Jolly motor

Wärniss

Ny medlem
Gick med
15 May 2003
Hoj
Honda CB750 -82
Men behöver väll inet byta munstycke när man har Jolly motor? Och är dte någon som vet vart man kan få tag i typ 150-160 munstycke? Jag har ett öppet luftfilter som haf vill sätta på. Men jag hittar bara 140 och sen ett hopp över till 180. Tack på förhand.

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
Om man sätter dit öppnare avgassystem och luftfilter måste man alltid gå upp i munstycke-storlek.

Wärniss

Ny medlem
Gick med
15 May 2003
Hoj
Honda CB750 -82
Jag vette fan hur jag ska göra. Jag går på Scania industri gymnasium. dom här säker borrar där! Jag måset bara veta vad jag ska ha för storlek. och vad delorto måtten betyder. e det nån som vet? betyder tex 160 0.160mm?

Monster

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ducati monster bucci 944 termis helsystem och keihin fcr 41:or andra tändboxar osv..! Samt en fullkittad aprilia sr180cc malossi motor med jolly moto trimkrök och lite annat godis!
Jag åker till...

Starol racing imorgon och köper munstycken till min scooter med jolly trim på om du vill ha så skriv det fort nu kan jag köpa ett 160 till dig....
Det finns inte att få ta på i sthlm, bara hos sulas mc och starol så vitt jag vet!

Wärniss

Ny medlem
Gick med
15 May 2003
Hoj
Honda CB750 -82
Är det delorto då? Det vore skit bra!! Är du säker på att dom har 160 då? jag skulle villja ha typ ett 150 ett 155 och ett 160. om det finns! Så man kan testa lite olika! Du bor i nacka va? Kan vi ses inne i stan nån gång den här veckan? Eller vad tycker du? Har du Msn?

Bikeboy500

{-_-}
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Yamasaurus RD500, Honda CR500, Yamaha TZR250
Wärniss skrev:
Men behöver väll inet byta munstycke när man har Jolly motor? Och är dte någon som vet vart man kan få tag i typ 150-160 munstycke? Jag har ett öppet luftfilter som haf vill sätta på. Men jag hittar bara 140 och sen ett hopp över till 180. Tack på förhand.

Slänger du på både JOLLYMOTO och ett öppnare luftfilter lär du behöva gå upp många storlekar. på min 500:a som i princip är 4 st tzr 125 cylindrar i ett paket, har jag efter portning + TDR Reeds + Jollymoto gått upp från (Mikuni) #195 till #240 på huvudmunstycket. då har jag ändå kvar luftburken.

Monster

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ducati monster bucci 944 termis helsystem och keihin fcr 41:or andra tändboxar osv..! Samt en fullkittad aprilia sr180cc malossi motor med jolly moto trimkrök och lite annat godis!
Jag har msn.. Sew3194@hotmail.com

Sen så får du lova att du betalar för dom dför jag har ingen användning av dom jag kör med 88-95 i min....
150-155-160 dellorto e det huvudmunstycke!
Vad e det för fugge?
Skicka på msn så fixar vi det!

Wärniss

Ny medlem
Gick med
15 May 2003
Hoj
Honda CB750 -82
Monster du har Pm. Hmm jag vet inte riktigt fall jag ska ha Jolly. har bara lånat det av en polare än så länge. Jag har provat me 180 munstycke. alldeles flör stort. börja pludra vid 7000. o max är 11000. Munstycke kostar ju inte så mycket. kanske bra o passa på o köpa några stycken :)

Slänger du på både JOLLYMOTO och ett öppnare luftfilter lär du behöva gå upp många storlekar. på min 500:a som i princip är 4 st tzr 125 cylindrar i ett paket, har jag efter portning + TDR Reeds + Jollymoto gått upp från (Mikuni) #195 till #240 på huvudmunstycket. då har jag ändå kvar luftburken.

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
När jag körde DT50 fick jag byta ut originalmunstycket i min Mikuni 24mm till ett "lite" större. Gick från original #145 till #210 innan det vart perfekt :)

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
Nisse Järnet skrev:
När jag körde DT50 fick jag byta ut originalmunstycket i min Mikuni 24mm till ett "lite" större. Gick från original #145 till #210 innan det vart perfekt :)

Ja dt50mx har ju så otroligt bra trimningsgrad på prylarna :rolleyes:

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...