Jos vs Iriver (mp3) så OT det kan bli =)

eightball

Attero Dominatus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00
Ska till att köpa en mp3 till tjejen och dom jag har att välja på (som hon vill ha) är en Jos mp300 och Iriver IFP390T båda ligger på 256mb frågan är nu vilken av dom 2 jag ska köpa till henne, vilken är bäst. Kom gärna med både ris och ros. Och jag vet att det vart uppe med mp3 förr men nu har jag bara dom här 2 att välja på så ris och ros endast om dessa 2 mp3or vore tacksamt. Villka återförsäljare finns det på Irivern, dom enda jag hittar är på nätet typ online men ingen butik.

Edit: Minne som en guldfisk-3sek

Bifogat

• JOS_MP-300_256MB.jpg
    JOS_MP-300_256MB.jpg
    5.5 KB · Visningar: 50
  • iRiver_iFP-390T_256MB.jpg
    iRiver_iFP-390T_256MB.jpg
    6.4 KB · Visningar: 26
Last edited:

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
Köp irivern, har tidigare modellen och den funkar klockrent. Den bästa batteritiden som jag vet. Går att lyssna ungefär 40 timmar på ett AA batteri.

/David

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Hitta en kompis i staterna som kan skicka över en iPod mini. 1800 skr, cool på riktigt! Köpte en för en månad sedan och jag är rätt nöjd!

More

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2004
Hoj
-
IRiver är det ända rätta, hade Ipod10GB 3G tidigare, sämsta jag haft och jag har haft mycket.
Dåligt ljud, låg volym, dåliga hörlurar, dålig batteritid, blir repig hur lätt som helst.
har ägt flera IRiver och nu har jag beställt den nya 890 256MB från www.directman.com. Nu med ännu bättre ljud och alla tillbehör.
Du får 10% rabbat om du är medlem på www.sweclockers.se.

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Jag Kör med JoS.. tycker det e ett jävla kräm i lurarna ..
Batteri tid ja skit bra + att man behöver bara plugga in den i USB porten så laddas den upp :)

Vast det e iof en mp-110, vet inte riktigt hur dete med den du tänkte Köpa

hjorthjon

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2004
Hoj
då G
kör på JOS, men beställ den från usa å hiva sen i ny programvara som finns på nätet..... (orginal från jos)

då får du en FM-sändare som räcker ca tre meter å du kan spela mp3 i bilen å hemma å vart du vill där du har en vanlig radio:))

UTAN kablar:) smidigt värre men tyvärr förbjudna i sverige....... därför har dom tatt bort funktionen i väntan på utredning... i sverige altså.....:/

smidigt som attan å rätt cool funktion........;)

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
Jag har själv en iRiver IFP390T, och jag är hur nöjd som helst!
Ljudet är klockrent, och menyerna är hur bra som helst.
Jag har provat polarnas JoS och den känns väldigt plastig i jämförelse, och har inte alls något menysystem som man kan jämföra med iRivern...omständigare alltså!

IRivern har 24 timmars batteritid enligt iRiver, men en mer realistisk tid är cirkus hälften vid normal användning.

Köp en iRiver, hon blir garanterat helnöjd! :tummenupp

More

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2004
Hoj
-
IRivernordic skriver så här om dom nya spelarna som kommer i Maj.

Fick precis in testexemplar av iFP-700, 800 & 1000. Vi är mer än lyriska över dessa nya modeller, efter bara en snabb titt och test av deras ljudkapacitet... Kan säga att ljudet framför allt är helt sanslöst bra, 18mW GÖR skillnad verkar det som. Vi provade dels med stora tungdrivna lurar, både Koss Porta Pro och ett par andra, och även med mindre snäckor. Ljudet är helt enkelt sanslöst bra och HÖGT ! Med Porta Pro blir ljudet mycket högt redan efter volym 20, med de mindre snäckorna räcker det med runt 14-15 i volym. Tilläggas att vi gillar att lyssna högt ;) Ogg Vorbis fungerar vid leverans på alla dessa modeller, vilket jag personligen tycker är mycket roligt. Överföringshastigheten är märkbart snabbare än tidigare USB 1.1. Vi ska självklart testa mer av 700 & 800 seriens nya funktioner, som t ex alarm och klocka. Lovar att återkomma med mer info om detta.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Jag tänkte köpa en iRiver 700-serien när dom nu kommer. Upp till 45 timmars speltid, 1024Mb minne.. Mumma.

More

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2004
Hoj
-
Plåtniklas skrev:
Jag tänkte köpa en iRiver 700-serien när dom nu kommer. Upp till 45 timmars speltid, 1024Mb minne.. Mumma.

Jag har beställt en iRiver iFP-890 256MB ca 50 låtar. Release 15Maj.

More

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2004
Hoj
-
Plåtniklas skrev:
256Mb känns i minsta laget för mig. Eftersom den med mer minne inte är dyrare så köper jag den. :)

Den jag ska köpa 800 serien kostar 2295 kr 256MB, du ska ha 1024MB 700 serien den kostar ju 4495kr. Så vad menar du med inte dyrare?

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
hjorthjon skrev:
kör på JOS, men beställ den från usa å hiva sen i ny programvara som finns på nätet..... (orginal från jos)

då får du en FM-sändare som räcker ca tre meter å du kan spela mp3 i bilen å hemma å vart du vill där du har en vanlig radio:))

UTAN kablar:) smidigt värre men tyvärr förbjudna i sverige....... därför har dom tatt bort funktionen i väntan på utredning... i sverige altså.....:/

smidigt som attan å rätt cool funktion........;)

Kan tipsa om att fmsändaren finns att köpa på www.inetdata.se sök på enhancer..
Mjukvaran kan du få av mig :)

Klockren feature!!

More

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2004
Hoj
-
t-rex skrev:
Jaja, lek ni med er 256 fickminnen så bläddrar jag lite i mitt bibliotek så länge.

Iriver är för övrigt ful och jos är plastig.

Varför gå runt med 1000 låtar när man ändå bara lyssnar på 20.
Hade ju en 10G förut hade runt 6000 låtar inne, hur många tror du jag lyssnade på, plus att den är jobbig att gå runt med speciellt på sommaren då man går runt i t-shirt och shorts.

PS: Det här och mm var jag missnöjd med på min IPOD 3G Batteritiden , Ljudet, Kvaliten, Att denväger 2kg, Vet du varför den är billig och har mycket minne, jo spelaren är billig för är för att du bara får med spelaren och snäckor. Snäckorna är skit dåliga och du måste köpa nya, sen så kanske du ska ha fjärrkontroll och annat behövade så är du uppe över 4000kr. Det är Apples affärs ide :tummenupp ! Medans du kan köpa en IRiver som äger i design, ljud och kvalitet och du får med allt som går att ha till spelaren när du köper den.

Last edited:

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
More skrev:

Mmm.. jaja, absolut 12 går väl in på 128 mb antar jag. "jobbig att gå omkring med"... tja, min är som 2 tändare bredvid varandra ungefär och väger ingenting. Inte direkt så att jag tar ut mig. Klart, man kan inte ha den hängande runt halsen, fast då slipper man ju å andra sidan att se ut som en dåre med skrot runt nacken. :D Ljudet är kanon, jag vet inte vad du lyssnat på förut. Som sagt, det är en mini jag har, inte den vanliga.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept