Exakt. Man ska vara miljövänlig och köpa saker som kan irritera mamma och pappa i månader utan att tappa styrka. Titta bland musikleksakerna på leksaksaffären.Många bra förslag. Harskramlan / blockflöjt är mina tips. Tänk på att det är att föredra att inte köpa något som har batterier i sig. När batterierna tar slut så lär föräldrarna säga att leksaken är trasig. En harskramla går aldrig sönder!
Så är det.
Jag (eller rättare sagt mina barn) har hittills fått, av mina "vänner":
En trumma att hänga runt halsen och banka lös på.
Munspel. Väldigt populär smittospridare.
Pratande katt, se tidigare inlägg. Fruktansvärt enerverande uppfinning, värst hittills.
Flöjt. Den har visst "kommit" bort...
En stor jäkla låda med smålego. Till en 1-åring. Kom dock till användning vid dagens VAB, jag och ungarna byggde Lego i 3 timmar. Grymt kul, nästan hela min uppväxt bestod av att bygga diverse fordon i Lego och jag hade säkert 2 svarta sopsäckar fulla med bitar. Borta nu dessvärre
En synth. Skitkul, verkligen. Den var min från början, fick i julklapp när jag var tio. Den tyckte min kära mor att min dotter på 2 år skulle få ärva. Tyvärr är det något fel på den. Eller så är batterierna slut...
En borrmaskin för barn. Låter högt, kan repa inredning trots plastborrar. Batteriet vägrar ta slut.
Säkerligen fler irriterande saker som jag antagligen har kastat eller slängt ned i källaren.
För mig så är alla leksaker irriterande då jag inte tycker att ungarna ska överösas med sånt för då blir de bara bortskämda och lär sig inte uppskatta saker värde. Jag var själv bortskämd som barn och jag vill inte att mina barn ska bli som jag i den bemärkelsen.
I förrådet står det nog 4-5 kartonger med leksaker som vi (jag) portionerar ut till ungarna när de tröttnar på det gamla. Men ska en ny leksak in så ryker en gammal.
Så hittar du inget som låter, köp nåt billigt i massor som är jävligt jobbigt. Typ stenkulor.
Ja, det står rätt tydligt när barnet ifråga tjatar om samma sak 10 gånger. ><
finns ju sånna enkla helikoptrar som inte är allt för dyra.... testa köpa en sån från rösta för strax under 200:- te min pojk som är 5 år. trodde aldrig den skulle hålla mer än en dag men de gör den! de är i alla fall ett irriterande objekt när man sitter o tittar på tv. samt att man får va me o ducka lite då o då!
Den e Skit kul och störiga! Sån fick syrrans grabb innan hehe
Annars är väl en PW50 ett bra alternativ om några år? För en jävla massa oväsen, förstör gräsmattan och retar gallfeber på grannarna på alla möjliga sätt och vis. Och kostar bensin, och service!
Annars är ju någon film med extra pipiga och irriterande röster som ungen bara älskar och måste se om och om igen ett bra tips med.
Precis samma här. Ungarna får får mycket leksaker så de förlorar sitt värde. De vill bara ha saken, men vet inte hur man leker med den.
Gör som du och plockar bort sakerna efterhand. Man kan inte neka folk att ge presenter, men jag låter ungarna packa upp dom, sen gömmer jag dom.
Intressant är att ungarna faktiskt inte saknar sina grejjer, så de kan lika gärna vara utan dom.
Kritor eller vattenfärger + block. Kommer målas och ritas precis överallt förutom i blocket.
Köp en liten kattjävel i julklapp, helst en hondjävul.
Klöser sönder alla favoritmöbler, skiter bomber som får näsan att ramla av och en gång i månaden (typ) kommer den föra sånt jävla liv på nätterna och pissa ner varenda skrymsle i huset att föräldrarna kommer hata dig till döds.
FIFAN VAD BRA! Ett husdjur måste ju vara den optimala plågan. Egentligen duger det med möss, fiskar eller nåt smått, men är man på det humöret kan man ju ge 2-åringen ett vietnamesiskt hängbuksvin! Små och gulliga som små, men växer snabbt och kan väga över 100 kilo som vuxna.
View attachment 395933
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |