Julmust 2012

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Vilken julmust kommer att stå på era julbord i år då? Nu då det är bara två veckor kvar till julafton så är det ju en fråga som det är hög tid att ta upp. :tomten

Själv så har jag redan laddat med två backar Zeunerts som står och väntar i matkällaren.

Dessutom så har det blivit några lösa flaskor Zeunerts, bara för den goda smakens skull. Och ett par glas av ICAs childhoodmust, bara för den goda sakens skull.

Men är det t.ex. någon som testat Nygårdas som är lagrad på bourbonfat? :fyllisar

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Jag har testat Nygårdas bourbon-lagrade och min kommentar är tyvärr tvi vale! Det smakade som om någon hällt must i gårdagens gamla whiskyslatt som dessutom använts som askfat.
Så pass äckligt att jag inte kunde dricka upp det trots att jag gillar både must och bourbon. Mycket märklig upplevelse!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Blir nog gammal hederlig apotekarnes skulle jag tro... Egentligen är jag inte kräsen, jag tar den must som det är bra pris på hos lokala handlaren :D Än så länge har det mest blivit icas childhood, smakar helt ok och pengarna till välgörenhet skänker förhoppningsvis lite julglädje åt någon :)

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Apotekarnes är den enda jag köper. Har haft allt för många gånger blivit rysligt besviken på billigare varianter av både cola och julmust. Sen har jag lite insett också att det oftast är typ 4kr/flaskan i prisskillnad, vilket jag tycker kan spela mindre roll med tanke på kvantiteterna jag dricker.

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Jag har testat Nygårdas bourbon-lagrade och min kommentar är tyvärr tvi vale! Det smakade som om någon hällt must i gårdagens gamla whiskyslatt som dessutom använts som askfat.
Så pass äckligt att jag inte kunde dricka upp det trots att jag gillar både must och bourbon. Mycket märklig upplevelse!
Jepp, skriver under på det. Ecklig är nog ordet tyvärr.
Men deras ekfatslagrade är riktigt god. 40 pavor inhandlade.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Intressant med julmustens prisutveckling de senaste decennierna.

Det där gäller väl alla sockerbaserade produkter. Lösgodis har ju lägre kilopris nu än när jag på 80-talet senare halva fick fem-tio kronor av mamma och kunde cykla till kiosken och köpa ett par lösviktsbitar i en påse som var ungefär lika stor som handen.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Skulle va kul att testa något som typ Grebbestad Bryggeris eller Vasa Bryggeris julmust. Hittar dock bara de vanliga som Apotekarnes o Nygårda i affärerna:( De mer lokala mindre landsbygds bryggarna kan nog ha mer karaktär i sin must än den man (jag) alltid annars köper! Får väl ut o söka runt om det finns nått lokalt med mer karaktär runt mina trakter :tummenupp

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Även jag föll för lockelsen att pröva Nygårdas lagrade julmust på Bourbonfat. Kostade satan på Systemet så förväntningar var högt ställda. Bara att korka upp flaskjäveln var ett äventyr, när envisheten väl segrade över materialet passade flaskan på att marinera min soffa med julmust. Fick åtminstone ner en slurk i glaset och tänkte att här ska njutas minsann.

Men dessvärre var smaken inte värd mödan, när allt kommer omkring är Apotekarnes must den grymme...

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Alkoholhalten är alldeles för låg i julmust. Spelar ingen roll hur många jag dricker, julen blir inte trevligare ändå. :dricka

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Håll undan för Bjäre, som är ett inte ens godkänt försök för Coca-cola att göra en "helyllesvensk" must. Smakar kem.

Näpp, Apotekarnes. Eller lite tre hjärtan om man hittar den.

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
Nygårda ekfatslagrad, mumz!

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...