Jordbävning I Skåne - Din Hjälp Behövs!

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Här är en bild på Rosengård i Malmö efter skalvet. Är det någon som vet hur det gick med det skruvade tornet?

bild.jpg

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Där landsvägen slutar och oändligheten börjar! Mit
Hoj
Bensinvärdinna till en HONDA CBR600 Repsola.
Här är en bild på Rosengård i Malmö efter skalvet. Är det någon som vet hur det gick med det skruvade tornet?

View attachment 257706

Turning Torso går numer efter jordbävningen att köpa hos din lokala trädgårdshandlar,
självklart i bitar utav den riktiga konstruktionen.

Intäkterna går till "Hjälp en Skåning". Som ett minne för att påminna dig om att du har en Skåning nära dig!

Betalning sker till smskonto 90 1950-555 ATT: Kawa Bitch

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Jag skänker gladeligen 2500kr om någon tar på sig ansvaret att avrätta dom skånigar som inte lyckats resa sig, som i ren panik har stängt in sig på toaletten i förhoppning om att porslinet där inne ska hålla utomjordingar borta ett år till.

Och skulle nån annan dansk(skåning) oxå stryka med så säger jag bara: Tack

:hihi

Äh, du är bara avundsjuk för att du inte fick ha en jordbävning hos dig! :pannkyss

Jag pratade med Moder Natur i helgen (över en öl) och hon sa att det är på tiden att vi skåningar får uppmärksamhet från resten av befolkningen. Hon menade på att vi alltid blivit orättvist behandlade och att det nu var på tiden att det vände. :D

Dr.Bike

Guest
Ja det måste vara det värsta jag har varit med om. Jag sov gott och var mitt i en härlig dröm och så vaknade jag av dessa vibrationer. Lyckligtvis somnade jag lika fort som jag vaknade. Men en stol som trillar var ju fruktansvärt. Tur att jag slapp se när det inträffade.

Usch ja...hemska saker.. *svettig i pannan*

Och till övriga hjälparbetare: Förse er med små 1,5dL gräddtetror (vispgrädde)
Sätt dem som ett patronbälte runt kroppen, så kan du ha dem som första hjälpen då du träffar på en utmattad och utsvulten skåning som ligger utomhus.
Bara riva av "snippen" trycka in pipen i munnen på den nödställde och klämma till!
Voilá och den strandsatte skåningen går igång igen, likt en duracellkanin :hihi

Märk väl: EN liten 1,5:a räcker inte långt. den nödlidande bör snarast forslas till hemmet sitt för en rejäl portion ostakaga.

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Med tanke på att farsan höll på att ramla ur sängen,av jordbävningen, så är det bara att ställa in sig på en nödsändning, bestående av diverse julgodis, juklappar m m. Ankomst beräknad till före julafton.

Dr Bike. Spiddekauga ska de va, ingen ostkaka.

Dr.Bike

Guest
Med tanke på att farsan höll på att ramla ur sängen,av jordbävningen, så är det bara att ställa in sig på en nödsändning, bestående av diverse julgodis, juklappar m m. Ankomst beräknad till före julafton.

Dr Bike. Spiddekauga ska de va, ingen ostkaka.

Jau jau, Spiddekauga hit och dit, de bleir fettsprutan laddad med danskt ister och rögat fläsk rätt in i...*du vet vad*
Så står du dig hela julen sen! :hoppskrat

Men jag kan oxå sända ner en påse twist! ;)

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Nä nä inga handgripligheter. Du har lovat att bjuda på kaffe för några rush-skivor. Men det får vi ta efter nyår.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Jordbävning, my ass.

Snacka om mörkläggning av lokalpolitikerna säger bara jag.

Enligt initiera källor var detta en av flera planerade sprängningar gjorda av spettets vänner. Sätt in pengar till dem istället så de har råd att köpa med dynamit.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Bacchus

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Hoj
en liter twin
Usch ja...hemska saker.. *svettig i pannan*

Och till övriga hjälparbetare: Förse er med små 1,5dL gräddtetror (vispgrädde)
Sätt dem som ett patronbälte runt kroppen, så kan du ha dem som första hjälpen då du träffar på en utmattad och utsvulten skåning som ligger utomhus.
Bara riva av "snippen" trycka in pipen i munnen på den nödställde och klämma till!
Voilá och den strandsatte skåningen går igång igen, likt en duracellkanin :hihi

Märk väl: EN liten 1,5:a räcker inte långt. den nödlidande bör snarast forslas till hemmet sitt för en rejäl portion ostakaga.
Va e de för fel på äggakagga:va

Startgas

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
Gasgas 450 quad
som jag skrev på ett annat forum så är det bara samfundet Grävbortskåne som har grävt sönder kontinentalsockeln. :yoparty

velo

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2008
Hoj
1995, Suzuki, VS1400
Den globala uppvärmningen orsakar väl inga jordbävningar..Men jag har skänkt pengar till Musikhjälpen, de blev ju också påverkadeav jordbävningen :p

Dr.Bike

Guest
Den globala uppvärmningen orsakar väl inga jordbävningar..Men jag har skänkt pengar till Musikhjälpen, de blev ju också påverkadeav jordbävningen :p

Såklart den inte gör dumsnut! :)
Men det är ju det bärande argumentet i ALL nyhetsrelaterad retorik idag, vare sig det är miljö eller nåt annat inblandat. Sant eller falskt. ALLT skall härledas till modeordet miljö idag, och helst så global uppvärming som är stickordet No ett.

Ironi kallas detta andvändningssätt på vardagsspråk då det används i inlägg #1.
Läs, lär, inse likheterna med s.k "verklig" nyhetsrapportering.

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...