just köpt ny mc inför nya säsongen

v-master

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2009
Hoj
ducati 750ssie 01
var iväg å kollade lite för skoj skull på mc å slutade me att ja böt in min gamla yamaha fj1200 från 86 till en ducati 750ssie från 01

så nu längtar man bara att snön ska försvinna så man får provköra nya hojen å se hur en sån går mot den man hade innan e ju bara 21 snart 22 å tog körkortet slutet av aug förra året...

här e en liten bild på nya pärlan...:banana
845077_j5f2u3.jpg

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Grattis! Härlig kännsla dedär!!

v-master

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2009
Hoj
ducati 750ssie 01
tackar fick hem den i lördas å då hämtade de även min å varje gång man går ut så vill man bara ta ut den å testa den :D e ju så orolig att 750:i ska va för litet kolla på en 900a me för nästan samma pris men var då98:an å fastnade lite för lacken på denna då den sticker ut lite

Couglin

Doctor
Gick med
5 Jun 2005
Hoj
R1-99 Tidigare hojar:Yamaha YZFR1 3 st, Cbr900rr 3-4 st, FZR 1000, ZX9R, Ducati 900ssie 2 st, Ducati 900ss, Yamaha R6, kawazaki gpz, Honda VFR, med flera!
Grattis till nya hojen!
Har haft några Duccar och de är något visst över dem. Fint chassi och går att åka fort på småvägar. Har bara haft ett par 900 ssie men den kändes rätt klen trots Termisar och chipp. V-twin känns ju ganska odramatisk jämfört med radfyror. Hoppas du blir nöjd, men jag vågar nästan sätta vad som helst på att det inte blir din sista Ducce.
Ljudet !!!!

v-master

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2009
Hoj
ducati 750ssie 01
okej e ju trotts allt 64kw å väger 200kg förra hojen hade ja 135hk å vägde 265kg så denna känns ju hur lätt som helst :p

å igår så tog ja å plocka bort db killerna å starta upp den kan ju bara säga man fick ju rysningar :p

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Hoj
BRrrraaaaaaap
America fuck yeah!

Jag går mot strömmen och säger passa dig för ducce klubben! Det är värre än en sekt. Snart kommer du börja köpa massa över-prisade ducce prylar, bara köra bandagar med ducce klubben, dissa dina gammla hojpolare för att köra med dinna nya ducce bröder.
Har själv sätt hojbröder fastna i träsket.

Obs detta inlägg kan innehålla spår av ironi.

Couglin

Doctor
Gick med
5 Jun 2005
Hoj
R1-99 Tidigare hojar:Yamaha YZFR1 3 st, Cbr900rr 3-4 st, FZR 1000, ZX9R, Ducati 900ssie 2 st, Ducati 900ss, Yamaha R6, kawazaki gpz, Honda VFR, med flera!
okej e ju trotts allt 64kw å väger 200kg förra hojen hade ja 135hk å vägde 265kg så denna känns ju hur lätt som helst :p

å igår så tog ja å plocka bort db killerna å starta upp den kan ju bara säga man fick ju rysningar :p

Som sagt, ljudet är speciellt! Vet ju inte din körstil men gillar du kurviga småvägar så kan du ha riktigt kul med den. Men tyvärr toppar den inte mer än ca 220 km/h . Men du kommer nog bli nöjd!
Är det Bostrom lack från fabrik?

v-master

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2009
Hoj
ducati 750ssie 01
tackar åfan då e den alltså långsamare än min förra den fick ja upp i 260 ganska bra för att vara en gammal 86:a :p

jepp de e fabrikslackade bostrom lacken :p

Mr KTM

Felmonterat Akra...
Gick med
31 Aug 2008
Hoj
Superduke -08
Grattis!!!

America fuck yeah!

Jag går mot strömmen och säger passa dig för ducce klubben! Det är värre än en sekt. Snart kommer du börja köpa massa över-prisade ducce prylar, bara köra bandagar med ducce klubben, dissa dina gammla hojpolare för att köra med dinna nya ducce bröder.
Har själv sätt hojbröder fastna i träsket.

Obs detta inlägg kan innehålla spår av ironi.

Tycker att jag känner igen detta betende hos en kompis...

Last edited:

v-master

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2009
Hoj
ducati 750ssie 01
Grattis.
Den hojen har man varit och klämt på, köpt i fellingsbro va?
åfan jepp köpte den där så nu ahr de en gammal fj1200 ist för denna :p

kollade även på deras 900ssie men fastnade för denna men märks väl te våren om man ångrar sig lr inte när man väl fått provköra den hehe

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Snart har du fler ;)..grattis !

v-master

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2009
Hoj
ducati 750ssie 01
tackar riktigt nöjd me den :D
de som var bra me den e att försäkringen e billig kollade först på en 02:a cbr 900rr men kosta 43000 i trafik å den här ducatin kosta 3000 i halv sen 900:an kostade 2800

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!