Julönskning: Sticky om dubb/spik osv

Drutten

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Super Tom 50cc,Honda XR 80cc,ATV 150cc,Arctic Cat H1 06:a Monster,Yamaha R1 04:a med extra allt såld..:-((, KTM SXF 250 06:a..
Mr R skrev:
Det där ser intressant ut, hur är det att köra på is? kan man göra trevliga nedlägg. Skriv gärna lite vad du tycker om däcken.

Uppskattar om du berättar vart man kan köpa dessa däcken.

Det blir första säsongen på is för mig, så egenskaperna får jag återkomma med + bilder.....

Köpte dom på en Cross-firma i Uppsala (Jet racing) så du har säkert nån firma i Lund som är duktiga på att dubba..., däcken gick väl på ca 1000:-/st sen så dubbningen + påläggning & balansering = 4600:- ,....
Tog endast 3 dagar fr dom beställde däcken tills dom va klara... :tummenupp
Längtar till is & snööööö..... :D

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Mr R skrev:
Det där ser intressant ut, hur är det att köra på is? kan man göra trevliga nedlägg. Skriv gärna lite vad du tycker om däcken.

Uppskattar om du berättar vart man kan köpa dessa däcken.

Jag kör på samma däck! Väldigt taskigt grepp när det är blank is och under 10 grader kallt, är det runt 0 och uppfräst is är det helschysst dock! Jag betalade nog hälften av vad Drutten gjorde dock :( Lelles har däcken, dock inte på lager...

Greppet då? Är det bra släpper det på pådrag fram tills femte/sjätte växeln, runt 140-150km/h...

Fast jag är nöjd ändå, det är bra å träna på! Men som å åka på sommaren är det inte, eller kanske som att åka med halvslicks på fingrus :)

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
KTM 540 SMR -06
OlleR skrev:
Jag kör på samma däck! Väldigt taskigt grepp när det är blank is och under 10 grader kallt, är det runt 0 och uppfräst is är det helschysst dock! Jag betalade nog hälften av vad Drutten gjorde dock :( Lelles har däcken, dock inte på lager...

Greppet då? Är det bra släpper det på pådrag fram tills femte/sjätte växeln, runt 140-150km/h...

Fast jag är nöjd ändå, det är bra å träna på! Men som å åka på sommaren är det inte, eller kanske som att åka med halvslicks på fingrus :)

Vet att lelles har några färdigdubbadedäck, är det dem du har eller har du gjort som Drutten. Att köpa däck sedan dubba.

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 Cross
Drutten skrev:
Så här blev det för mig på 17" Cheng Shin , jag hoppas att dom håller mer än en säsong...., 4600:- gav jag ,dyrt eller är det va det kostar... :confused: :gnissla

När jag köpte Cheng shing däck till min Suzuki DR600 för 4år sen gav jag 2380:- för ett 17" och ett 21" dubbat och klart, dela det med 2 så kosta ett däck 1190:-

Tror du gav ett överpris, tyvärr.

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
KTM 540 SMR -06
OlleR skrev:
Det är de färdigdubbade! Ser ut ungefär som hans däck! Bakdäck både fram och bak

Skumt, Men hur fungerar det, vilka dimensioner skall man ha.
Har ju 5" bakfälg och framfälg ?

Det blir nog att beställa ett set däck från lelles efter julen bara jag vet dimensionen :tummenupp

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Mr R skrev:
Skumt, Men hur fungerar det, vilka dimensioner skall man ha.
Har ju 5" bakfälg och framfälg ?

Det blir nog att beställa ett set däck från lelles efter julen bara jag vet dimensionen :tummenupp
Jag kan inte garantera att det funkar för dig för jag använder 4.25... Hursomhelst så satte jag bakdäck både fram å bak. Det är väl inte som det ska va men det funkar iaf att sätta dit det... 4.60 hette de däcken!

Hulkster

Fotpinneskrapare
Gick med
19 May 2004
Hoj
Husqvarnor
Drutten skrev:
Det blir första säsongen på is för mig, så egenskaperna får jag återkomma med + bilder.....

Köpte dom på en Cross-firma i Uppsala (Jet racing) så du har säkert nån firma i Lund som är duktiga på att dubba..., däcken gick väl på ca 1000:-/st sen så dubbningen + påläggning & balansering = 4600:- ,....
Tog endast 3 dagar fr dom beställde däcken tills dom va klara... :tummenupp
Längtar till is & snööööö..... :D

Där är du nog lurad, däcken kostar runt 500:-/st + dubbning ca:900:- (Totalt ca: 1400:)Dyr mont.+ balansering

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
fråga: finns de nå grovmönstrade däck med mindre dubb i som man kan åka gata med utan att förstöra hela däcket..?
eller kan man ta ett grovmönstrat däck o skjuta i typ lastbilsdubb?
(detta gäller 17/21 tums däck)

Honung

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
Yamaha FZ1-08
ozeo skrev:
fråga: finns de nå grovmönstrade däck med mindre dubb i som man kan åka gata med utan att förstöra hela däcket..?

Jag kör med vanliga 21/18 som jag dubbat med bildubb, funkar hyfsat på "vanlig väg". Körde till o från jobbet hela förra vintern + denna och de flesta dubben är kvar även om fästet inte är 100% så går det alldeles utmärkt om man är lite försiktig med höger handen.

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
ozeo skrev:

Carlo på Comi (se annons vid sidan) har experimenterat en hel del med kombinationen däck och dubb till sina budhojar. Det spelar tydligen en väldig roll vilket däck man väljer och sen hur man sätter dubbarna i just det däcket. Så.... ett telefonsamtal kanske....

x

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2 röda och en gul
Jag körde med stål på 250 och alu nu på 500:an. Cyklarna är för olika för att jag ska märka hur däcket beter sig. Tror det skiljer lite över 1 kg. Titanekrar fram ska göra lite det med. Bak small de bara av.
Men vars é isen? Finns det nått fruset i sthlm?
Oscar.m skrev:
Måste ju vara kanon med tanke på gyro effekten.
Har någon provat båda sorter(alu vs stål)?

Sik-O

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2005
Hoj
KTM 660 Adventure -06
Vintern är på väg och jag har pratat med Lasses Rallyservice om dubbdäck. Kan man köra med hans dubbade mt21 130/90 17 på 4.25 tumsfälg tro? Går det att få så smalt däck att sitta på fälgen? Lasse "tror" att det går men man vill ju helst inte chansa.. Finns det andra tips på dubbdäck till motard? Funderar även på att köpa Continental tkc80 (finns i 140 och 150) och låta Lasse dubba dem, är det nån som har prövat detta?

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Sik-O skrev:
Vintern är på väg och jag har pratat med Lasses Rallyservice om dubbdäck. Kan man köra med hans dubbade mt21 130/90 17 på 4.25 tumsfälg tro? Går det att få så smalt däck att sitta på fälgen? Lasse "tror" att det går men man vill ju helst inte chansa.. Finns det andra tips på dubbdäck till motard? Funderar även på att köpa Continental tkc80 (finns i 140 och 150) och låta Lasse dubba dem, är det nån som har prövat detta?
Jag är inte säker, men jag tror inte mina 17" dubb är bredare än 130, och det funkade för mig hela förra vintern iaf :)

Men det är ju inte kanonbra fäste med dem...

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Sik-O skrev:

På tal om TKC80... Beställde ett fram- och ett bakdäck från en sajt i Spanien. 1400.- gick det på inkl frakt med DHL Express. Det är nästan halva priset mot vad det kostar här hemma, och då är frakten inkluderad!! :banana

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Hoj
flera
Olof Eriksson skrev:
Jag är inte säker, men jag tror inte mina 17" dubb är bredare än 130, och det funkade för mig hela förra vintern iaf :)

Men det är ju inte kanonbra fäste med dem...
Är det vanlig cross däck du har dubbat?

Funderar på att fixa till något för vintern, men är tveksam till att dubba regndäck eller grusdäck då avståndet mellan gaffel och däck fram inte är stort. Kanske köpa ett crossbakhjul 17" och ha fram samt dubba upp ett 150 grusdäck bak typ orginal hjulen på KTMs vägmotader. Många tankar....

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs VM-kva...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!