Jordens resurser redan slut för i år.

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Kommer snart bli världskrig snart endå och smutsa ner vår miljö utav bara helvete
Men när vi rest oss ur askan så får vi anta att befolkningen är rejält decimerad så vi kan ta nya tag .... om det finns så mycket planet kvar att bo på då

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Egentligen är vi inte för många här på jorden, men vi använder våra tillgängliga resurser åt helvete för ineffektivt.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Vet ni vad? Kalla mig inte kommunist nu, för det är ett pinsamt korkat och efterblivet litet argument - men vi har detta problemet för att vissa människor ( oftast psykopater) känner att 23 miljarder på banken inte RÄCKER FÖR ATT DOM SKA KÄNNA SIG TRYGGA! Dom behöver flera biljarder minst för att inte det där svarta tomma hålet i magen ska kännas så avgrundslöst eller nåt, vad vet jag. Jag har det rätt ok med 30-40 loppor i månaden men så bespottas jag allmänt som en fattiglapp och lösdrivare av de som tycker att några miljoner i månaden är kaffepengar också.
Rör mig inte i ryggen direkt, då jag VET att deras resursslöseri gör alla andra människors hushållande meningslöst.
Ekonomi betyder för övrigt ursprungligen "hushållande med resurser" inte "råna människor blinda och lägg guldet på hög".
Visste ni det?
Dessa människor som sitter på miljarder dom stulit ur marken och under våra näsor bygger dessutom just nu bunkers som kan upprätthålla liv för deras familjer medan radioaktiviteten avklingar. Alltså finns det stora och fina planer för att säkra resurserna till "rätt" människor.

Last edited:

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
En framtid hade ju varit att besöka våra omkringvarande planetsystem för vidare mineralutvinning.Problemet med det är ju att vår teknik inte ens är i närheten för dessa resor med sina frakttransporter i universum.Vi seglar ju fortfarande omkring runt jorden i en rymdstation i en tro att vi är på väg utåt i det okända.Det pratas ju om en framtida bosättning av Mars men det verkar gå väldigt långsamt.

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Men jo, den egentliga lösningen på resursproblemet är ju att ha ihjäl 2/3 av mänskligheten, men det är ingen som verkar vilja göra det

ISIS kämpar hårt med just detta men möter ordenligt motstånd ifrån alla håll...
:rofl

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
ISIS kämpar hårt med just detta men möter ordenligt motstånd ifrån alla håll...
:rofl

Och de inbillar samtidigt sin omgivning att de gör det hela i religionens namn när det i själva verket är en ren kriminell organisation som bara använder denna religion som ursäkt för det hela.Men det är ju klart att om man kan samla ihop en tillräckligt stor grupp människor som har svårt att tänka för egen del och överlåter detta till andra så blir det ju mycket riktigt en ISIS organisation.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Och de inbillar samtidigt sin omgivning att de gör det hela i religionens namn när det i själva verket är en ren kriminell organisation som bara använder denna religion som ursäkt för det hela.Men det är ju klart att om man kan samla ihop en tillräckligt stor grupp människor som har svårt att tänka för egen del och överlåter detta till andra så blir det ju mycket riktigt en ISIS organisation.

Den religionen har nyttjas av rövarband i 1600 år...

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Visst är det väl så att vi kommer att nå "peak people" inom inte alltför många år? Ju fler människor som får utbildning och materiellt välstånd desto färre barn görs och nu påstår mitt minne att det föds färre nu än för ett antal år sen. Det borde betyda att jordens befolkning börjar minska redan om 80-100 år...

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Visst är det väl så att vi kommer att nå "peak people" inom inte alltför många år? Ju fler människor som får utbildning och materiellt välstånd desto färre barn görs och nu påstår mitt minne att det föds färre nu än för ett antal år sen. Det borde betyda att jordens befolkning börjar minska redan om 80-100 år...
Inte en nanosekund för tidigt.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs VM-kva...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...