Jollymoto passar inte... NSR-91

xanlar

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
98, Yamaha, YZF750sp
Jollymoto passar inte... NSR-91 hjälp

Tja
har köpt ett jollymoto system till min nsr125r 91 men när jag skulle montera det så upptäcker jag att jag måste skruva bort skjutssfotpinnen för att få plats med slutdämparen (kolfiberdämpare) och bromspedalen tar i expandern om man trampar hårt. Mot cylindern passar det dock klockrent. funderade på att värma o böja röret efter expandern så jag kan ha kvar skjutspinnen. Måste böja ner 4 cm, e det någon bra idé lr blir röret ovalt då? vill gärna kunna skjutsa på hojen. någon ide om hur man ska göra... :huvet :va :huvet

någon där ute med nsr o jollymoto?
 

Bifogat

  • soetdjur.gif
    soetdjur.gif
    11.5 KB · Visningar: 30
Last edited:

håkanolsson

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2003
Ort
Landvetter
Hoj
Husaberg
vet inte om det går att värma/böja utan att det blir ovalt. Men, om det blir ovalt och mindre diameter(edit: yta) så riskerar du kolvhaveri p g a värme. Ett tips är att kapa, vinkla om något och sedan svetsa ihop.
 
Last edited:

tobbe_en1

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2004
Ort
Strömsnäsbruk
Hoj
Funderar på en Suzuki RF 600
man kan kunna fylla det med sand och sedan böja det!
för då blir det perfekt! :)
har lärt mig det i skolan!
går på energi och där böjer vi rör hela dagarna :)
lär ju funka på ett avgasrör!
samma grej ju.
 

xanlar

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
98, Yamaha, YZF750sp
håkanolsson skrev:
vet inte om det går att värma/böja utan att det blir ovalt. Men, om det blir ovalt och mindre diameter(edit: yta) så riskerar du kolvhaveri p g a värme. Ett tips är att kapa, vinkla om något och sedan svetsa ihop.


Jo jag funderat på o kapa, e nog säkrast, d med sand kanske oxå funkar men fylla hela expandern o allt med sand låter lite läskigt. oki drar till verkstan imorrn. spännande=) nu när snön försvinner vill man få ordning på grejerna

tackar
 

xanlar

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
98, Yamaha, YZF750sp
tobbe_en1 skrev:
man kan kunna fylla det med sand och sedan böja det!
för då blir det perfekt! :)
har lärt mig det i skolan!
går på energi och där böjer vi rör hela dagarna :)
lär ju funka på ett avgasrör!
samma grej ju.


D med sand lät inte så dumt men kapning e nog säkrast iaf.
vad gav du för rs:en? funderade oxå på att importera. vad kostar inreggning o sånt, alltsammans?
 

tobbe_en1

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2004
Ort
Strömsnäsbruk
Hoj
Funderar på en Suzuki RF 600
jag beställde en rs 00.
och jag sa till dom på verona(där jag fixade den)
att den max fick gå på 33000.
men då fixar dom med att ta hem den.
stryper den om det behövs,regar den, kollar motor m.m plus 3månaders garanti :)
 

xanlar

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
98, Yamaha, YZF750sp
tobbe_en1 skrev:
jag beställde en rs 00.
och jag sa till dom på verona(där jag fixade den)
att den max fick gå på 33000.
men då fixar dom med att ta hem den.
stryper den om det behövs,regar den, kollar motor m.m plus 3månaders garanti :)

nice kör hårt de 3 första månaderna :)
 

Ulf G

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimseby
Hoj
Gott och blandat
cRoC skrev:
Alltså, om du motifierar ett effektsystem kommer det bli sunkig effekt!
Inte om man vet vad man gör. Att vinkla om det lite påverkar inte effekten.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Flummo skrev:
Inte om man vet vad man gör. Att vinkla om det lite påverkar inte effekten.

Och hur många på 125a delen "vet vad de gör" när det gäller den saken tror du? Givetvis kan man ändra formen om man kompenserar på nåt annat sätt.
 

xanlar

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
98, Yamaha, YZF750sp
cRoC skrev:
Och hur många på 125a delen "vet vad de gör" när det gäller den saken tror du? Givetvis kan man ändra formen om man kompenserar på nåt annat sätt.
Kapningen lämnar jag till en som kan. han heter niklas, har en turbotrimmad gsx 1200 med 312 hk på 98 oktan. fick ut 40 hk på bakhjulet(rullande landsväg) på sin RD 125 m.m. han e född för att trimma
 

håkanolsson

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2003
Ort
Landvetter
Hoj
Husaberg
Den sista pipen av pipan är bara kritisk på en punkt. Det är arean på utblåset. För stor - för lite tryck/undertryck i kammaren och sämre effekt. För liten - brända kolvar/skuren motor. Så länge man inte ändrar arean/diametern är det inga problem. Man kan t o m sätta utblåset mitt på t ex sidan av slutkonen om man vill. Att kapa o vinkla om är inga problem.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Menar du att pipen på slutdämparen har så stor betydelse? Eller menar du rörets storlek precis innan dämparen?
 

Ulf G

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimseby
Hoj
Gott och blandat
Han menar stingern, röret efter expansionskammaren och innan ljuddämparen.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top