johans mc suger!

Status
Ej öppen för fler svar.

komodo

alkis
Gick med
4 Apr 2006
Hoj
Aprilia Tuono-18
fattar inte varför d e så jävla svårt o få rätt saker här i Sverige, gång på gång skickas fel grejer, medan man kan beställa på ebay o alltid få rätt grejer, johans mc...lägg ner!:lol

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
Är det flaskan som talar på fredagskvällen eller vad är det som har hänt buddie? :hej

MrC

\,,/(O_O)\,,/
Gick med
10 Sep 2009
Hoj
Moped
Även solen har sina fläckar :crash

Jag och farsan har beställt mycket ifrån dom, skitbra service och kundbemötande, när det har tagit lång tid för visa delar så har dom kompenserat oss bra :banana

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Varierar rätt kraftigt... De verkar ha både bra och dålig personal så det beror på vem man får "hjälp" av.

Nu pratar jag om hela verksamheten. Har både haft bra och dåliga erfarenheter av både hojsidan, servicen och kläderna.

Totala upplevelsen är ändå bättre än genomsnittet i den här genren. (dock känns det som svenska åf inom genren behöver rycka upp sig rejält totalt)

komodo

alkis
Gick med
4 Apr 2006
Hoj
Aprilia Tuono-18
ville bara varna folk,,,vill man ha något snabbt så beställer man från Sverige...johans mc-typ 2mån fortfarande fel grej skickad,, ebay? ja, jag e bitter!

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Kan bara hålla med TS, Johans MC suger k*k. Dom ville ha 3400 för en stor service när jag hade bytt olja, oljefilter och luftfilter, då gav jag dom :finger och åkte upp till MC Kompaniet och fick jobbet gjort för 1100 :) Jag har även fått fel grejer 2 gånger i rad när jag beställt därifrån.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jag har aldrig fått fel grejer från Johans, och alltid fått bra och engagerad hjälp av folket där, både i verkstad och butik.
Tror snarare det beror på herr fyllo här :)
Jag är ju rätt duktig på drickat själv så jag vet hur fel det kan bli. Därför jag tar det lugnt numera. Sparar en del pengar o har rätt mycket roligare..
Vad jag menar här är: ta en titt på dig själv innan du kastar skit på andra. Verkligen inget illa ment.
Sen kan ju folk som gnäller på verkstadspriser.. ta sig i arselet. Gå en kurs. Jag vet inte. Kan man inte byta slitdelar o serva själv.. synd för er typ

Last edited:

komodo

alkis
Gick med
4 Apr 2006
Hoj
Aprilia Tuono-18
jag måste ha för små händer- fattar ingenting,, hur kan d va så olika, vill bara få d jag betalt för...verkar omöjligt här i Sverige!!!

Kapten Slow

Addicted
Gick med
20 Apr 2008
Hoj
Honda CBR1000RR-05 Kraschad 09-04-11 :( Trajja Daytona 955i-01 Streetfighter Suzuki Gixxer 1000 08 Triumph Tiger 1968 Hayabusa Turbo 00 Såld
Pröva att ringa dom när du inte sluddrar så kanske dom fattar vad du säger :fyllisar

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Sen kan ju folk som gnäller på verkstadspriser.. ta sig i arselet. Gå en kurs. Jag vet inte. Kan man inte byta slitdelar o serva själv.. synd för er typ

Då kan du ju visa mig var man kan gå en kurs i att få större garage. Anledningen till att man lämnar bort det är kanske att man inte har plats eller tid att göra det själv, inte att man inte kan. :fatta!

Last edited:

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
Sen kan ju folk som gnäller på verkstadspriser.. ta sig i arselet. Gå en kurs. Jag vet inte. Kan man inte byta slitdelar o serva själv.. synd för er typ[/QUOTE]

Den där kommentaren var lite väl magstark... Rätt att gnälla tycker jag att man får ha då man har kunskapen själv och kan bedöma vad som är ett rimligt pris... Tror att priserna i vissa fall är satta då "Herr tumme mitt i handen" lämnar in sin hoj för oljeservice i tron om att det handlar om raketforskning...

Kapten Slow

Addicted
Gick med
20 Apr 2008
Hoj
Honda CBR1000RR-05 Kraschad 09-04-11 :( Trajja Daytona 955i-01 Streetfighter Suzuki Gixxer 1000 08 Triumph Tiger 1968 Hayabusa Turbo 00 Såld
Den där kommentaren var lite väl magstark... Rätt att gnälla tycker jag att man får ha då man har kunskapen själv och kan bedöma vad som är ett rimligt pris... Tror att priserna i vissa fall är satta då "Herr tumme mitt i handen" lämnar in sin hoj för oljeservice i tron om att det handlar om raketforskning...[/QUOTE]

Är väl ändå upp till verkstaden att bestämma vilket pris dom vill ta för ett jobb passar det inte byt verkstad dom flesta verkstäder reglerar sina priser på vad dom har för kundunderlag inte vad någon på gnällspik sporthoj tycker så gnäll du men dom lär inte bry sig :dummer det är därför det finns offerter eller vill du statligt reglera så inte ett oljebyte ska kosta mer än 250 kr :confused:

mike andersson

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2003
Hoj
YZ 450 -08 Motard
Har inga egna erfarenheter av dem. Men tycker att mc handlare får ta väldigt mycketskit på olika forum runt omkring. Att göra en service för 1100kr tycker jag verkar oseriöst. för att en mc verkstad ska kunna drivas på ett vettigt sätt och ha den kunniga personal/verktyg/lokal etc så lär de ju ta 700-1100kr/tim. Att då göra en service för 1100kr gör att man funderar på vad de gjort åt hojen?
Absolut inget personligt mot dig, du verkar ju haft problem med beställningar också, så efter ett tag rinner det ju över..
Samtidigt gnäller folk på att mc handlarna inte har saker på hyllan. För att prova, ofta beställer samma individ ofta sen reservdelen/plagget på nätet för att spara några hundra... Hur har man då tänkt att mc handlaren ska dra in pengar? Jo de lär ju höja priset.
Generellt: kan man inte serva en hoj själv? kunskap, brist på lokal/verktyg. då får man betala vad de vill ha för en service. Att gnälla på ett forum hjälper föga.

Nu har jag gnällt färdigt...

Min personliga åsikt. och inget personligt mot trådskaparen.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll