Jobbiga dropdowns

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Stör mig fruktansvärt på dropdown-menyerna längst upp. Man kommer lätt åt dom av misstag (mouseover).

Dessutom, när man väl skall använda dom, så är de alldeles för långa så de hinner stängas innan man navigerat rätt med sin darriga mushand.

Kan man inte ta bort mouseover-funktionen/korta ner menyerna/flytta på dom?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Plural för menyerna längst upp? Menar du navigeringsmenyn med "Forumet" osv? Eller den faktiska menyn längst upp?

I forummenyn så är ju listan lång för att det är så många forum. Kan inte tänka mig att de som har ett forum där vill att deras ska försvinna för att någon vill att listan ska vara kortare?

Problemet ligger väl i när du drar muspekaren snett över och inte "följer" menyn 100%

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ovanlig
Håller med TS. Går ju inte att använda dropdown-menyn om man ska öppna tex Forumet > MC-grupper i Sverige > "Någon grupp långt ner på listan"

Har ju visserligen att göra med storlek o upplösning påskärmen men på laptopen funkar det inte, iaf.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Jag menar menyn "Forumet Köp&sälj Webshop Bloggar osv....."
Det verkar vara fler med mig som har samma problem. Självklart går det att leva med, men kkanske skulle man göra om drop downen från mouseover till "statisk".

Man kommer lätt åt den när man skall klicka på "Forum" (röd)därunder (snabbare och enklare väg till de olika underforumen).

När man väl skall använda menyn så blir det lätt fel. Det är många val och de är smala (= låg höjd) så kör man pekaren minsta snett fuckar det upp.

Plural för menyerna längst upp? Menar du navigeringsmenyn med "Forumet" osv? Eller den faktiska menyn längst upp?

I forummenyn så är ju listan lång för att det är så många forum. Kan inte tänka mig att de som har ett forum där vill att deras ska försvinna för att någon vill att listan ska vara kortare?

Problemet ligger väl i när du drar muspekaren snett över och inte "följer" menyn 100%

Last edited:

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
Jag förstår vad du menar, och jag blir också irriterad över det.

När man ska klicka på ett ämne under » Diskussioner & Nytt i forumet så dyker den upp och täcker alla ämnen...

1.jpg

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Ok. Bäst vore faktiskt att ni hittar en annan sajt som har en meny ni tycker fungerar bättre med det behov som finns här på SH (att lista alla forum i en dropdown-meny).

När listan är lång för mig så skrollar jag neråt med rullen på musen. Men det funkar ju såklart bara om man har en sådan och känner sig van med det.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Går det inte att lösa med att man måste klicka på menyn för att den skall komma upp, istället för som nu bara köra musen över? Vill man välja nåt i menyn och "missar" stängs hela klabbet. Det är piffigt med mouseover, men inte vidare praktiskt i det här fallet.

Ok. Bäst vore faktiskt att ni hittar en annan sajt som har en meny ni tycker fungerar bättre med det behov som finns här på SH (att lista alla forum i en dropdown-meny).

När listan är lång för mig så skrollar jag neråt med rullen på musen. Men det funkar ju såklart bara om man har en sådan och känner sig van med det.

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
På vägen från bokmärket eller startgifen ramlar menyn ner precis lagom till att det ska klickas på en intressant tråd.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO