MilleR skrev:
Hello
Jag och en jobbarkompis har suttit och fnulat på det ett par nätter nu.
Är det någon här som har jobbat/jobbar på oljeplattform? vet någon som gjort det?
Vart ska man vända sig för att söka jobb?
Ja all info är välkommen om allt som har med det att göra.
Mvh Kapten Haddock
Min kusin jobbade på oljeplattform utanför Norges kust i drygt tio år. Han var svetsare, men blev så småningom arbetsledare tror jag. Han trivdes väl sådär, men pengarna var ju bra så han fortsatte...
Min dåvarande flickvän bodde i Stockholm och jag var därför och hälsade på henne så ofta det gick. En gång när jag var hos henne, för att stanna mån-sön, ringde min far på tisdag och berättade att min kusin försvunnit. Han hade senast setts på lördagen hos sin mor. Han bor ca en mil från henne och när dom inte fått tag på honom på tisdagen kopplade dom in polisen. Mina föräldrar, polisen, grannar och släkt plus hemvärnet gick skallgång i skogen efter honom. Jag frågade om jag skulle komma hem och hjälpa till med letandet, men de tyckte inte att det var nödvändigt. Efter två dagar avbröts letandet och polisen försökte hitta andra sätt att ta reda på var han kunde finnas. På lördagen var han helt plötsligt hemma igen. När min faster åkte hem till hans hus (som ligger ute i skogen) satt han på trappen utanför. Hon frågade naturligtvis vart han hade varit och han svarade att han varit ute i skogen...
- Skogen? Vad har du gjort där? frågade min faster.
- Vet inte, sa min kusin.
- Men vad har du ätit?
- Bark, bär, mossa, gräs och så försökte jag äta en groda, men den spydde jag upp.
Efter det tog min faster med honom till akuten. Han hade fått nån psykos (eller vad heter) så nu är han sjukskriven.
Detta har väl kanske inte så mycket med din fråga att göra, men jag tänkte att det kunde vara lite rolig läsning samtidigt som det kanske inte är så jättelätt att jobba därute... Hans psykiska besvär berodde alltså på jobbet.
Lycka till, hur det än blir...