Jag har ingen underkåpa varken på min Speed Triple eller min KLR så det är inget problem, tänkte mest på att det kan vara en användbar pryl att ha när jag ska serva KLR:en (offroad).luka skrev:Problemet med den är väl att den lyfter i motorn. Man måste alltså plocka av underkåpan för att lyfta cykeln, samt att man inte kan byta motor etc med denna lyft. Jag tittade på den nyligen, men jag byggde en egen istället! Skaffade en utdömd bottenlyft från en gammal sjukhussäng och byggde på en platta! Lyfter 300 kilo och är eldrivet! Kanon! Kanske lite svårt att få tag på om man inte har kontakterna dock...
Jo, men det har jag redan, men det hjälper ju inte mycket om man t.ex vill ta av framhjulet eller liknande, då måste man ju ändå palla upp under motorn, med en lyft måste det vara enklare att mecka.Alltså lyften ser ju prisvärd ut, men jag skulle hellre valt ett vanligt depåstöd...
Köp depåstöd till frammen osså dåsgtpepper skrev:Jag har ingen underkåpa varken på min Speed Triple eller min KLR så det är inget problem, tänkte mest på att det kan vara en användbar pryl att ha när jag ska serva KLR:en (offroad).
Jo, men det har jag redan, men det hjälper ju inte mycket om man t.ex vill ta av framhjulet eller liknande, då måste man ju ändå palla upp under motorn, med en lyft måste det vara enklare att mecka.
Katanapilot skrev:Jag har beställt sådana här idag!
DuAB Motorcykel lyft
thundrace skrev:Finns dem El/hydraul? Var hittar man dem,jag behöver ett par nya till verkstan.
954-Fajerbläjd skrev:Det är väl som allt annat på Jula... Bara skit!
Jag funderar också på en sån, fungerar den bra? Kvalitetsintryck?Katanapilot skrev:Jag har beställt sådana här idag!
DuAB Motorcykel lyft
Modell: PL 400
Beskrivning:
Hydraulisk motorcykel lyft. Hel serviceplatta med låsning för framhjulet.
Max Belastning 400 kg
Höjd min/max 180-760 mm
Vikt 100 kg
Pris exkl. moms: 1.596,00 kr
Pris inkl. moms: 1.995,00 kr
»Tillbaka
Att döma av bilden med mått så räcker knappt längden till för en normalstor hojTorkel skrev:Jag funderar också på en sån, fungerar den bra? Kvalitetsintryck?
Direktlänk: http://www.drift-underhall.se/ShowArticle.asp?ID=802
sgtpepper skrev:Jag hittade en MC-lyft på Jula för 995 kr (länk), är det någon som vet om det är prisvärd?
Det skulle vara rätt bekvämt med en sådan lyft när man ska mecka och dona, men jag vet inte hur priset står sig mot andra lyftar?
Torkel skrev:Jag funderar också på en sån, fungerar den bra? Kvalitetsintryck?
Direktlänk: http://www.drift-underhall.se/ShowArticle.asp?ID=802
Har köpt en sådan fan vad bra de är!!Katanapilot skrev:Jag har beställt sådana här idag!
DuAB Motorcykel lyft
Modell: PL 400
Beskrivning:
Hydraulisk motorcykel lyft. Hel serviceplatta med låsning för framhjulet.
Max Belastning 400 kg
Höjd min/max 180-760 mm
Vikt 100 kg
Pris exkl. moms: 1.596,00 kr
Pris inkl. moms: 1.995,00 kr
»Tillbaka
jönsson skrev:Har köpt en sådan fan vad bra de är!!
sgtpepper skrev:Jag hittade en MC-lyft på Jula för 995 kr (länk), är det någon som vet om det är prisvärd?
Det skulle vara rätt bekvämt med en sådan lyft när man ska mecka och dona, men jag vet inte hur priset står sig mot andra lyftar?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|