Just nu hatar jag Ava Mc

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Är det någon som någonsin har sagt direkt till dom ang deras bemötande? Menar inte att bråka utan att helt normalt bara fråga vad som är fel och varför dom har sån attityd? Som säljare vill man göra det bästa för sin kund och man vill se kunden nöjd så dom för butikens namn vidare samt återkommer. Fråga rakt ut varför dom beter sig som dicks istället, kanske får dom en tankeställare och förhoppningsvis bättrar på sitt uppförande? Eller?

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
De går knappt ihop och deras nyckeltal är skit!
Tror inte direkt bankerna står på kö för att ge de mera pengar.
Soliditet på 13 % är ett skämt och likviditet på 27% är ännu större skämt..
Tror MC branschen är lika dålig som bilbranschen tyvärr..

BOKSLUT & NYCKELTAL 2007-12 2006-12 2005-12
Antal anställda 30 25 18
Omsättning (TKR) 64 446 69 699 60 764
Res. e. finansnetto (TKR) 479 223 -333
Årets resultat (TKR) 231 145 126
Summa tillgångar (TKR) 22 421 22 373 19 830

Vinstmarginal 2,20 % 2,79 % 0,49 %
Kassalikviditet 27,91 % 22,46 % 16,16 %
Soliditet 13,60 % 12,17 % 13,00 %
Fler bokslut- och nyckeltal

Det är, för mig, ett under hur AVA MC fortfarande går ihop!

I stort sätt alla, ALLA, gnäller om deras totala brist på kundbemötande, lagerhållning och till och med skruvade mätare på beg.hojar.

Hur kan de gå runt?

Jag har ingen större erfarenhet av dem själv, jag har hållit mig väck därifrån efter alla skräckhistorier om dem här!

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Hoj
Fnatti
Är det någon som någonsin har sagt direkt till dom ang deras bemötande? Menar inte att bråka utan att helt normalt bara fråga vad som är fel och varför dom har sån attityd? Som säljare vill man göra det bästa för sin kund och man vill se kunden nöjd så dom för butikens namn vidare samt återkommer. Fråga rakt ut varför dom beter sig som dicks istället, kanske får dom en tankeställare och förhoppningsvis bättrar på sitt uppförande? Eller?

Om de vill ha kunder så är det väll upp till dem?
Man ska väll inte som kund behöva påpeka att man vill ha rätt delar när man beställt. Man slutar helt enkelt köpa av dem och hoppas de går i kk. Det är ju det här som är konkurrens. Jag menar vi pratar inte om AVA Mc i Kiruna.

Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
БОБАН;4210067 skrev:
Har beställt munstycken från dom så dom skickar till privatpersoner, snabbt går det också som sagt.:tummenupp

där ser man:tummenupp

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Om de vill ha kunder så är det väll upp till dem?
Man ska väll inte som kund behöva påpeka att man vill ha rätt delar när man beställt. Man slutar helt enkelt köpa av dem och hoppas de går i kk.

Så klart. Men blir man dåligt bemött så hade jag konfronterat säljare, det är ju kunden som betalar deras löner så lite bättre attityd kan dom väl ligga inne med. Jag har ju aldrig varit där så ja kan inte uttala mig om hur dom är. Men det är ju många trådar som startas om just AVA. Är mer missnöjda än nöjda kunder.

T ex TS som får köra fram o tillbaka x antal gånger och har en bit att köra, inte nog att dom har dålig attityd men dom kan inte ens visa lite good will och kompensera kunden för allt flängande. Även om kunden själv kan välja var dom vill handla så ska AVA vara glada att han valde just dom just då. I framtiden gör han inte det och nu har dom förlorat ännu en kund. Att sälja ska vara roligt och att vara säljare är ett serviceyrke där man ska gilla att tillgodose kunden med det dom önskar. Så klart finns det gränser man TS hade inga orimliga eller konstiga krav.

RRRRR

Medlem
Gick med
14 Aug 2005
Hoj
Honda CBR1000RR
Ava har nog dåliga sidor, men en sak jag tycker är bra med Ava är att de är snabba när jag beställer originaldelar som de inte har hemma. Beställer på måndag, grejorna finns att hämta samma vecka. Därför handlar jag där (ibland).
Naturligtvis kollar jag att det är rätt grejor jag fått, på plats i butiken.
Hittills har jag aldrig fått fel, vad jag kan komma ihåg.
Jag har inte märkt att personalen är otrevlig heller.
Har aldig lämnat in hojen där, så deras verkstad vet jag inget om.

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Låter hellre hojarna stå en handlar hos AVA.. Spelar ingen roll om dom mot all förmodan skulle va den enda firman i hela världen som har delen på hyllan...

Mirre7

Dunderklumpan
Gick med
29 Oct 2008
Hoj
Kawa Z750 -10 (Saffransbulle)
:confused: Och jag som idag bokade tid för 600-milsservice hos dem. Fick ett pris på 2000kr. Är det rimligt? Vågar jag lämna min pärla där....:va

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Hoj
Yamaha&Kawasaki
:confused: Och jag som idag bokade tid för 600-milsservice hos dem. Fick ett pris på 2000kr. Är det rimligt? Vågar jag lämna min pärla där....:va

Fattar inte att det fortfarande finns människor som överväger att handla, lämmna in hojar hos AVA efter att bara läst alla trådar på SH:va

Nej jag skulle inte lämna in min pärla där.. igen:mad: O inte handla något heller..

Last edited:

Mirre7

Dunderklumpan
Gick med
29 Oct 2008
Hoj
Kawa Z750 -10 (Saffransbulle)
Fattar inte att det fortfarande finns människor som överväger att handla, lämmna in hojar hos AVA efter att bara läst alla trådar på SH:va

Nej jag skulle inte lämna in min pärla där.. igen:mad: O inte handla något heller..
Inte hunnit läsa "alla trådar" :)
Vilket alternativt serviceställe rekommenderas i Stockholmstrakten?

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Kan instämma om att sams är bra... Han är den ända som ringt upp igen efter att han sagt det! Toppen!

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2014 stormtrooper 1000

håller med dig att om jag blir/skulle bli dåligt eller illa bemött hos en handlare eller verkstad så tar jag upp detta med dom.
dock är problemet att dom flesta handlare eller verkstäder ej tar åt sig eller ens lyssnar. dom går i direktförsvar och skyller på annat och det är oftast kunden som får den skyllen. så att klaga hjälper ytterst sällan. dock får vi hoppas att denna ekonomiska svacka rensar ut dessa handlare som svin och ej har det minsta kund service.

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
addemoto har jag beställt av, la till en hundring och hade drivpaketet hemma dagen efter, det enda problemet är väl att dom bara skickar till företag tror jag, i mitt fall var det inga större problem då min syrra har företag och dom skickade det till henne.

får väl tillägga att addemoto var riktigt trevliga att ha å göra med

Jag har köpt därifrån som privatperson så tja det går :tummenupp

Det är, för mig, ett under hur AVA MC fortfarande går ihop!

I stort sätt alla, ALLA, gnäller om deras totala brist på kundbemötande, lagerhållning och till och med skruvade mätare på beg.hojar.

Hur kan de gå runt?

Jag har ingen större erfarenhet av dem själv, jag har hållit mig väck därifrån efter alla skräckhistorier om dem här!

Dom är generalagent till Kawasaki :gråta :gråta :gråta Jag ryser varje gång Lelles inte kan få tag i delar till min Kawasaki då jag är tvingad att vända mig till Ava :gråta

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98

Dom är generalagent till Kawasaki :gråta :gråta :gråta Jag ryser varje gång Lelles inte kan få tag i delar till min Kawasaki då jag är tvingad att vända mig till Ava :gråta

jag har förstått det men jag undrar varför han sa att dom endast skickar till företag till mig:va

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Hoj
Yamaha&Kawasaki

Funkar lika bra o beställa från Mcvaruhuset.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år