Julkalender 2023 - 2024

Tog ett par bilder för ett tag sen då det var torrt och inte kladdigt på grusvägen som alla våra resor börjar med. Anledningen till det var torrt var att det var 5 minusgrader. När det blir torrt och varmt ska den testas på riktigt, en dag kanske det händer.

Bifogat

• DSC_0008.JPG
    DSC_0008.JPG
    3.5 MB · Visningar: 48
  • DSC_0017.JPG
    DSC_0017.JPG
    4.3 MB · Visningar: 49
  • DSC_0025.JPG
    DSC_0025.JPG
    3.3 MB · Visningar: 48
Tog ett par bilder för ett tag sen då det var torrt och inte kladdigt på grusvägen som alla våra resor börjar med. Anledningen till det var torrt var att det var 5 minusgrader. När det blir torrt och varmt ska den testas på riktigt, en dag kanske det händer.
- En av de snyggaste tankar som gjorts.
(tvåa på fränlistan är ZX750R med dubbla science fiction-slangar)

Det var tänkt så, allt var till och med uttänkt. Men det kommer inte bli någon i år, pga av omständigheter som inte vi kan kontrollera är det inte möjligt att genomföra.
Men det blir jul 2025 också.
Sånt händer tyvärr.
Vi ser fram mot julen 2025.

Har ni funderat på hur kall den som filmar är, det kommer en motorcykel emot dig i flera hundra och passerar med en meter eller max två. Inte en ryckning, hårt virke.

Det var tänkt så, allt var till och med uttänkt. Men det kommer inte bli någon i år, pga av omständigheter som inte vi kan kontrollera är det inte möjligt att genomföra.
Men det blir jul 2025 också.
Haha, när jag tittade på filmen så blev jag störd innan du pratade om julkalender och missade den tråkiga nyheten. Därav min ointelligenta fråga.
Nu såg jag hela filmen :)

Nu blir det ingen julkalender 2024 men om det varit så skulle jag kanske ha satsat på lite modernare grejor. Har hittat inte bara en utan två svarta 1100R från 1989 i inte alltför bra skick. En ska gå bra men har gått långt, den andra ska också gå men ska visst låta illa i maskin. Tror de hamnar på sparatillsenarehyllan. Fräna grejor.
DSC04396.JPG

Bifogat

• DSC04395.JPG
    DSC04395.JPG
    2.2 MB · Visningar: 21
  • DSC04394.JPG
    DSC04394.JPG
    2 MB · Visningar: 21
Det kommer bli julkalender ändå, inte så ambitiös som 2023 men i alla fall något. Just nu ser det ganska ljust ut då det finns luckor fram till Lucia och det borde gå att fixa hela vägen till julafton. Ska rensa i samlingarna och i alla fall något kanske vi kan bli av med, om det är billigt eller dyrt får vara upp till betraktaren, finns nog båda sorterna.

Om det intresserar så kl 0500 varje morgon ska det finnas en ny lucka på Youtube, det ska visst gå att prenumerera både där och på Facebook har det sagts mig.

Bifogat

• DSC_0238.JPG
    DSC_0238.JPG
    5.1 MB · Visningar: 24
Nyheter
BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick