbet igen.

3:e natten i rad som jag jobbar 2000-0700.

Jag jobbar med ungefär samma typer som anja. Fast dom jag arbetar har valt att ta bort allt förstånd ur huvet samt att dom är ofta elaka.

Jag jobbar alltså på pendeltåg. Helg.

Man blir fan konstig i huvet av att komma hem å lägga sig klockan 0800 på morgonen, sova till 1600 och sen dra till jobbet igen vid 1900.

Lyckligtvis så är det bara den här helgen... den här gången.

Efter den här natten ska man försöka vrida tillbaks dygnet tills på onsdag då jag jobbar 3 dagar dagtid.

Jaja... man överlever.

/Lucky9

GranaT

2-takt är en livsstil !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha RD250
många av er verkar vara experter på att vrida tillbaka dygnet.... o nu när det e sommarlov så vaknar jag aldrig innan kl 4....

nu vill jag höra smarta omställning-metoder :D.. skolan börjar ju snart :S

Bengan

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
Katana -82
GranaT skrev:
många av er verkar vara experter på att vrida tillbaka dygnet.... o nu när det e sommarlov så vaknar jag aldrig innan kl 4....

nu vill jag höra smarta omställning-metoder :D.. skolan börjar ju snart :S

Min kropp har den utmärkta förmågan att kunna somna när jag vill det, därför går jag och lägger mig som jag brukar när det är skoldag, 0100 och vaknar 0700(sover alltid exakt 6 timmar för annars blir jag morgontrött). Funkar inte det så köper jag koffein hos den lokala apotekaren och håller mig vaken tills klockan 0100, sen sover man som en stock.

Mavve

Guest
Gustav1 skrev:
Sommarlov.... :rolleyes:

Dagens ungdom har det för jävla lätt...

Jag tycker vi inför samma skolsystem som i Iran. :)

De är faktiskt förbannat kunniga där nere, synd bara att det verkar slå runt på de som styr landet.... men de läser Matematik E när de går i högstadiet :skrämd
Den kursen är ju helt cp....

750RR

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...