Jobbet sket sig

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Har varit på fem intervjuer (ca 10h) på ett företag där jag sökt jobb.
I förmiddags blev jag kallad till en sista intervju med mina blivande kollegor!
Kul va !?

En timme senare ringer de och säger att de ångrar sig. De har fått kalla fötter.
Jag blir så förbannat trött. Vad håller dom på med ?

Jaja, nu kan jag iaf glömma att det blir någon hoj den här säsongen.
SKIT OCKSÅ !

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Inget som kan ge mig ett välbetalt jobb där jag kan börja med att direkt plocka ut 4v semester ? En investering som garanterat kommer löna sig :tungan

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Inte för att jag vet om jag kan erbjuda nåt men vad sökte du för typ av jobb?

KawaChris

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
såld
10 timmar intervjuer för ingenting, det var hårt. Men nu har du fått en massa rutin i alla fall...

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
KawaChris skrev:
10 timmar intervjuer för ingenting, det var hårt. Men nu har du fått en massa rutin i alla fall...

Har tidigare jobbat med försäljning/marknad inom IT (outsourcing av helpdeskfunktioner). Det här var ett liknande jobb fast inom fastighetsbranschen.

Mmm. 10h + resor. Det svider. Och det är inte första gången det här händer mig. I februari var jag med om samma sak fast för en annan tjänst. Det värsta är att felet inte ligger hos mig (enligt arbetsgivaren). Det har helt sonika varit så att de hittat en person med en kompetans som exakt svarar mot den uppställda kompetensprofilen båda gångerna. Så det finns vad jag vet inget jag kan ändra på för att öka mina chanser.

Det är bara att bita i det sura äpplet och börja leta jobb igen.
Kan ju glädja mig med (?) att jag iaf kan sluta leta hojjar.

NinjaJimmy

Fegis
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
Honda
Starstriker skrev:
Har tidigare jobbat med försäljning/marknad inom IT (outsourcing av helpdeskfunktioner). Det här var ett liknande jobb fast inom fastighetsbranschen.

Mmm. 10h + resor. Det svider. Och det är inte första gången det här händer mig. I februari var jag med om samma sak fast för en annan tjänst. Det värsta är att felet inte ligger hos mig (enligt arbetsgivaren). Det har helt sonika varit så att de hittat en person med en kompetans som exakt svarar mot den uppställda kompetensprofilen båda gångerna. Så det finns vad jag vet inget jag kan ändra på för att öka mina chanser.

Det är bara att bita i det sura äpplet och börja leta jobb igen.
Kan ju glädja mig med (?) att jag iaf kan sluta leta hojjar.

platsbanken.se? såg att någon firma i sthlm sökte grovisar/rivare. ofta kan det resultera i en del hårt jobb, men även "rätt-ner-i-fickan" pengar om man jobbar nån helg å så. Jobb finns det ju gott om, bara det att många är kräsna.

Jazz

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2004
Hoj
Yamaha
Svårt att få jobb ?? - Vem styr den här skutan egentligen.
Tycker att landet Sverige sköts sämre och sämre.... Hmm....

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
t-rex skrev:
Mmm. Det är NÅGON ANNANS fel! Kanske DOM[tm]!

Nej, jag skyller inte på någon. Tyvärr är jag inte den enda kompetenta personen som går utan jobb just nu, och det märks i rekryteringsprocesserna. Företagen kan med lätthet hitta folk med EXAKT rätt profil till sina lediga tjänster.

Det är bara att bita ihop och fortsätta leta. Kan nog bara drömma om ett jobb innan semestern börjar.

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Jävelsurt när man får brev efter brev hem:

"Vi tackar för din ansökan. Tyvärr hatar vi dig, tycker du är oduglig, korkad, ful och luktar illa. Våga aldrig sätta din fot på vårt företag igen och försök helst undvika staden helt.

Vi behåller din ansökan i våran ansökandedatabas. På våra personalfester kommer vi att plocka fram den och skratta åt den.

Lycka till med ditt fortsatta sökande."
:brinnerup :brinnerup :brinnerup

Och sedan när man roat sig med det ett halvår så brukar de jävlarna komma och ge en flera jobb samtidigt så man får ångest över det istället! Alternativt erbjuda en drömjobbet - i Kalix*.

Men vafan, får man intervjua så mycket så är man då definitivt inte oduglig i alla fall! Räkna ihop alla timmar de lagt på att intervjua dig gånger de som suttit med...

Ha det!
/Fredrik, som skulle bli arbetslös mitt i sommarvädret om tio dagar, om inte ett jobb hade satt käppar i hjulen :)

*) Inget ont om Kalix, det vore en riktigt trevlig plats om det bara låg på Bahamas eller så

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Hmm... Dom brukar nämna att det är typ 2-300 andra sökande till tjänsten som också är högt kvalificerade dessutom. (suck..) :huvet

joelwideqvist

Äntligen vifferägare igen
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda VFR800FI -98
Det kan ju vara så att de har ringt dina referenser och de sa att du suger fett (valvarianten) ;-)

(detta var ett försök till humor)
/Joel

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
ft skrev:
Jävelsurt när man får brev efter brev hem:

"Vi tackar för din ansökan. Tyvärr hatar vi dig, tycker du är oduglig, korkad, ful och luktar illa. Våga aldrig sätta din fot på vårt företag igen och försök helst undvika staden helt.

Vi behåller din ansökan i våran ansökandedatabas. På våra personalfester kommer vi att plocka fram den och skratta åt den.

Lycka till med ditt fortsatta sökande."
:brinnerup :brinnerup :brinnerup

Och sedan när man roat sig med det ett halvår så brukar de jävlarna komma och ge en flera jobb samtidigt så man får ångest över det istället! Alternativt erbjuda en drömjobbet - i Kalix*.

Men vafan, får man intervjua så mycket så är man då definitivt inte oduglig i alla fall! Räkna ihop alla timmar de lagt på att intervjua dig gånger de som suttit med...

Ha det!
/Fredrik, som skulle bli arbetslös mitt i sommarvädret om tio dagar, om inte ett jobb hade satt käppar i hjulen :)

*) Inget ont om Kalix, det vore en riktigt trevlig plats om det bara låg på Bahamas eller så

haha aint it the truth! :Bugar :tungan

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...