Julstämning 2012

RedHot

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2009
Hoj
-92 Fireblade -92 XTZ750 -01 KLR650
Personligen tycker jag det blir väldigt tjatigt men jag vet några killar som driver www.julradio.se och de har även appar till android och ios och det brukar vara väldigt uppskattat av dem som gillar att höra på bjällror i en månads tid. De sänder hela december.

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Nejlikor i apelsiner samt en panna glögg sprider juldoft. Lägg därtill en hyacint på vardagsrumsbordet så är doftpyntet fullbordat.
Jag kan rekommendera Gregorians julskiva. Stämningsfulla låtar med munkstuk som omväxling till de vanliga jullåtarna. Snön utanför bygger upp en bra stämning.
Själv gick jag ut hårt i söndags och okynneskokade en prematur julskinka som jag sedan mulade i mig. Allt detta tillsammans har skapat en ganska stor julstämning och förväntan för min del. Att vi dessutom bestämt oss för att skippa julklappar eller bara ge möjligen en enkel har gjort att det negativa med julen är borta. Om inte världen går under den 21:a så är jag redo för en kanonjul!

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Nejlikor i apelsiner samt en panna glögg sprider juldoft. Lägg därtill en hyacint på vardagsrumsbordet så är doftpyntet fullbordat.
Jag kan rekommendera Gregorians julskiva. Stämningsfulla låtar med munkstuk som omväxling till de vanliga jullåtarna. Snön utanför bygger upp en bra stämning.
Själv gick jag ut hårt i söndags och okynneskokade en prematur julskinka som jag sedan mulade i mig. Allt detta tillsammans har skapat en ganska stor julstämning och förväntan för min del. Att vi dessutom bestämt oss för att skippa julklappar eller bara ge möjligen en enkel har gjort att det negativa med julen är borta. Om inte världen går under den 21:a så är jag redo för en kanonjul!

Hyacinten, inte de allergianpassade!:fakta

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
Från och med nu är detta den enda jullåt jag behöver! :) :banana

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200

NOW WE ARE TALKING! Hyacinter hade jag helt glömt bort, och de där Gregorians skall jag genast tanka ned!

Edit: De hade ett helt gäng skivor. Är alla "juliga" eller rekommenderar du ngn särskild?

Attityd

Medlem
Gick med
30 Mar 2012
Hoj
Honda CBR600RR -06
Är de bara jag som gör egen julesnaps?
En halvliter sprit av behagande sort och skatteklass, strimlade chilifrukter torkade och fäska sen får de stå någon vecka innan jul sen kastar jag in den i frysen ett dygn innan julafton, sen är de bara och ta sig en liten jamare på julaftons morgon, dra julestrumpan över kuken sen är de bara att hälsa gästerna välkomna!! :yoparty :fyllisar

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Bestämde mig för att göra något åt bristen på julstämning här i min källarlägenhet och har därför suttit de senaste tre timmarna och snabblyssnat igenom samtlig julmusik jag har här i burken och adderat lämpliga låtar till en enorm jävla spellista som ska få rulla i bakgrunden. eller vad sägs om 10 timmar julmusik på shuffle och repeat, hur juligt är inte det??:D Får fixa någon apelsin med nejlikor också så att här luktar gott, sen julstädning och eventuellt lite pynt. Så ska man nog kunna trivas såhär i juletid :)

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S