Julklappar made in Sweden

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02
Årets Julklapps Erbjudande!

Garanterar en kraftig viktminskning inom 5-10 dagar. För endast 295+frakt får du 50cl magiskt vatten från en liten insjö i Sveriges norra inland
Med fantastiska egenskaper. Missa inte detta , över 8000 personer har redan provat med enastående resultat.
Ring Östersunds kommun. Ge bort detta i julklapp så får du detta julrim gratis.
STORSJÖN LIGGER HÅRD OCH VIT, GÖMMER LITEN PARASIT
KYLAN BITER, JÄMTEN SKITER –FIRAR JUL PÅ STOLEN VIT

GOD JUL ÖNSKAR
Nyföretagarna i Norrland

:hihi :hihi :hihi

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Ja, det är ju en jättebra idé.

Då kan man samtidigt på julen skänka en tanke till dom Bolivianska barnarbetare som trampar runt barfota i DDT besprutade kakaofält för en krona om dagen för att försörja familjen.

Konditorn i Åre som smälter chokladpelletsen i formar tjänar dock bra...

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Ja, det är ju en jättebra idé.

Då kan man samtidigt på julen skänka en tanke till dom Bolivianska barnarbetare som trampar runt barfota i DDT besprutade kakaofält för en krona om dagen för att försörja familjen.

Konditorn i Åre som smälter chokladpelletsen i formar tjänar dock bra...

Ytterst få råvaror kommer från Sverige.

Du är genomgående bitter i den här tråden, varför? Kom med lite egna tips istället. Klättermusen tillverkas i Kina och Vietnam.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Du är genomgående bitter i den här tråden, varför? Kom med lite egna tips istället. Klättermusen tillverkas i Kina och Vietnam.

Just kakao är väldigt miljõvidrigt och plantagen drivs ofta under inhumana förhållanden.

Mitt ex gjorde egna tryfflar/praliner då hon är konditor och hade rätt bra insyn i odling då hon försökte köpa pellets från "sinälla" odlingar, tyvärr är det sällan den godaste chokladen...

Att jag hade fel ang klättermusen kan jag ta, då är det något annat märke alla studenter här i stan har, för dom har något svensktillverkat....

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)

Jupp, ullen i Woolpowers kläder kommer inte från Sverige har jag för mig. Kan det vara från Nya Zeeland kanske? :va

Är han inte negativ i alla trådar?

Ostar från Skärvången är nog ganska så helsvenska. Över lag så är man ju som jämtlänning bortskämd med att det tillverkas lite diverse godsaker i trakten. Plus lokala glasbruk och annat hantverkskrimskrams.

Kommer jag inte ihåg fel så har till och med luftfiltren till KTM tillverkats i Östersund. Men jag vet dock inte hur det är med det nu för tiden.

Edit: Lundhags kängor tillverkas fortfarande i Sverige har jag för mig.

Last edited:

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
:brynad

Bifogat

• 75764e39.jpg
    75764e39.jpg
    163.8 KB · Visningar: 45

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ostar från Skärvången är nog ganska så helsvenska. Över lag så är man ju som jämtlänning bortskämd med att det tillverkas lite diverse godsaker i trakten. Plus lokala glasbruk och annat hantverkskrimskrams

Nu vet jag inte om BorisJR har åkt hem redan, men Västerbottensost och rökt renkött finns väl på affärerna söderut också i värsta fall.

Ett glasbruk har vi också lokalt, men konsthantverk är ju oftast bara dyra dammsamlare.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Givetvis en timmerbila från Gränsfors Bruk. Traditionstyngd tidlös nordisk design. Ström- och nätverksoberoende. Perfekt om man ska på utlandsresa (ledung) med sin klinkbyggda träbåt... eller bara värja sig mot mobilsäljare, överdesignad inredning, förmånsaudisar och 3G-uppkopplade livsstilsmänniskor. Ett statement.

1900.jpg

http://www.gransfors.com/htm_sve/produkter/bilortimring/p_timmerbila1900.html

Last edited:

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
De tillverkar ju bromsrör till Koenigsegg i Ljusdal för bövelen.

El_Gecko

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2010
Hoj
Incoming
Hmm.. Som om det inte är krångligt nog att hitta vanliga julklappar :-(

Köttbullar Falukorv och Gunnebo stängsel kan jag bidra med.

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
ARRITTOR
Årets Julklapps Erbjudande!

Garanterar en kraftig viktminskning inom 5-10 dagar. För endast 295+frakt får du 50cl magiskt vatten från en liten insjö i Sveriges norra inland
Med fantastiska egenskaper. Missa inte detta , över 8000 personer har redan provat med enastående resultat.
Ring Östersunds kommun. Ge bort detta i julklapp så får du detta julrim gratis.
STORSJÖN LIGGER HÅRD OCH VIT, GÖMMER LITEN PARASIT
KYLAN BITER, JÄMTEN SKITER –FIRAR JUL PÅ STOLEN VIT

GOD JUL ÖNSKAR
Nyföretagarna i Norrland

:hihi :hihi :hihi

:Bugar de där e humor :)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Tror jag inte är tillverkat i Sverige, och i så fall skulle jag vilja se definitionen. :mattias

Är det f.ö. viktigt att det är tillverkat i Sverige. Om det är svenska arbetstillfällen man vill främja är det inte säkert att man gör det bäst genom att köpa smörkniv täljd med hjälp av ALU.

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...