Julefrid på Sh - redan...?

notrightrider

Thought is the enemy of flow
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Lugnt i helgen eller...?

sh-low_zpsshbvyjdc.png

Ingen som varit ute och braaapat i något köpcenter, maskerad med luciakrona eller stjärngossestrut?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Det var som fasen! Vad sysslar folk med! Tekniskt så den slumpmässiga tar bara uppdaterade trådar ej i listan till vänster. Men verkar väldigt trött.

Ok. För att locka, varje ny medlem får en ny motorcykel :D (ok. skojjar!..)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Någon som har önskemål om något som kan göras bättre på sajten? Det är tyvärr för svårt att påverka försäkringsbolagen så det är en "rimlig" kostnad för att få köra hoj... Men vi kan alltid börja med att stärka upp communityt! Kanske bredda målgruppen en aning till att inkludera fler typer av hojar?

Öppen för förslag! Jag är lite mer "tillbaka" ... från och med 2016 och är redo att lägga en del tid framöver på förbättringar!

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Någon som har önskemål om något som kan göras bättre på sajten? Det är tyvärr för svårt att påverka försäkringsbolagen så det är en "rimlig" kostnad för att få köra hoj... Men vi kan alltid börja med att stärka upp communityt! Kanske bredda målgruppen en aning till att inkludera fler typer av hojar?

Öppen för förslag! Jag är lite mer "tillbaka" ... från och med 2016 och är redo att lägga en del tid framöver på förbättringar!

Nått jag funderat på är att skippa forumdelen: hojbyggen som är lite luddig och istället satsa på en projekt del. Då tror jag folk som bara gör småpyssel även blir mer motiverade att skriva och berätta om vad dom gör med sina hojar vintertid.

Raderad medlem 51742

Guest
Hade varit nice om det gick att lyfta upp ämnen även från forumdelar som inte har så många inlägg, så de syns bättre.

Teknik- och mekhörnan har ju av naturliga skäl fokus på kvalitet framför kvantitet, men det gör ju också att när man lägger en fråga där så drunknar den snabbt i forumflödet på förstasidan och försvinner snabbt. Ofta har man ju något specifikt problem som kanske bara gäller en viss hojtyp och för att få ett bra svar hänger det då på att någon med rätt erfarenhet råkar se ens fråga - denna person kanske inte är inne och läser regelbundet i just denna forumdel.

För att undvika att trådar "bumpas" eller postas i fel forumdel tror jag det hade varit bra att se över vilka trådar som lyfts upp på förstasidan. En del forumdelar med få inlägg per dag, men där kvaliteten på inläggen är hög (vilket kan öka intresset på forumet) kanske borde lyftas fram mer? En tanke kanske kan vara att ersätta "Diskussioner & Nytt i forumet" och "Slumpade trådar från senaste dygnet" med några fler och mer specifika listor, t ex "Aktuellt i hjälpforumet", "Aktuellt i MC-relaterade diskussioner" osv. Finns ju även andra sätt att lyfta fram foruminlägg. Förutom att enbart visa en lista på inlägg kan man ju också tänka sig att lyfta fram enskilda inlägg med en "preview". Detta skulle ju kunna vara särskilt värdefullt för inlägg i forumdelar som upplevs ha störst värde för de som läser forumet. För film- och bildforumet skulle det t ex kunna finnas en fast "ruta" på förstasidan som visar senaste bilden och senaste filmen osv.

Något som också är viktigt att tänka på är de som läser forumet via Tapatalk.

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000

Menar du bjuda in HD folk? Jag vet inte om mångfald är bra i det här sammanhanget. Känslan är att Sporthoj.com blivit Sporttouringhoj.com på senare år.

Jag är iaf inte intresserad av trådar om freCkaste skinnjacka med fransar eller vilken bandana som bara är sååå rätt till en sportster

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
Tycker nog att det vore roligt att få lite större spridning på hojtyper/ägare. Kan bli sjukt bra trådar om vilken jacka som har freCkaste fransar.

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
? En tanke kanske kan vara att ersätta "Diskussioner & Nytt i forumet" och "Slumpade trådar från senaste dygnet" med några fler och mer specifika listor, t ex "Aktuellt i hjälpforumet", "Aktuellt i MC-relaterade diskussioner" osv. Finns ju även andra sätt att lyfta fram foruminlägg. Förutom att enbart visa en lista på inlägg kan man ju också tänka sig att lyfta fram enskilda inlägg med en "preview". Detta skulle ju kunna vara särskilt värdefullt för inlägg i forumdelar som upplevs ha störst värde för de som läser forumet. För film- och bildforumet skulle det t ex kunna finnas en fast "ruta" på förstasidan som visar senaste bilden och senaste filmen osv.

Bara för att vara en bitter bakåtsträvare så tycker jag att "Diskussioner & Nytt i forumet" och "Slumpade trådar från senaste dygnet" fungerar bra som de är, och känns som att det skulle bli plottrigt med flera såna listor.

moddlaren

Guest
Sporthoj åkare kör ju bevisligen långsammare än gamla stånkor o HD,s på småvägar så det kan nog bli bra med en större blandning, ni plastrakets åkare kanske kan lära er av någon Bueller eller elektraglide vad höger rulle är till..Men kanske är stilningen vid den nedlagda korvmojen det viktigaste i sporthojsåkarna åkandet :brynad:D

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Kanske någon highligt av senaste bloginläggen kan få göra återinträde? Eller ska bloggarna helt fasas ut?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Kanske någon highligt av senaste bloginläggen kan få göra återinträde? Eller ska bloggarna helt fasas ut?

Startsidan skall arbetas om så det på något sätt inkluderar bloggar också. De är svåra att hitta idag såvida man inte klickar på "Bloggar".

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Menar du bjuda in HD folk? Jag vet inte om mångfald är bra i det här sammanhanget. Känslan är att Sporthoj.com blivit Sporttouringhoj.com på senare år.

Jag är iaf inte intresserad av trådar om freCkaste skinnjacka med fransar eller vilken bandana som bara är sååå rätt till en sportster

Nja, just HD som begrepp blir fel. Svårt att byta namn på sajten, så "sportigt" måste det ju iaf vara!

Guinness

PAIN HURTS
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Aprilia RSV4R, Ducati 900 SS
Ha ha jag såg också att det var tomt till höger, och tänkte "tekniskt fel" :va

Det är nog så att alla håller på att Lussa och slå in hjulklappar :)

Döda inte sporthoj.com... räcker väl att zatzy.com dog...

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Att just dela upp hojbyggen kan ju vara en idé då en nybörjare antagligen lätt skräms av Jörgens hd eller Johanssons jetbike. Så kanske dela upp det med just hojbyggen och sen en mer lightversion med montering av slip-on och dylikt.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Hade varit nice om det gick att lyfta upp ämnen även från forumdelar som inte har så många inlägg, så de syns bättre.

Teknik- och mekhörnan har ju av naturliga skäl fokus på kvalitet framför kvantitet, men det gör ju också att när man lägger en fråga där så drunknar den snabbt i forumflödet på förstasidan och försvinner snabbt. Ofta har man ju något specifikt problem som kanske bara gäller en viss hojtyp och för att få ett bra svar hänger det då på att någon med rätt erfarenhet råkar se ens fråga - denna person kanske inte är inne och läser regelbundet i just denna forumdel.

För att undvika att trådar "bumpas" eller postas i fel forumdel tror jag det hade varit bra att se över vilka trådar som lyfts upp på förstasidan. En del forumdelar med få inlägg per dag, men där kvaliteten på inläggen är hög (vilket kan öka intresset på forumet) kanske borde lyftas fram mer? En tanke kanske kan vara att ersätta "Diskussioner & Nytt i forumet" och "Slumpade trådar från senaste dygnet" med några fler och mer specifika listor, t ex "Aktuellt i hjälpforumet", "Aktuellt i MC-relaterade diskussioner" osv. Finns ju även andra sätt att lyfta fram foruminlägg. Förutom att enbart visa en lista på inlägg kan man ju också tänka sig att lyfta fram enskilda inlägg med en "preview". Detta skulle ju kunna vara särskilt värdefullt för inlägg i forumdelar som upplevs ha störst värde för de som läser forumet. För film- och bildforumet skulle det t ex kunna finnas en fast "ruta" på förstasidan som visar senaste bilden och senaste filmen osv.

Otroligt svårt att "välja" rätt trådar automagiskt. vem ska sitta och välja dessa annars om det inte på något sätt kan skötas automatiskt? Om en tråd hålls högre, men utan inlägg men som anses mer värde än andra... så kommer folk klaga på det. Måste kluras på ordentligt.

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Sporthoj förblir en av mina favorit-siter jag alltid kollar men att aktiviteten på sidan minskat är väl knappast en nyhet, tror de senaste åren av försämringar kan vara en av orsakerna. Det började med att + och - togs bort och att man endast kunde gilla inlägg, för att anpassa sig till nya generationen som aldrig blivit tillsagda att de har fel. För nu har ju alla rätt, alltid.... bara lite olika mycket. Inte alltid man orkar argumentera med idioter men att klicka minus när nån skrev uppenbara felaktigheter var enkelt och gjorde forumet bättre och mer informativt.

Sen att "grupper" inte länge syns på förstasidan har ju i princip dödat underforumen. Mycket fel och buggar samt löjligt irriterande reklam samtidigt som konkurensen från facebookgrupper och annat är påtaglig har satt sina spår.

Sen att man inte längre kan se vad sina vänner skriver är ju trist, nära samarbete med SMC är kanske bra men all moralpredikan tar bort en del av det roliga också. SH har blivit mer och mer som SMC forum nr2, och SMC's forum är ganska dött av en anledning.

Finns fortfarande mycket riktigt bra saker på siten, som johanssons byggtråd. Men är inte alls lika mycket karaktärer och pajasar som tidigare. Sen blir ju folk äldre och tröttare också ;)

Raderad medlem 51742

Guest
Otroligt svårt att "välja" rätt trådar automagiskt. vem ska sitta och välja dessa annars om det inte på något sätt kan skötas automatiskt? Om en tråd hålls högre, men utan inlägg men som anses mer värde än andra... så kommer folk klaga på det. Måste kluras på ordentligt.
Jag tänkte nog inte så avancerat utan att snarare välja ut forumdelar där man vill att livslängden för hur länge ett inlägg skall synas på förstasidan skall vara lite längre än för exempelvis "MC-relaterade diskussioner". Ett sätt att lösa det är att särskilja inlägg från sådana forumdelar i en egen lista. Ett annat sätt skulle kunna vara att låta låta "Diskussioner & Nytt i forumet" visa senaste 5 från Allmänt snack, senaste 5 från Grupper och senaste 5 från Hjälpforumet, dvs hitta en balans mellan sådant som är mer av karaktären allmänna diskussioner och sådant som är mer av karaktär fråga-svar, så alla ges utrymme, men inte konkurrerar för mycket med varandra.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Nått jag funderat på är att skippa forumdelen: hojbyggen som är lite luddig och istället satsa på en projekt del. Då tror jag folk som bara gör småpyssel även blir mer motiverade att skriva och berätta om vad dom gör med sina hojar vintertid.

Att just dela upp hojbyggen kan ju vara en idé då en nybörjare antagligen lätt skräms av Jörgens hd eller Johanssons jetbike. Så kanske dela upp det med just hojbyggen och sen en mer lightversion med montering av slip-on och dylikt.
Vissa håller ju på med byggen medans andra bara gör enklare former av projekt eller styling.
Att bryta ned Hojbyggen i två kategorier (?) tror jag bara skulle göra det hela komplicerat och att färre skulle hitta dit.

Rent krasst sett har vi ju redan två forum.
Hojbyggen & Styling / Utseende

Är dessa någonting som folk vill skall slås ihop och bli en del?

Typ döpa om hojbyggen till Hojbyggen/Projekt.
Sen tillåta byggen, projekttrådar, stylingtrådar eller allmänna trådar om ens hoj att samexistera?
Med fokus på att tråden måste ha någon form av fortlöpande verksamhet, utveckling av ens hoj.
Samt pendla vidare rena frågetrådar till Teknik/Mek-hörnan.

Vad tycker ni?

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1
Någon som har önskemål om något som kan göras bättre på sajten?

Fortsätt att hålla högt som fasen i tak..........så är jag nöjd !

Vad gäller andra hojar än sporthojar....

Ett förslag kan ju vara att ha en avdelning för Sporthojskillar......(och tjejer) där man snackar moppar/skotrar - De är blivande 125:åkare, så de får man vara rädda om.

Och naturligt på detta kommer ett "minisporthoj" där man snackar 125:eek:r...................De är ju som bekant blivande sporthojare.

Förslaget helt kort

En flik för moppesnack - Och där ska fjortisarna "mer eller mindre" få sköta sig själva (man kan ju åtminstone testa och se vart det bär hän) - Ja.....man KOMMER att snacka trimning, man KOMMER att snacka hur man drog från snuten på små skogsvägar (i sin aptrimmade moppe som gör 100....lätt) - Teknikforumet kanske bör hållas i tyglarna, men annars !

En flik för 125:snack - Modererat, men väldigt försiktigt ! Teknikforumet bör modereras även här !

En frizon för de som i framtiden kommer att ta över när vi köper os en...:va.....Touringhoj (skoja bara :fakta)

Ese

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2013
Hoj
Fuji Aloha 2.0 (<10kg); H2-72; ZX10R-05; S1000RR-11
Ehh, nu (14 Dec 17:50) har mottot "Forum för alla som kör snabb motorcykel" försvunnit från huvudsidan!!??
Någon som verkligen vill styra om forumet..?!?

- personligen skulle jag inte gråta om HDs + andra hojar vars motorister i körläget hälsar varandra med stövelhäl, försvann från just SH. Samt som tunga mc's "icke-klassikers" med effekt/vikt-förhållande << 0.5 hk/kg. Varför? -om alla hojar och hojdiskussioner skulle höra hit, låt forumet heta "hoj.com"..
- Också tycker att onödig moralpredikan kunde tillhöra i andra fora: vi är alla vuxna -behöver inte pekpinnar angående hur man bör respektivt inte bör tänka så att det blir "korrekt".. Det redan finns för mycket i andra sammanhang vad en "vit-icke-handikappad-hetero-male-som-jobbar-och-betalar-sina-utgifter" får säga eller sympatisera. (Visserligen jag själv är pro nykterhet/drogfrihet i trafiken samt som att respektera andras hälsa och andras egendom.. Och visserligen det är bra att upplysa nybörjare och yngre 125cc'are om riskerna och bra skyddsutrustning, särskild då de själv frågar. Hoppas det här låter nu inte för motstridigt.. Hur som helst: så tycker Jag.)

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC