Julgalan - Helsingborg och på annat håll

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Här om dagen läste jag en artikel i lokaltidningen om lördagens jippo - Julgalan. Pratade med några lokala företagare som skulle ta dit sina anställda samma dag. Sedan läser man lite om spektaklet. Först bilder från minglet - smått positivt. Sedan är rapporteringen något helt annat. Smått komiskt att läsa kommentarsfältet under rapporteringen över arrangemanget i lokaltidningen. Inte bara över besvikelsen över hur arrangemanget sköts utan även hur folk betett sig mot varandra och de stackare som försökte göra så gott de kunde. Det stora snacket är nu den misslyckade julgalan.

http://www.hd.se/lokalt/helsingborg/2015/12/12/julgalan-tidernas-nojesfiasko/

Var tvungen att läsa lite och vad jag inte förstår är hur man kan hålla igång det här jippot år efter år med obetalda fordringar till leverantörer. Det är ju som satt i system.

En artikel från 2008:

http://www.dn.se/kultur-noje/musik/nojesarrangor-struntar-i-att-betala/

Lund gjorde det enda rätta.

Intressant att läsa om det avslagna tillståndet. Nedladdningsbar fil. Rätt gedigen läsning.
https://www.flashback.org/leave.php?u=https://minfil.org/2a33k5babc

Helsingborgs arena fick inte betalt sedan tidigare år därav tältet nere i hamnen. Hur lokala näringsidkare ens vill samarbeta med den här typen av skojare är en gåta. I vanlig ordning är det väl hoppet om att tjäna pengar. Då kanske det är värt att solka ner sitt rykte vad vet jag. Mot det får man kanske väga att bli dubbelt blåst. Den risken verkar överhängande i det här fallet.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Det var fredagens spektakel.

Vi hade VIPbiljetter och såg verkligen fram emot detta.
Väl på plats kontrollerades inga biljetter. Det fanns inget välkomnande där man blev dirigerad till sina platser. Ljuset var så groteskt illa att man inte kunde tyda nånting där inne. Man såg inte vad det var för mat man tog.
Efter en miljon år i kön till maten fanns det INGA sittplatser kvar.
Efter en massa letande med kallnande mat på tallriken så satte jag mig bara ner där det var ledigt på en hörna.
Det uppskattades inte av en tant och hon började gapa om att vi skulle flytta på oss. Ingen skulle sitta där just då men vi skulle helt enkelt inte sitta där bara.
Jag sa att vi var strax färdiga men det passade inte henne så hon reser sig upp och börjar knuffa på mig. Jag blev så arg så jag kastade tallriken över henne och gick.
Jag hann äta EN köttbulle.

Därefter fick vi stå och hänga vid nåt bord och folk gick in i en hela tiden. Man såg ingenting där inne och de platserna längst fram som vi skulle sitta på blev ståplatser längst bak.
Ljudnivån var outhärdlig så jag gick ut flera gånger.
Utanför hörde jag hur extremt besvikna alla var och många hick hem redan vid 20-21-tiden.
Efter 22 hämtade jag bilen och körde runt i stan för att leta efter mat, sen hämtade jag henne 23. Då åt vi hamburgare på Pricken.

Alla jag känner som var där var överens - sämsta någonsin!!

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Det var fredagens spektakel.

Vi hade VIPbiljetter och såg verkligen fram emot detta.
Väl på plats kontrollerades inga biljetter. Det fanns inget välkomnande där man blev dirigerad till sina platser. Ljuset var så groteskt illa att man inte kunde tyda nånting där inne. Man såg inte vad det var för mat man tog.
Efter en miljon år i kön till maten fanns det INGA sittplatser kvar.
Efter en massa letande med kallnande mat på tallriken så satte jag mig bara ner där det var ledigt på en hörna.
Det uppskattades inte av en tant och hon började gapa om att vi skulle flytta på oss. Ingen skulle sitta där just då men vi skulle helt enkelt inte sitta där bara.
Jag sa att vi var strax färdiga men det passade inte henne så hon reser sig upp och börjar knuffa på mig. Jag blev så arg så jag kastade tallriken över henne och gick.
Jag hann äta EN köttbulle.

Därefter fick vi stå och hänga vid nåt bord och folk gick in i en hela tiden. Man såg ingenting där inne och de platserna längst fram som vi skulle sitta på blev ståplatser längst bak.
Ljudnivån var outhärdlig så jag gick ut flera gånger.
Utanför hörde jag hur extremt besvikna alla var och många hick hem redan vid 20-21-tiden.
Efter 22 hämtade jag bilen och körde runt i stan för att leta efter mat, sen hämtade jag henne 23. Då åt vi hamburgare på Pricken.

Alla jag känner som var där var överens - sämsta någonsin!!

Dumpade du julamaten i knät på henne?

Underbart.:rofl

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Man hade nog fått sig en läxa i mänsklig natur bara genom att bara vara på plats.

Blev en rejäl baksmälla inte bara för några av gästerna utan även för de som var med och arrangerade. Lät som om skräckscenariot var ett faktum på alla man talat med.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Dumpade du julamaten i knät på henne?

Underbart.:rofl

Hon ställde sig upp och ville putta bort mig. Jag var helt slut efter en gradering och direkt efter med ilfart till showen. Sen börjar en gammal tant putta på mig. Då får man tallriken över sig.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...