Juridiska tips

Beck

Less but still broken
Gick med
21 Mar 2006
Ort
På jobb känns det som...
Hoj
Inte nu
Får väl börja med att säga: I'm back :)

Vet inte om det är samma folk här nu som när jag försvann, troligtvis inte speciellt många som kommer ihåg mig.

Jag ville egentligen bara ställa en kort fråga ang juridisk hjälp. Jag är nu i fasen att det mesta är färdigt efter min olycka och Folksam ska börja titta på ersättning. Jag letar just nu efter ett ombud som ska förhandla med dem å mina vägar men vet inte riktigt vem man ska anlita.

Jag har fått tips från en annan trafikskadad att anlita Tom Peyron, någon som har några erfarenheter av honom? Någon annan jag ska ta kontakt med som kan trafikskadelagarna tillräckligt bra?

Ha det bra och ta det lugnt där ute ;)

/Beck
 

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Ort
På landet där försäkringen är billig.
Hoj
?
Folksam? Lycka till.

Tyvärr kan jag inte ge dig några tips ang juridik, men ligg på om du nu oavsett sköter sakerna i egna händer eller..... Folksam är RIKTIGT giriga.. Nere på BRH så sa de att Folksam bland annat var de ENDA som ville att de skulle leta delar på skroten.
Ett annat exempel var att de idiotförklarade mig när jag lämnade in min hojjacka, stoooort jävla hål över hela armen, "Amen, det är ju bara lite grus, bara att borsta av och köra med dig"..


Lycka till!
 

Beck

Less but still broken
Gick med
21 Mar 2006
Ort
På jobb känns det som...
Hoj
Inte nu
Tråkigt att du haft problem, jag har bara positiva erfarenheter av dem. Har haft Folksam sen min första bil för många år sen.

Direkt efter olyckan så hör en kille därifrån av sig och sa till mig att skicka in papper på alla extra kostnader som olyckan har medfört så fixar han det, och det gjorde han. Det enda han inte betalade tillbaka var självrisken på olyckan hehe Han kunde inte riktigt få igenom det (förståeligt) ;)

De klippte sönder alla kläderna och hjälmen var skrapad. Jag berättade vilket märke och modell osv för killen och så ringde han till YC och fick priser, visade inte ens kvitto vill jag minnas. Kort sagt kanonkille.

De ringde mig tom och påminde mig om att jag hade ytterligare en försäkring som kommer att ge mig lite pengar nu. Hade de inte sagt nåt hade jag aldrig vetat om det.

/B
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Har inga råd etc ang juridiska sakerna.

Men, välkommen tillbaka!! :)
Som sagt, mkt nytt folk, men en hel del oldtimers kör fortfarande :)

:hej
 

Naderi

Boys just wanna have fun.
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Helsingborg
Hoj
Suzuki GS500E (Såld), Suzuki GSXR 750 -98 (Såld), Yamaha R1 -05 (Såld), Suzuki GSXR 750 -90 Streetfighter, GSXR 750 -04, GSXR 1000 K5
Jag kan ge dig tipset att tacka ja till Tom Peyron! Jag hade honom i en tvist (bilolycka) där de anklagade mig för grov vårdslöshet i trafik, för att jag körde snabbt och hade texten "street racer" i bakrutan. Bilen hade jag ägt i 2 dagar så hoppa inte på mig ang det :rolleyes: Hur som helst, Tom Peyron fick detta från grov vårdslöshet, till vårdslöshet endast, för att sedan i rätten få mig helt frikänd. Dock måste jag tillägga att felet till olyckan var den andra parten, de sa bara något i stil med min höga hastighet plus att de misstänkte tävlingskörning påverkade situationen. Händelsen hände för ca 4år sedan. Men Tom är iaf vad jag tycker GRYM på sin sak. Detta är dock de enda jag haft med honom och göra oxå men han visade sig bra där..

Hur som helst, Lycka till och hoppas denna info ger dig något att gå på.
 

Beck

Less but still broken
Gick med
21 Mar 2006
Ort
På jobb känns det som...
Hoj
Inte nu
Man tackar PutteLiten :) Jag kanske tom skaffar en ny hoj ifall ekonomin tillåter. Suget finns där i alla fall, en olycka är en olycka, shit happens ;)

Naderi:
Skönt att du klarade dig, aldrig kul att åka dit för saker, speciellt om man då är oskyldig :)

Nu slipper jag ju rättegångsbiten (hoppas jag), men att ta Tom låter bättre och bättre. Tack för infon!

/B
 

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Ort
På landet där försäkringen är billig.
Hoj
?
Man tackar PutteLiten :) Jag kanske tom skaffar en ny hoj ifall ekonomin tillåter. Suget finns där i alla fall, en olycka är en olycka, shit happens ;)

Naderi:
Skönt att du klarade dig, aldrig kul att åka dit för saker, speciellt om man då är oskyldig :)

Nu slipper jag ju rättegångsbiten (hoppas jag), men att ta Tom låter bättre och bättre. Tack för infon!

/B

Hoppas du har rättegångskydd i din försäkring eller vad det heter! :)
oavsett, lycka till! :)
 

Beck

Less but still broken
Gick med
21 Mar 2006
Ort
På jobb känns det som...
Hoj
Inte nu
Jaha, Tom hade visst gått i pension. Hans son Pontus (tror jag) hade visst tagit över. Vågar man köra på med honom eller finns det andra alternativ?

Nu handlar det inte om tvist (än) utan bara om förhandling med fb, så någon med skinn på näsan är att föredra :)

/B
 

Naderi

Boys just wanna have fun.
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Helsingborg
Hoj
Suzuki GS500E (Såld), Suzuki GSXR 750 -98 (Såld), Yamaha R1 -05 (Såld), Suzuki GSXR 750 -90 Streetfighter, GSXR 750 -04, GSXR 1000 K5
Jaha, Tom hade visst gått i pension. Hans son......
/B

Misstänkte oxå det, Det var redan då vid min olycka de var snack om att han skulle gå i pension. Men om det inte är någon jättekamp så kör på hans son. Dock inte bokstavligt :D

Han har säkert gått i pappas fotspår och i värsta fall frågar han väl säkert farsgubben.
 

Beck

Less but still broken
Gick med
21 Mar 2006
Ort
På jobb känns det som...
Hoj
Inte nu
Misstänkte oxå det, Det var redan då vid min olycka de var snack om att han skulle gå i pension. Men om det inte är någon jättekamp så kör på hans son. Dock inte bokstavligt :D

Han har säkert gått i pappas fotspår och i värsta fall frågar han väl säkert farsgubben.

Hehe jag blev tipsad om att inte välja Pontus ;)

Men jag kom på att jag har en barndomskompis vars pappa är advokat, fick lite tips av honom. Att alla e på semester hjälper iofs inte... Lär bli en följetång.
 

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Hehe jag blev tipsad om att inte välja Pontus ;)

Men jag kom på att jag har en barndomskompis vars pappa är advokat, ... Lär bli en följetång.

SMC-medlem :confused:

Om... så har du if 15 min grstis rådgivning, vilket kanske kan räcka eller iaf vägleda till någon annan...

:tummenupp
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top