JT Sprockets

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Att använda aluminiumdrev på en Blackbird är att kasta pengar i sjön. På tok för mycket effekt för att alu skall överleva hög kvalitet eller ej.

Med 100+ Hk så är alu för racebruk.
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
JT sitter från fabrik på dom flesta japanska hojarna, så var det även när din kom ut från fabrik. Skillnaden var att det i framdrevet satt en sk "ljuddämparmatta"

Priset är lite nedsatt med 25%, så ordinarie pris är helt normalt. Jag kränger själv såna drev och brukar ta 309:- för dom.

Precis som Boris nämner....alu är för race eller blingbling på gata( blingblingen verkar förekomma isåfall i usa på sporthojar?) Dessutom är det då bättre att konvertera en sporthoj till 520 om man vill ha ner vikt och hållbarhet för gatåka
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
JT sitter från fabrik på dom flesta japanska hojarna, så var det även när din kom ut från fabrik. Skillnaden var att det i framdrevet satt en sk "ljuddämparmatta"
Är JT och Sunstar samma tillverkare?
Sunstar påstår att de är största OEM leverantör på drev (!?)


"Sunstar is the largest OEM supplier of motorcycle and all terrain vehicle ATV sprockets and brake discs in the world. In fact, your bike probably came from the factory with Sunstar. Trusted on more brands than any other, Sunstar offers the best combination of lightweight, strength, quality and durability. This is why Sunstar sprockets and brake discs come installed on more makes of motorcycles and all terrain vehicles than any other"

Har kört genomgående JT drev + RK kedjor på R1orna och ett par ggr original framdrev, de har hållit ungefär lika länge.

Senaste är ett Sunstar drivpaket som monterades i somras och har på ~800mil inte sträckt sej något.
(En sträckt kedja är ofta det som nöter ner dreven).
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Är JT och Sunstar samma tillverkare?
Sunstar påstår att de är största OEM leverantör på drev (!?)


"Sunstar is the largest OEM supplier of motorcycle and all terrain vehicle ATV sprockets and brake discs in the world. In fact, your bike probably came from the factory with Sunstar. Trusted on more brands than any other, Sunstar offers the best combination of lightweight, strength, quality and durability. This is why Sunstar sprockets and brake discs come installed on more makes of motorcycles and all terrain vehicles than any other"

Har kört genomgående JT drev + RK kedjor på R1orna och ett par ggr original framdrev, de har hållit ungefär lika länge.

Senaste är ett Sunstar drivpaket som monterades i somras och har på ~800mil inte sträckt sej något.
(En sträckt kedja är ofta det som nöter ner dreven).

En o annan Sunstar har gått(när jag inte haft jt). Namnet låter epigt, men det är bra grejor.
Märket har funnits länge. Gissar att dreven sitter oem på många crossar osv så med det har den blivit störst.
Har svårt att tänka mig att som gatdrev att Sunstar är större än jt.
Deras kedjor vet jag inte, men...... Rk, ek, did klingar iallafall fint i mina öron

Sunstar sitter för övrigt som oem på Triumph gathojar.
 
Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Top