Jobbigaste julklapparna till barn?

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Många bra förslag. Harskramlan / blockflöjt är mina tips. Tänk på att det är att föredra att inte köpa något som har batterier i sig. När batterierna tar slut så lär föräldrarna säga att leksaken är trasig. En harskramla går aldrig sönder!

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Många bra förslag. Harskramlan / blockflöjt är mina tips. Tänk på att det är att föredra att inte köpa något som har batterier i sig. När batterierna tar slut så lär föräldrarna säga att leksaken är trasig. En harskramla går aldrig sönder!
Exakt. Man ska vara miljövänlig och köpa saker som kan irritera mamma och pappa i månader utan att tappa styrka. Titta bland musikleksakerna på leksaksaffären.

Ett vanligt hederligt munspel går att skapa många vackra toner med. Och låter både när man andas ut och när man andas in. http://www.jam.se/ovrigt/ovrigtmunspel/A47824-SX_Blues_Wings_HM_1020_A_munspel/

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Så är det.
Jag (eller rättare sagt mina barn) har hittills fått, av mina "vänner":
En trumma att hänga runt halsen och banka lös på.
Munspel. Väldigt populär smittospridare.
Pratande katt, se tidigare inlägg. Fruktansvärt enerverande uppfinning, värst hittills.
Flöjt. Den har visst "kommit" bort...
En stor jäkla låda med smålego. Till en 1-åring. Kom dock till användning vid dagens VAB, jag och ungarna byggde Lego i 3 timmar. Grymt kul, nästan hela min uppväxt bestod av att bygga diverse fordon i Lego och jag hade säkert 2 svarta sopsäckar fulla med bitar. Borta nu dessvärre :(
En synth. Skitkul, verkligen. Den var min från början, fick i julklapp när jag var tio. Den tyckte min kära mor att min dotter på 2 år skulle få ärva. Tyvärr är det något fel på den. Eller så är batterierna slut...
En borrmaskin för barn. Låter högt, kan repa inredning trots plastborrar. Batteriet vägrar ta slut.

Säkerligen fler irriterande saker som jag antagligen har kastat eller slängt ned i källaren.
För mig så är alla leksaker irriterande då jag inte tycker att ungarna ska överösas med sånt för då blir de bara bortskämda och lär sig inte uppskatta saker värde. Jag var själv bortskämd som barn och jag vill inte att mina barn ska bli som jag i den bemärkelsen.
I förrådet står det nog 4-5 kartonger med leksaker som vi (jag) portionerar ut till ungarna när de tröttnar på det gamla. Men ska en ny leksak in så ryker en gammal.
Så hittar du inget som låter, köp nåt billigt i massor som är jävligt jobbigt. Typ stenkulor.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Fan vad sunt med leksakstilldelningen där, Anders. Förvånansvärt ofta måste man klättra över ett berg av grejer för att öht se ungarna som sitter och leker med ett durkslag:3freak

OnT. En miniros med tillhörande stråhatt och sekatör är väl perfekt för ett hemmagjort, rustikt " den lilla trädgårdsmästaren"-kit!

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Hoj
HRC Duchunter
Leksaker som spelar melodier! Barn älskar upprepning :)

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar

hnric

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
S1000RR -11
Kritor eller vattenfärger + block. Kommer målas och ritas precis överallt förutom i blocket.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Precis samma här. Ungarna får får mycket leksaker så de förlorar sitt värde. De vill bara ha saken, men vet inte hur man leker med den.

Gör som du och plockar bort sakerna efterhand. Man kan inte neka folk att ge presenter, men jag låter ungarna packa upp dom, sen gömmer jag dom.

Intressant är att ungarna faktiskt inte saknar sina grejjer, så de kan lika gärna vara utan dom.

Så är det.
Jag (eller rättare sagt mina barn) har hittills fått, av mina "vänner":
En trumma att hänga runt halsen och banka lös på.
Munspel. Väldigt populär smittospridare.
Pratande katt, se tidigare inlägg. Fruktansvärt enerverande uppfinning, värst hittills.
Flöjt. Den har visst "kommit" bort...
En stor jäkla låda med smålego. Till en 1-åring. Kom dock till användning vid dagens VAB, jag och ungarna byggde Lego i 3 timmar. Grymt kul, nästan hela min uppväxt bestod av att bygga diverse fordon i Lego och jag hade säkert 2 svarta sopsäckar fulla med bitar. Borta nu dessvärre :(
En synth. Skitkul, verkligen. Den var min från början, fick i julklapp när jag var tio. Den tyckte min kära mor att min dotter på 2 år skulle få ärva. Tyvärr är det något fel på den. Eller så är batterierna slut...
En borrmaskin för barn. Låter högt, kan repa inredning trots plastborrar. Batteriet vägrar ta slut.

Säkerligen fler irriterande saker som jag antagligen har kastat eller slängt ned i källaren.
För mig så är alla leksaker irriterande då jag inte tycker att ungarna ska överösas med sånt för då blir de bara bortskämda och lär sig inte uppskatta saker värde. Jag var själv bortskämd som barn och jag vill inte att mina barn ska bli som jag i den bemärkelsen.
I förrådet står det nog 4-5 kartonger med leksaker som vi (jag) portionerar ut till ungarna när de tröttnar på det gamla. Men ska en ny leksak in så ryker en gammal.
Så hittar du inget som låter, köp nåt billigt i massor som är jävligt jobbigt. Typ stenkulor.

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
finns ju sånna enkla helikoptrar som inte är allt för dyra.... testa köpa en sån från rösta för strax under 200:- te min pojk som är 5 år. trodde aldrig den skulle hålla mer än en dag men de gör den! de är i alla fall ett irriterande objekt när man sitter o tittar på tv. samt att man får va me o ducka lite då o då!

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
finns ju sånna enkla helikoptrar som inte är allt för dyra.... testa köpa en sån från rösta för strax under 200:- te min pojk som är 5 år. trodde aldrig den skulle hålla mer än en dag men de gör den! de är i alla fall ett irriterande objekt när man sitter o tittar på tv. samt att man får va me o ducka lite då o då!

Den e Skit kul och störiga! Sån fick syrrans grabb innan hehe

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Annars är väl en PW50 ett bra alternativ om några år? För en jävla massa oväsen, förstör gräsmattan och retar gallfeber på grannarna på alla möjliga sätt och vis. Och kostar bensin, och service! :hihi

Annars är ju någon film med extra pipiga och irriterande röster som ungen bara älskar och måste se om och om igen ett bra tips med.

Han har redan en crf70, funderar på slip-on :tungan

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Precis samma här. Ungarna får får mycket leksaker så de förlorar sitt värde. De vill bara ha saken, men vet inte hur man leker med den.

Gör som du och plockar bort sakerna efterhand. Man kan inte neka folk att ge presenter, men jag låter ungarna packa upp dom, sen gömmer jag dom.

Intressant är att ungarna faktiskt inte saknar sina grejjer, så de kan lika gärna vara utan dom.

Föräldrar och svärföräldrar kan man neka. Min mamma har jag varit tvungen att skälla ut och inte ens då har hon slutat helt. Kläder och sånt får hon gärna köpa men inte massa jävla skit och speciellt inte godis i tid och otid.
Sen glömmer de fort som du säger, förutom flickor... Min dotter kommer ihåg i stort sett allt och kan helt apropå fråga vart hennes dockor etc är. Hon är dock helt med på att jag inte vill ha massa grejer framme och hon byter gärna ut en tråkig leksak mot en ny. Helst gärna lillebrors leksaker då, mot sina egna :D

Grabben fick en sån där elbil/fyrhjuling när han fyllde för en månad sedan men den åkte ner i källaren efter två veckor då den dels förde ett jävla liv och sen bulade den kylskåpsdörren när han körde in i den i full fart. Nu kommer han inte ens ihåg den längre.

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Köp en liten kattjävel i julklapp, helst en hondjävul.
Klöser sönder alla favoritmöbler, skiter bomber som får näsan att ramla av och en gång i månaden (typ) kommer den föra sånt jävla liv på nätterna och pissa ner varenda skrymsle i huset att föräldrarna kommer hata dig till döds.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Kritor eller vattenfärger + block. Kommer målas och ritas precis överallt förutom i blocket.

Vattenfärg är för fegisar! :fakta
KidsGallonPaint_600x424.jpg

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Köp en liten kattjävel i julklapp, helst en hondjävul.
Klöser sönder alla favoritmöbler, skiter bomber som får näsan att ramla av och en gång i månaden (typ) kommer den föra sånt jävla liv på nätterna och pissa ner varenda skrymsle i huset att föräldrarna kommer hata dig till döds.

FIFAN VAD BRA! Ett husdjur måste ju vara den optimala plågan. Egentligen duger det med möss, fiskar eller nåt smått, men är man på det humöret kan man ju ge 2-åringen ett vietnamesiskt hängbuksvin! Små och gulliga som små, men växer snabbt och kan väga över 100 kilo som vuxna.

minigris.jpg

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
FIFAN VAD BRA! Ett husdjur måste ju vara den optimala plågan. Egentligen duger det med möss, fiskar eller nåt smått, men är man på det humöret kan man ju ge 2-åringen ett vietnamesiskt hängbuksvin! Små och gulliga som små, men växer snabbt och kan väga över 100 kilo som vuxna.

View attachment 395933

Kaninjävlar (par) är bättre.
Luktar slocknad kärlek, förökar sig som kaniner och dör utan anledning.
Allt detta utan att tillföra något nöje alls.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO