jobbigt el fel för en okunnig

_bagarn

www.teamrackel.se
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
ktm 450 exc -11 gixxer 1000 tyyrbo
jag har nu drabats av ett eller flera el fel.. och eftersom jag är ganska kass
på el själv så kanske nån av er kan hjälpa mig.

de är så att jag haft i sär och byggt ny bakram påmin cbr 900 -92 , och nu när jag satt ihop den och skulle provstarta så är den död

soppa pumpen går ej och jag tror inte jag får nån gnista.. men allt annat funkar..

inga säkringar i säkrings boxen har pajjat

till lägas kanske ska att jag punktade bakramen när den satt på hojjen, hadde kopplat bort alla relän(som jag httade), cdi, batteri m.m

nån som har nån teori om vad de kan vara???

tusen tack på förhand

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Hoj
KTM sm990
Det ska inte vara någon fara att svetsa en med alla relän cdi jag allt org jag svetsar hejdvilt överallt utan att knäckt något!!

Du måste ju glömmt någon kontakt..
Kolla om du har någon aktivitet fram till tändspolarna . mät med vanlig voltmät ställd till 20v på kablarna som går in i tändspolen (från cdi box). mätaren ska tokfladdra några volt när du kör startmotorn. Just i dag fixade jag en elfelshoj på det viset ..fanns aktivitet men inen gnista,, tog då tändspolen från volvon v70 och tjuvkopplade in och vipps gnista. Men jag tror knappast du knäckt spolarna!! Du måste få igång bränslepumen först...

_bagarn

www.teamrackel.se
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
Det ska inte vara någon fara att svetsa en med alla relän cdi jag allt org jag svetsar hejdvilt överallt utan att knäckt något!!

Du måste ju glömmt någon kontakt..
Kolla om du har någon aktivitet fram till tändspolarna . mät med vanlig voltmät ställd till 20v på kablarna som går in i tändspolen (från cdi box). mätaren ska tokfladdra några volt när du kör startmotorn. Just i dag fixade jag en elfelshoj på det viset ..fanns aktivitet men inen gnista,, tog då tändspolen från volvon v70 och tjuvkopplade in och vipps gnista. Men jag tror knappast du knäckt spolarna!! Du måste få igång bränslepumen först...

kollade de i går och jag mätte på dom 2 små ingående kablarna som går till en av tändspolarna och jag har ström dit iaf vet inte hur jag ska mäta för att se om jag har nån typ av ström ut..

tror de är glapp i bränsle cut relät, för jag har jord fram till pumpen och pumpen går om jag direckt kopplar den på batteriet

_bagarn

www.teamrackel.se
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
kollade de i går och jag mätte på dom 2 små ingående kablarna som går till en av tändspolarna och jag har ström dit iaf vet inte hur jag ska mäta för att se om jag har nån typ av ström ut..

tror de är glapp i bränsle cut relät, för jag har jord fram till pumpen och pumpen går om jag direckt kopplar den på batteriet

efter jag hadde blivigt lite kompis med multimetern så löste de sig:tungan

de va ett glapp relä och ett kabelbrott på en av kablarna som gick från cdi:n till tändspolen.. så nu går den igen:yoparty

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0