Jordfel?

Gallianoman

DÖD åt alla hojtjyvar!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nada
Jag har ett problem med en dator här, och börjar bli desperat och greppar efter halmstrån! Den håller på att starta om i ett. Hur som helst så är min senaste teori att det beror på att den är inkopplad på ett o-jordat uttag... Är det överhuvudtaget möjligt att det är ett sånt fel?! Jag är en fullständig idiot när det gäller el!! :huvet

OM det nu kan vara det felet, hur kan man lösa det? Vi har bara jordade uttag i köket och det vore sjukt att dra en kabel därifrån! Finns det någon variant som man kopplar till element eller liknande?!

Henke_N

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
Cbr600rr -06
Är inte säker men har en känsla av att ett bra antivirusprogram är din ängel i nöden. Råkade ut för samma grej för nått år sen.. fattade inte varför datorn startade om sig hela tiden men visade sig vara en elak liten trojan..

Gallianoman

DÖD åt alla hojtjyvar!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nada
Är inte säker men har en känsla av att ett bra antivirusprogram är din ängel i nöden. Råkade ut för samma grej för nått år sen.. fattade inte varför datorn startade om sig hela tiden men visade sig vara en elak liten trojan..

Nej, tyvärr... det är en lååång historia, men för att summera lite:
Jag fick problem med dator ett. Räknade ut att det var det trådlösa nätverkskortet som bråkade. Så fort jag tog ut det så fungerade datorn. Då köpte jag ett nytt kort och samma fel igen. Trodde att det var nätaggregatet som inte levererade tillräckligt med kräm. Köpte en ny (begagnad) dator, provade med nätverkskort ett OCH två och samma problem fortfarande.

Därför misstänker jag nu jordningen och därför skrev jag inte i dator forumet...

Men jag är givetvis öppen för fler förslg! :tummenupp

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
RSV4 -14
Det är väl bara att testa på dom jordade uttagen i köket?

Då vet du ju om det är det som är problemet eller inte.

Jag skulle dock tippa på att det är nåt annat.

arachnid

v4-lover
Gick med
1 May 2007
Hoj
VifferWaffe -88
kan ju vara en mängd saker..

kassa pci-portar.
för lite kräm från nätagget.
överhettning i burken.

är några, men det måste ju inte vara hårdvarufel iofs.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag har aldrig haft en dator ansluten till ett jordat uttag (har bara bott i gamla hus MAO)

Det enda spännande jag har råkat ut för är att det pirrade lite om man höll i datorchassiet och elementet samtidigt.

Starfighter

Oansvarslös
Gick med
22 Dec 2005
Hoj
Honda CBR600, KTM 690 Enduro R
Du får inte jorda bara ett uttag i ett rum utan alla uttag i det rummet måste jordas då. Och jorda med elementet funkar inte iheller, får du ett jordfel och det går ström genom jorden så blir alla elementen strömförande, ingen hit mao.

Yeahcagiva

Bigdickie
Gick med
6 Jan 2007
Hoj
cagiva,kineshoj
Min data gjorde likadant, att den slocknar va tydligen en symtom på överbelastning och varför den min överbelastades va att 6st kondensatorer i burken va paj..........

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Skulle tippa på att det är en konflikt som orsakar det om felet bara uppstår när du har det trådlösa nätverkskortet i.

Dark_Messenger

Guest
Du får inte jorda bara ett uttag i ett rum utan alla uttag i det rummet måste jordas då. Och jorda med elementet funkar inte iheller, får du ett jordfel och det går ström genom jorden så blir alla elementen strömförande, ingen hit mao.

:D :näsblod

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...