Snowman89
Guest
Så du menar alltså att en XT660R är en optimal konstruktion?V
Hade encylindrig 690 cc på 70 hk varit en optimal konstruktion , då vi sett hojar såsom er 6 , mt 07 m.fl försedda med en encylindrig motor. Naturligtvis inser japans främsta mc tillverkare att sådana konstruktioner inte är optimala i en landsvägsreggad hoj. Yamaha har t.ex stånka på 660 cc och 48 hk i xt 660 r / x
47,6hk på 181kg
Jag tror mer på att Yamaha mfl, väljer att ta den säkra vägen framåt där de vet att de kan tjäna pengar.
Medans KTM väljer att försöka gå lite på sidan av alla märken som bara försöker vara mainstream.
Ducati och KTM väljer båda att gå sin egen väg med sina hojar, medans de flesta andra tillverkare kör på hojar av ungefär samma stuk.
Dessutom om du kollar på XT660R och en KTM 690 Enduro idag så har alltså KTM'en ca 20hk mer men samtidigt väger den 25kg mindre än Yamahan, ändå har de samma serviceintervaller.
Visst att man måste köra en annan olja i en 690, men samtidigt vad spelar det för roll?
Att gnälla på det är som att gnälla på att din nya bil dog när du hällde socker i tanken, bara för att din gamla 240 minsann fortsatte gå.