Jobbigt!

Joakim_Lilja

Bidrar till växthuseffekten
Gick med
30 May 2006
Hoj
GasGas 450sm -04
E de nån som vet varför min ns har en effektsvacka mellan 6000-7000RPM? de e as jobbig för det händer ingenting där! :huvet
När jag ändå e igång så undrar jag om nån vet exakt var pluggen sitter i ljuddämparen och var man kan fixa sprängskisser på motorn, Tack på förhand :)

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Det är så bara, min Crm är också ganska död där. DEt är precis innan avgasporten öppnar som den är så.

flexbert

Medlem
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Aprilia Tuono -07
Joakim_Lilja skrev:
2201171 E de nån som vet varför min ns har en effektsvacka mellan 6000-7000RPM? de e as jobbig för det händer ingenting där! :huvet
När jag ändå e igång så undrar jag om nån vet exakt var pluggen sitter i ljuddämparen och var man kan fixa sprängskisser på motorn, Tack på förhand :)

Har också svacka där. Extremt på min eftersom den går lite snålt. Får växla mig förbi eller ge lite mindre gas på det området på dom höga växlarna annars böööar den bara...

AntiAntonAnt skrev:
2201210 Lär vara avgasporten... Måste väl gå och ändra så den öppnar sig lite tidigare!? :va

Det är ATAC på ns125. Är inte direkt samma som avgasport och funkar inte riktigt lika bra. Men rätt kul är det.
Händer inget, händer inget, händer inget, VROM fullt ös :tomten

eric_159

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2005
Hoj
Honda ns125f
Min svacka ligger på 5k varv - men den har haft 14 ägare ... ... så jag antar att nån pillat lite där :yoparty

flexbert

Medlem
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Aprilia Tuono -07
eric_159 skrev:
2201527 Min svacka ligger på 5k varv - men den har haft 14 ägare ... ... så jag antar att nån pillat lite där :yoparty

Vid riktigt bestyckning börjar min dra vid 5000 till 6000 där den sen börjar sega lite tills sen kommer till 6700 ungefär. Sen är det fullt ös =)

Snowman89

Guest
Joakim_Lilja skrev:
2201171 E de nån som vet varför min ns har en effektsvacka mellan 6000-7000RPM? de e as jobbig för det händer ingenting där! :huvet
jag har också samma "problem"

Joakim_Lilja

Bidrar till växthuseffekten
Gick med
30 May 2006
Hoj
GasGas 450sm -04
Men de måste man kunna göra nåt åt! de e as segt, de e äkta ketchupeffekt! inget inget ALLT! :)

eric_159

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2005
Hoj
Honda ns125f
Hahaa aa det kanske inte ska förändras såå mycket, ta en kolla på avgasporten o se om du kan få den att öppna tidigare :tummenupp

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Avgasventilen på NS STÄNGER vid 6k rpm. Som redan nämts tidigare så fungerar den annorlunda mot en vanlig RC ventil.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln